9 ASID AMINO DALAM ESP


Assalamualaikum & salam sejahtera

Lamanya mommy tak up entry mengenai ESP.
Jom,hari ni mommy nak story mengenai ASID AMINO dan ESP




ESP Energizing Soy Protein Shaklee

Juga dikenali sebagai Soy Protein Isolate Powder ni adalah hot seller product Shaklee. Dengan 1 canister ESP, kita boleh dapat lebih daripada 10 manfaat! Sebab apa tau? Sebab unit paling kecil dalam tubuh kita ni adalah terdiri daripada sel. Sel lah yang bergabung untuk membentuk organ, otot, tisu, sampailah ke kulit, rambut dan kuku kita ni. Jadi kalau ESP ni dapat bagi faedah yang banyak kepada sel, sel akan jadi sihat dan berfungsi dengan sangat baik. Secara tak langsung of course la badan kita pun sihat!

Kelebihan ESP Shaklee

ESP adalah sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.
  • Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14gram protein soya dan 500g kalsium bagi setiap hidangan ini amat baik untuk kesihatan jantung.
  • Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.
  • Paras glisemik indeks yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal.
  • Membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.
  • Mempunyai 9 asid amino perlu yang lengkap yang diperlukan oleh badan hanya melalui pemakanan. Asid amino perlu penting untuk keseluruhan semua fungsi sel yang efektif.

Fungsi 9 Asid Amino Perlu (Essential Amino Acids) Dalam ESP





Histidine
Penting untuk pembahagian dan replikasi sel terutamanya pada kanak-kanak dan remaja yang sedang pesat membesar.

Isoleucine
Bersama-sama dengan 2 lagi asid amino iaitu Leucine dan Valine untuk memperbaiki pemulihan otot selepas aktiviti senaman. Membentuk hemoglobin dan membantu dalam mengawal kadar gula dalam darah dan kadar tenaga. Juga terlibat dalam pembentukan pembekuan darah semasa pemulihan luka.

Leucine
Merangsang pembebasan insulin daripada pankreas, melindungi otot dan meningkatkan penghasilan tenaga. Menggalakkan pemulihan tisu dan memperbaiki kulit.

Lysine
Membantu mengelakkan jangkitan Herpes. Fokus menjalankan fungsi pada tisu otot. Membantu penyerapan kalsium daripada saluran intestinal, menggalakkan pertumbuhan tulang dan pembentukan kolagen. 

Methionine
Membantu dalam proses metabolik, memecahkan lemak dan sumber utama sulfur dalam badan. Juga kritikal dalam peranan menyingkirkan logam berat seperti merkuri dan timbal (lead).

Phenylalanine
Dikaitkan dengan phenylketonuria (PKU). Tubuh menukarkan phenylalanine kepada tyrosine, iaitu sejenis lagi asid amino yang diperlukan untuk menghasilkan protein-protein lain, bahan kimia otak, termasuklah L-dopa, epinephrine, norepinephrine dan hormon thyroid.

Threonine
Membantu dalam penghasilan kolagen dan elastin pada kulit.

Thryptophane
Penting untuk penghasilan niacin, digunakan untuk penghasilan serotonin yang penting untuk fungsi otak dan saraf yang normal. Serotonin penting untuk menggalakkan tidur, menstabilkan emosi, kawalan kesakitan, inflamasi, keradangan, peristalsis pada usus untuk penghadaman yang lancar dan sebagainya.

Valine
Mempunyai kesan rangsangan dan diperlukan untuk metabolisme otot, pembaikan dan pembentukan tisudan memastikan kadar nitrogen yang mencukupi dalam badan. 

Nampak kan? ESP ni sumber protein yang baik untuk pastikan keseluruhan fungsi tubuh yang sempurna. Nak cantik, subur, awet muda, bertenaga, sistem imun kuat, amalkan ESP. Ada masalah kulit kusam, jeragat, rambut gugur, ketidaksuburan, amalkanlah ESP juga! ðŸ™‚


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 



Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.
Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.
Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Post a Comment

0 Comments