5 PATEN VIVIX BUKTI HAK EKSKLUSIF SHAKLEE | MOMMYLIZZ




Vivix merupakan minuman botani yang kaya dengan polifenol.Terdapat banyak produk yang mengandungai polifenol di pasaran namun tak semua memiliki paten.

Tahukah anda bahawa Vivix mengandung 5 paten bukti ianya hak eksklusif Shaklee.

APA ITU PATEN

Paten ialah HAK EKSLUSIF yang diberikan terhadap suatu reka cipta sama ada suatu produk atau proses untuk menghasilkan cara baru bagi membuat sesuatu, ataupun penyelesaian teknikal bagi sesuatu masalah. Hak paten selalunya diberikan oleh kerajaan kepada seseorang pencipta atau pereka sesuatu ciptaan yang memberikan kepadanya hak sepenuhnya untuk membuat, mengguna dan menjual rekaan tersebut untuk satu tempoh masa yang tertentu.

Di Malaysia, paten dilindungi selama 20 tahun dari tarikh pemfailan. Empunya paten boleh mengambil tindakan undang-undang ke atas pihak lain yang melanggar haknya tanpa kebenaran empunya paten.

Paten di Amerika Syarikat memberikan hak secara eklusif untuk membuat, menggunakan atau menjual barang yang diberikan paten di Amerika Syarikat dan wilayah takluknya. Sebarang perlanggaran paten boleh menyebabkan saman dan ganti rugi dituntut oleh pemegang paten.

Syarat yang perlu dipenuhi sebelum pemberian sesuatu paten ialah kewujudan satu rekaan yang boleh diberi paten. Untuk menjadikan ia boleh diberikan paten, rekaan tersebut mesti berkait dengan syarat-syarat yang telah ditetapkan seperti sumbangan, proses, mesin, pembuatan, komposisi bahan, jentera ataupun reka bentuk. Di Amerika Syarikat terdapat kelas-kelas berlainan untuk kategori-kategori yang berlainan

5 PATEN YANG DIMILIKI OLEH VIVIX

1. Semulajadi dan polifenol diproses daripada 4 tumbuhan hebat tanpa bahan pengawet.

Shaklee telah mempatentkan hak ke atas proses 4 tumbuhan hebat tanpa bahan pengawet dan secara semulajadi. 4 ramuan Vivix Shaklee ini mengandungi polifenol yang sangat hebat. 4 ramuan Vivix Shaklee adalah:

- Lobak Ungu
- Anggur Muscadine
- Japanese Knotweed
- British Elderberry

2. Vivix merupakan gabungan resveratrol dan 15 jenis Polifenol

Resveratrol adalah sejenis antioksidan. Resveratrol telah ditulis dalam 2500 jurnal saintifik dan mampu bertindak melindungi DNA daripada dirosakkan oleh radikal bebas.

Tak keterlaluan kalau saya katakan Vivix super antioksidan. Antioksida lain adalah seperti Vitamin A, C, E dan protein.Oleh itu, ia menjadikan tiada produk yang dapat menyediakan produk anti penuaan sehebat Vivix Shaklee ciptaan Shaklee Corporation ini.

3. Cold Filling Extraction Process

Ada banyak jenis proses untuk ekstrak jus/minyak/pati dari tumbuh-tumbuhan.

Cold extraction bermakna buah-buah yang digunakan dalam Vivix Shaklee ditekan untuk mengeluarkan patinya dengan suhu rendah.

Ada proses yang menggunakan air panas atau suhu panas, tetapi proses begini boleh menurunkan kualiti produk itu walaupun hasilnya mungkin lebih banyak.

Kualiti dan kuantiti, sudah tentu anda yang bijak akan memilih kualiti berbanding kuantiti.

Justeru, Shaklee telah mempatenkan proses ‘cold filling extraction‘ ini eksklusif untuk Vivix Shaklee.

4. Vivix 10x lebih berkuasa

Dek kerana Vivix adalah super antioksidan, vivix dipatenkan juga sebagai cecair yang mengandungi antioksidan resveratrol dan polifenol yang tinggi hingga 10 kali ganda lebih berkuasa.

Tiada lagi produk anti aging yang mempunyai kuasa 10kali ganda antioksidan kecuali vivix.

Sungguh hebat anggur muskat ini ya.

5. Kandungan asas ialah Anggur Muskat/Muscadine

Sedapnya anggur, berkhasiatnya anggur tidak dinafikan lagi. Namun anggur yang sejenis ni memang alah membeli menang memakai kebaikannya.

Hebatnya anggur muskat ni adalah kerana ia mempunyai kandungan resveratrol yang tinggi dan mampu melawan radikal bebas walaupun hidup liar dan dikawasan yang agak lembab.

Anggur muskat mampu membesar sehingga sebesar bola golf dan mampu mempertahankan diri sendiri dari kulat dan kerosakan. Subhanallah, hebatnya ciptaan Allah.

Pernah jumpa di KLCC, harga untuk sebiji mencecah RM110.00 waktu itu. Harga sekilogram adalah RM2000.00, tahun 2013. Tahun 2022 ni tak tahu lah harganya berapa. Tengok yang 2013 tu pun mahal bukan main.

Tahu tak nak dapatkan 1 paten pun bukan ya mudah, namun Vivix memiliki 5 paten setakat hari ini. Ternyata Vivix adalah supplemen terbaik yang dihasilkan dari kajian oleh para saintis Shaklee dan diperakui oleh jutaan peminatnya.





BELI VIVIX DENGAN HARGA MURAH SEKARANG !



Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.
Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.
Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera

Post a Comment

12 Comments

  1. Vivix memang best. Siap ada patent lagi tu. Terbaik lah

    ReplyDelete
  2. Vivix ni memang famouskan. Semua orang tahu kut vivix under shaklee. tapi bab paten ni betullah.. kena buat betul-betul

    ReplyDelete
  3. patut warna vivix kemerahan ada lobak unggu rupanya, saya tak pernah cuba lagi.. apa rasanya

    ReplyDelete
  4. baru tahu yang vivix ni under shaklee,kena selalu amalkan plus ramuan dia semua dari bahan-bahan yang superb

    ReplyDelete
  5. Sebab tu vivix ni product terbaik shaklee kan

    ReplyDelete
  6. Biasa dengar akan kehebatan Vivix ni dari geng Shaklee. Patutlah power dia punya ingredient bukan calang-calang rupanya..

    ReplyDelete
  7. Tak pernah lagi try vivix, harga boleh tahan juga tapi berpadanlah dgn kebaikkan vivix ni

    ReplyDelete
  8. Untuk supplement yg ada paten sendiri, memang lebih dipercayai kerana Ni bukan kaleng2 punya product.
    Nak create paten tu pun pasti melalui banyak ujian makmal sehingga product berjaya mendapat keputusan yg memuaskan, barulah boleh patenkan, tak gitu?
    Bab menang membeli alah memakai, yg mampu tu mmg tak rugi beli Vivix ni.

    ReplyDelete
  9. Beruntung yang mengamalkan Vivix ni, exclusive sangat.

    ReplyDelete
  10. Dulu memang pelik juga. Apa yang special sangat sampai harga gitu. Tapi bila dah minum, memang value dia jauh lebih tinggi nak banding dengan harga. Untuk sihat, tak perlu berkira dengan harga 😀

    ReplyDelete
  11. Menarik, info baru yang saya tak pernah tahu.. eksklusif sangat Vivix ni ..

    ReplyDelete
  12. Memang bagus amalkan vivix ni kan. Elok luar dalam. Bila lah nak try sekali ni ntah. Hehe

    ReplyDelete