SET PUASA SHAKLEE UNTUK GASTRIK | MOMMYLIZZ


SET PUASA SHAKLEE UNTUK GASTRIK | Tinggal sebulan lebih sahaja lagi kita akan menyambut Ramadan.Ramai yang teruja namun tak kurang juga ada yang merasa gelisah kerana bimbang diserang Gastrik ketika berpuasa.

APA ITU GASTRIK

Gastrik atau Gastritis merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding perut. Fungsi normal perut adalah mengeluarkan asid (gastric juice) yang berfungsi mencerna makananan dan membunuh kuman mahupun bakteria yang masuk melalui mulut, ketika anda sedang makan, bernafas dan sebagainya.

Disebabkan tahap keasidan dalam perut tinggi, terdapat satu mekanisme terbentuk yang dirujuk sebagai protective mechanism.Ia berperanan melindungi dan mencegah dinding perut daripada terhakis. Mekanisme ini akan menghasilkan sejenis lapisan cecair atau mukus yang menjadi penghalang (protective layer) kepada asid daripada mengenai dinding perut.Jadi seandainya anda mengalami masalah gastrik , ia bermakna, terdapat sesuatu yang telah mengganggu penghasilan lapisan ini.



FAKTOR TERJADINYA GASTRIK

Gastrik mudah menyerang sesiapa sahaja yang mengamalkan gaya hidup tidak sihat termasuk kanak-kanak.Makan berlebihan pada satu-satu masa, makanan berlemak, pedas, kafein, berkarbonat, makan tidak teratur, merokok,obesiti, mengambil ubat tahan sakit (aspirin) dan minum alkohol merupakan antara punca terjadinya Gastrik.



Gastrik menyebabkan ketidakselesaan seperti loya,muntah,hilang selera makan dan sakit perut. Jika dibiarkan berlarutan,ia boleh menyebabkan terjadinya ulser.

ATASI GASTRIK DI BULAN PUASA DENGAN SET GASTRIK SHAKLEE




Antara produk Shaklee yang boleh anda amalkan untuk atasi Gastrik semasa berpuasa ialah :

ESP

  1. ESP merupakan minuman soya yang kaya dengan protein dan ESP juga tinggi sifat alkali. Jadi ia mampu untuk meneutralkan keasidan yang berlaku di dalam perut yang menjadi punca utama gastrik.
  2. ESP juga membantu untuk membina semula sel-sel baru yang sihat bagi menggantikan sel-sel yang telah lemah dan rosak akibat luka gastrik.

OSTENUTRIX

  1. Ostenutrix adalah kalsium lengkap dengan magnesium.Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut.


Baca lagi :

SET PUASA SHAKLEE : APA YANG SESUAI UNTUK SAYA


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 


Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.
Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.


Post a Comment

7 Comments

  1. Best set ni banyak membantu yang ada gastrik

    ReplyDelete
  2. Saya mmg amalkan ni Alhamdulillah senang jalani ibadah puasa

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah.. sepanjang puasa lepas-lepas belum pernah lagi alami gastrik. Tapi tak taulah ni bila umur dah meningkatkan.. memang kena dah ambil suplemen untuk bagi kuat dalaman time puasa.

    ReplyDelete
  4. saya tak pernah ada gastrik setakat ni, alhamdulillah, tapi boleh jugak nak cuba set ni,kan?

    ReplyDelete
  5. Best jugak set puasa shaklee ni, membantu memudahkan urusan puasa

    ReplyDelete
  6. Memang tak dinafikan lagi esp memang mantop untuk yang gastrik.

    ReplyDelete