BEZA VITAMIN C SHAKLEE DENGAN YANG LAIN DI PASARAN | MOMMYLIZZ





Ramai yang mencari Vitamin C
Ramai juga yang kata " sama je semua Vitamin C ni "

eh eh .. TAK SAMA gaiss
LANGSUNG TAK SAMA 

ajomlah hari ni mommy nak buat sharing mengenai Vitamin C Shaklee



Kebanyakan vitamin C di pasaran adalah vitamin C sintetik. Dibuat melalui tindakan bahan kimia di makmal. Tapi, vitamin C Shaklee diperbuat dari ekstrak kanji jagung. Semulajadi gitu. So, jangan takut nak amalkan vitamin C Shaklee.Untuk korang yang ada gastrik pun boleh amalkan ye sebab ianya mesra perut




Sustained release ni adalah sejenis formulasi yang lepaskan vitamin C sedikit demi sedikit. Maksudnya, sebiji vitamin C Shaklee bila ditelan, bukan semua 500mg tu diserap masuk ke dalam darah. Tapi dilepaskan 100mg setiap jam selama 5 jam.

Banyak sangat kelebihan bila vitamin C dilepaskan secara perlahan-lahan. Antaranya, dapat mengelakkan gangguan pada perut. Setengah orang, perut jenis tak tahan, boleh dapat cirit-birit kalau makan vitamin C 500mg atau 1000mg.

Dan yang paling penting, kajian menunjukkan vitamin C diserap cuma 200mg dalam satu-satu masa. Yang selebihnya akan dikeluarkan melalui air kencing. Sebab tu lah Vitamin C Shaklee diciptakan supaya cuma 100mg dilepaskan setiap jam supaya ke semua 500mg vitamin C tersebut dapat diserap oleh badan.



Bioflavanoids adalah satu komponen yang terdapat di dalam tumbuhan secara semulajadi. Bioflavanoids mempunyai kesan anti keradangan dan antioksidan.

Kalau nak tau, Bioflavanoids terdapat pada kulit oren dan kulit lemon. Sayang kan. Kita tak dapat manfaat bioflavanoids walaupon makan oren. Takkan nak makan kulit plak kan.




Hesperidin adalah sejenis bahan yang terdapat di dalam tumbuhan yang mempunyai kesan antioksida. Bagusnya hesperidin ni, dier menjaga kita punya salur darah. Orang yang mempunyai masalah kesihatan berkaitan salur darah sangat bagus amalkan vitamin C contohnya orang yang ada masalah buasir, vericose vein dan juga orang mudah lebam-lebam pada badan.






Reactions

Post a Comment

0 Comments