KELEBIHAN VIVIX SHAKLEE

10:36 AM yong norliza 0 Comments


Assalamualaikum & salam sejahtera
Selamat tahun baru 2016 mommy ucapkan kepada semua readers setia blog ini.Semoga tahun 2016 menjanjikan segala yang terbaik untuk kita semua

Hari ni mommy nak share mengenai kelebihan VIVIX





Vivix untuk kencing manis:

Resveratrol di dalam Vivix membantu menghalang rintangan insulin yang membuatkan badan menjadi kurang sensitif pada kesan hormon yang berfungsi mengurangkan gula dalam darah ini iaitu insulin. Rintangan insulin merupakan penyebab kepada kencing manis.
Testimoni pelanggan saya sendiri:
“mak saya makan vivix dia kata bagos…gula dalam darah 5 @ 4 je...sebelum ni belas2..hr tu test makan durian tapi tetap maintain, makan 11 ulas katanya”


Vivix untuk stroke

Resveratrol di dalam vivix membantu mengurangkan inflamasi, mengelakkan pengoksidaan kolestrol jahat dan menjadikan ianya sukar untuk platlet untuk bercantum dan membentuk darah beku yang menyebabkan penyakit jantung.
Testimoni seorang pengguna di bawah:
“Alhamdulillah, arini ma kesayangan dan dah boleh jalan sendiri, baru 7 hari mengambil vivix dari shaklee setelah ma diserang stroke pada 9/10/2012 yang lalu”



Testimoni mak mertua:
“mak mertua saya kena mild strok, alhamdulillah, dlm 3 hari minum vivix, dah boleh bangun katil sendiri



Vivix untuk menurunkan darah tinggi

Resveratrol dalam vivix juga membantu menyelesaikan tekanan darah tinggi (hypertension) melalui beberapa mekanisme. Ia menurunkan keradangan sel ke dalam dinding pembuluh darah dan menaikkan kemampuan pembuluh darah tersebut untuk bertindakbalas dengan perubahan dalam tekanan darah. Tambahan lagi, resveratrol sudah dikenalpasti baru-baru ini untuk menurunkan ketegangan pembuluh darah dan otot jantung yang menyebabkan  hypertension berlaku. Resveratrol juga bertindak didalam sel otak untuk menaikkan tekanan darah yang disebabkan oleh faktor pemakanan atau hormon.
Testimoni pengguna untuk ayahnya:
vivix memang terbaik utk darah tinggi….Alhamdulillah belum habis sebotol tekanan darah dah normal”


Vivix untuk menghilangkan migrain

Resveratrol dalam vivix mampu menghapuskan H Pylori (iaitu nama saintifik yang boleh menyebabkan migrain) melalui agen keradangan yang dipanggil interleukin-8
Testimoni pelanggan saya sendiri:
“nk order vivix...migrain dh x de..”


Vivix untuk menyokong kesihatan sendi (atau arthritis)

Resveratrol di dalam Vivix shaklee mampu mengubah protein catabolism dan fungsi sendi, dan menghalang stress pengoksidaan dan pembentukan sel mati sendi dan tulang. Secara asasnya,Resveratrol menjaga kekuatan dan ketahanan sendi. Kajian mendapati bahawa Resveratrol menaikkan ketahanan sendi dengan meningkatkan komponen penghasil tenaga di dalam sel sendi dipanggil mitochondria.
Testimoni ibu pengguna:
“biasanya bangun pagi mak selalu komplen sakit2 kaki dan sendi tp sejak makan vivix mak dah x rasa sakit2 lagi dah..”


Vivix untuk menjadikan anda 25 tahun lebih muda

Kajian mendapati bahawa Resveratrol mampu mengaktifkan DNA SIRT1 iaitu mekanisma biologi yang mampu memelihara badan daripada kesan bahaya dan penyakit2 usia.
Testimoni pengguna:
“Husband amalkan hampir setahun setelah puas dipaksa..perubahan yang paling ketara, muka dia makin muda org kata..Tahun ni umur 40 tp ramai tegur ingat dia umur awal 30-an. Agaknya sbb kulit muka jd lebih fresh, merah2 x pucat berminyak cam dulu”

Vivix untuk kanser

Resveratrol menghadkan penyebaran sel kanser dan membentuk proses pembunuhan sel kanser (dipanggil sebagai apoptosis).
Apoptosis, (Berdasarkan laporan pada 26 Julai 2008) merupakan komponen yang mampu melindungi sel daripada ‘deoxycholate’, iaitu merupakan sejenis garam yang menyebabkan kerosakan sel dan menyebabkan penyakit. Resveratrol dalam Vivix mampu mengelakkan daripda pembentukan sel mati dan agen pemusnah ‘deoxycholate’ .Resveratrol mampu membetulkan semula selular yang sudah rosak yang menjadi penyebab kanser.
Testimoni pengguna:
“Adik ipar consume vivix selama sebulan..kemudian hasil check up mendapati dia telah bebas daricancer…”




Vivix untu mengecutkan tiroid

Kesan Resveratrol dalam Vivix dalam pembentukan sel kanser tiroid mampu membantutkan pertumbuhan sel tiroid sebanyak 12% jika mengambil 50ml Resveratrol.
Testimoni pelanggan saya yang beli vivix untuk adiknya:
Vivix ada beli mmg ok..Tiroid adik pun da kurang..bengkak d leher nya da kurang da…hari tu scan result pun da ok..”


Vivix Memudahkan perokok berhenti merokok

Vivix membuatkan rasa rokok jadi tidak sedap seperti hempedu.
Testimoni anak kepada ibu yang merokok:
“awal minggu lepas saya poskan VIVIX kat mak saya..dia kata rokok terasa PAHIT MACAM HEMPEDU!!”

Vivix untuk menghilangkan resdung

Kajian makmal mendapati bahawa  resveratrol dalm vivix mampu menjadi pilihan pemulihan yang melibatkan steroid untuk merawat simptom, perubatan antimicrobial yang kadang-kadang pembedahan pun tidak boleh lakukan untuk menghilangkan sinus atau resdung.
Testimoni pelanggan:
“lepas makan vivix lebih kurang 10 suapan badan kurang penat..segala simptom resdung nampak berkurangan”



0 Comment: