Thursday, October 22, 2015

VITAMIN C SHAKLEE : OREN ATAU JAGUNG?


Assalamualaikum & salam sejahtera

Bila sebut sahaja Vitamin C,pasti kita terbayangkan buah oren,kan?Dan sebiji vitamin C Shaklee bersamaan dengan khasiat 7 setengah biji oren tau!Fuh,memang dahsyat.Patutla kalau amalkan Vitamin C ni kulit memang cantik

Tapi,korang tau tak bahawa sebenarnya Vitamin C Shaklee diekstrak daripada JAGUNG?Bukannya ambik oren 7.5 bijik, pastu compress jadi satu tablet Vita-C hihihihihi




kenapa mesti JAGUNG..?

Jagung ni dipilih kerana Shaklee nak menghasilkan Vitamin C yang TERBAIK kerana sumber vitamin dalam jagung ni tak akan hilang atau berkurangan walaupun dimasak, direbus, dibakar berbanding vitamin didalam buah-buahan lain.

Sebab tulah jagung dipilih, kerana ketahanan sumber vitamin yang ada padanya berbanding sumber vitamin dalam buah-buahan yang lain yang cepat rosak atau hilang atau pun berkurangan.

Sumber vitamin C kebiasaanya banyak terdapat pada buah-buahan citrus yang mana tinggi dengan kandungan asid, dan jika diambil secara berlebihan, memberikan possibility kepada seseorang untuk mendapat cirit-birit ye.

Saintis Shaklee dah reka dari awal lagi supaya sakit perut, cirit-birit dan gastrik dapat dielakkan dengan menggunakan ekstrak jagung instead of buah-buahan citrus berbanding dengan kebanyakan Vitamin C dipasaran yang lain.




KELEBIHAN JAGUNG

  • Jagung dapat membantu mengatasi masalah penghadaman termasuklah sembelit, kanser usus dan membantu mengurangkan risiko terkena kanser usus sebab jagung sangat kaya dengan sumber fiber yang mana secawan jagung membekalkan sehingga 18% keperluan fiber terhadap perut kita.
  • Jagung membekalkan Asid Panthothenic iaitu sumber vitamin untuk membantu memetabolismakan karbohidrat, protein dan jugak lemak. 
  • Jagung juga kaya dengan sumber vitamin B, iaitu Thiamin dan Niacin. Thiamin sangat penting untuk membantu mengekalkan kesihatan saraf manakala Niacin membantu mengatasi masalah kekurangan zat kepada badan seseorang.
  • Jagung turut membantu membekalkan sebahagian besar keperluan Asid Folik kepada badan kita, yang mana kita tahu kekurangan asid folik lebih-lebih lagi kepada wanita mengandung meningkatkan risiko seseorang ibu melahirkan bayi dengan masalah 'neural tube' selain bayi turut berisiko mengalamai masalah berat badan yang berkurangan sewaktu dilahirkan dan membantu mnecegah anemia dikalangan ibu mengandung.
  • Jagung juga kaya dengan Vitamin A yang mana asas kepada kulit dan penglihatan yang lebih sihat.
  • Jagung juga membekalkan sumber Vitamin E (anti-oksidan) yang sangat penting untuk membantu mencegah pelbagai jenis kanser, melambatkan penuaan, merendahkan paras kolesterol, melindungi badan kita dari pencemaran alam sekitar dan asap rokok, melindungi dari penyakit jantung dan strok dan lain-lain.
  • Jagung juga membekalkan Fosforus yang penting untuk kesihatan tulang dan buah pinggang. Magnesium pada jagung pula membantu mengekalkan kesihatan jantung dan menguatkan tulang.
  •  Jagung mempunyai 'Phenolic Phytochemicals' yang berfungsi untuk merendahkan paras gula dalam darah dan sangat membantu dalam mengatasi tekanan darah tinggi
Sebotol Vitamin C Shaklee ni tahan sehingga  bulan tau!
Sangat jimat!!

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik


0 comments: