TESTIMONI VIVIX : MERAWAT LUKA KENCING MANIS


Tahukah anda bahawa Vivix mampu merawat luka akibat kencing manis ?
Jom kita lihat testimoni pengguna yang mengamalkan Vivix secara konsisten untuk masalah kencing manis.

AMARAN :

Testimoni bergambar MUNGKIN akan membuatkan anda berasa loya


* Klik untuk imej yang lebih jelas

Gambar pada testimoni ni adalah keadaan tapak kaki ayah kepada seorang rakan Shaklee saya. Maaf kerana imej yang dipaparkan mungkin agak menggelikan bagi sesetengah pihak. Tapi itulah ketentuannya. Hanya kerana kerap berjalan dan sedikit luka di kaki, akibat masalah diebetis, luka yang kecil menjadi teruk dan meninggalkan lubang pula. 

Dengan niat seorang anak ingin membantu ayahnya berjalan sendiri dan mampu menguruskan diri sendiri tanpa bantuan, si anak telah menghadiahkan 1 botol Vivix dan berharap kaki ayahnya lebih baik.Dan Alamdulillah... selepas 2 bulan ayahnya mengamalkan Vivix, kini luka lama yang dulunya berlubang sudah kembali tertutup oleh isi yang sihat. Sudah mampu berjalan dan kaki semakin kurang bengkaknya.Walaupun penyakit kencing manis telah mengorbankan beberapa jari, namun tetap bersyukur kerana kini ianya lebih baik dan luka semakin sembuh. Bacaan guna dalam darah juga lebih baik. 

Anak mana tak gembira melihat ayahnya lebih sihat dan lebih menggembirakan, risiko luka semakin terus dapat dielakkan. 

Di sini saya ingin kongsikan sedikit fakta berkenaan luka akibat diabetes:
  • Diabetes adalah berkaitan dengan kandungan gula dalam darah yang tinggi dan gula yang bersifat diuresis akan menarik air.
  • Kandungan utama dalam plasma darah adalah air, jika terdapat gula dalam aliran darah, plasma darah akan diserat oleh gula dan menyebabkan darah mengental.
  • Secara normal, jika terjadi luka, faktor pembekuan darah akan bertindak. Tetapi bagi pesakit diabetes, disebabkan darah mengental, ia telah menbuatkan aliran darah terganggu (tersumbat) dan menyebabkan proses pembekuan darah untuk menutup luka menjadi lebih sukar. Inilah yang menjadi punca luka lambat sembuh.
  • Selain itu, gula dalam darah juga menjadi faktor penggalak bagi pertumbuhan bakteria. Ini menjadikan luka tersebut lebih sukar untuk sembuh akibat jangkitan infeksi dan jika tidak dikawal akan mengakibatkan gangren yang mana pengakhirannya mungkin anggota badan yang terlibat terpaksa dipotong.

Bagaimana Vivix Membantu ?



    • Kajian mendapati, dengan pengambilan Resveratrol yang merupakan kandungan utama dalam Vivix, ia mampu membantu meningkatkan tenaga sel, merendahkan kandungan gula dalam darah, berfungsi anti-keradangan, anti oksida yang tingga membantu mencegah cancer dan juga membantu dalam pengawalan berat badan.
    • Vivix juga terbukti membantu memulihkan kerosakan DNA, melambatkan pembentukan protein AGE (Advanced Glycation End Product) yang mengganggu keutuhan sel.




    Jom,dapatkan sebotol untuk yang tersayang !


     Vivix


    Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

    Norliza Binti Othman 
    Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
    sms/whatsapp: 019 2638675
    Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

    Post a Comment

    1 Comments

    1. geli tgk gambar2 camni.. semoga produk ni dapat membantu mereka yang mengalami masalah2 sdemikian..


      Jemput Join "Segar bersama Fresh Care dan Safe Care Giveaway by EJulz "Segar bersama Fresh Care dan Safe Care Giveaway by EJulz"

      ReplyDelete