MEAL SHAKES : MANFAAT DAN KEBAIKANNYA | MOMMYLIZZ




MEAL SHAKES : MANFAAT DAN KEBAIKANNYA | MEAL SHAKES merupakan multivitamin lengkap di dalam bentuk serbuk dengan rasa Vanilla yang sedap. Meal Shakes Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian. 

KANDUNGAN MEALSHAKES

Ia diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain.

Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga ke peringkat orang dewasa. Kebiasaannya ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya. Jom kita tengok info Meal Shakes ni :




6 FAKTA MEALSHAKES

1. Nutrisi Lengkap

Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.
2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel

Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.
3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.
4. Anti-oksida

Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.
5. Pemulihan Kulit

Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.
6.Detox

Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kanak serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.

Antara kebaikan Mealshake ini ialah : 

  • rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak
  • sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas 
  • sesuai untuk seisi keluarga
  • Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfast sekeluarga
  • Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral sertakalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.
  • Meal Shakes memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak
  • Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan
  • Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa
  • Meningkatkan selera makan anak
  • Jika anak yang kerap demam lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa
  • Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet"
  • menangani masalah sembelit pada kanak-kanak
  • amat bagus untuk kanak-kanak yang obesiti 

Siapa yang digalakkan mengambil Meal Shakes Shaklee sebagai makanan tambahan?

Mereka yang sakit

Contohnya seperti mereka yang demam, kurang selera makan. Mereka ini sangat perlukan nutrisi agar sakit yang dihadapi cepat sembuh dan tubuh lebih bertenaga.

Mereka yang sering sibuk

Sering sibuk dengan aktiviti harian, dengan kerja hakiki, kerja-kerja rumah dan sebagainya sehingga ada yang skip waktu makan atau tidak makan langsung. Oleh itu, Meal Shakes Shaklee boleh dijadikan sebagai instant food yang berkhasiat.

Ibu hamil

Kaya dengan zat dan nutrisi, Meal Shakes Shaklee sangat baik untuk ibu hamil agar si ibu dan kandungan mendapat nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Ianya juga baik untuk perkembangan janin yang sihat.

Ibu yang menyusukan bayi

Dengan pengambilan makanan tambahan yang berkhasiat seperti Meal Shakes dapat bekalkan nutrien nutrien yang penting oleh tubuh kepada si ibu sekaligus untuk si bayi melalui penyusuan.

Kanak-kanak

Golongan ini sangat perlukan zat dan nutrisi yang penting bagi perkembangan dan tumbesaran yang sihat. Sangat digalakkan bagi kanak-kanak yang kurang selera makan, kurang pengambilan sayuran dan buahan dan kanak-kanak yang lebih suka makanan ringan berbanding makanan yang sihat.

Atlet / ahli sukan

Mereka ini perlukan makanan tambahan yang berkhasiat agar tubuh sentiasa sihat, aktif, cergas dan bertenaga. Apabila tubuh sihat dan bertenaga, aktiviti yang dilakukan juga lebih baik dan produktif.

Pengamal sayuran / vegetarian

Golongan yang hanya makan sayuran atau juga dikenali sebagai vegetarian, mereka ini perlukan nutrisi yang terdapat pada makanan seperti daging atau makanan yang mereka tidak menjamahnya. Oleh itu, Meal Shakes adalah makanan tambahan yang disyorkan dan sesuai bagi golongan ini.

Pelajar

Sebagai pelajar, mereka perlukan makanan berkhasiat agar sentiasa sihat dan bertenaga. Dengan ini mereka boleh melakukan pelbagai aktiviti dengan lebih baik. Kesibukan sebagai pelajar juga kadangkala mereka skip waktu makan, oleh itu Meal Shakes boleh dijadikan sebagai instant food yang berkhasiat.


Jom kita baca apa kata mereka yg dah merasai kehebatan Mealshakes ini :




 





Berapa harga Meal Shakes ?

Harga Jualan : RM 101.00 Harga Ahli : RM 126.25


Bagaimana nak dapatkan Meal Shakes ?


1- Hubungi saya KLIK SINI

2- Buat belian terus di website 


3. Daftar sebagai ahli Shaklee dan dapatkan pelbagai penjimatan hebat.Baca dulu panduan untuk jadi ahli secara online dan buat pembelian disini ya.




BACA LAGI :


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.
Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.
Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera



Post a Comment

0 Comments