AWAS,KETAHUI KEPERLUAN KALSIUM UNTUK IBU HAMIL



Seperti sedia maklum, ibu hamil memerlukan banyak kalsium daripada biasa. Namun, persoalannya berapa banyak keperluan kalsium yang diperlukan oleh ibu hamil setiap hari?
Kalsium merupakan salah satu mineral yang diperlukan oleh badan dalam jumlah yang lebih banyak berbanding mineral lain. Mengapa kalsium sangat diperlukan sepanjang kehamilan?
Semasa hamil, keperluan ibu terhadap kalsium sangat tinggi dan perlu diberi perhatian utama. Fungsi kalsium sangat penting terutama dalam pembentukan tulang dan gigi janin dalam kandungan. Jika ibu kekurangan kalsium ketika hamil maka pertumbuhan tulang dan gigi bayi akan terganggu. Bahkan ibu hamil juga berisiko mengalami masalah osteoporosis lebih awal.
Dianggarkan sebanyak 99% kalsium dalam badan disimpan dalam tulang. Apabila kalsium yang diambil setiap hari berkurangan daripada keperluan maka kalsium dari tulang akan dilepaskan mengikut keperluan kalsium pada hari itu. Namun, jika pengambilan kalsium cukup setiap hari maka tulang akan tumbang dan menjadi kuat.
Keperluan kalsium ibu hamil setiap hari meningkat berbanding wanita tidak hamil. Ibu memerlukan kalsium sehingga 1,200 mg setiap hari berbanding hanya 400 mg bagi wanita normal. Selain dari itu kalsium juga penting bagi mengelakkan masalah pra eklampsia.
Kalsium juga dapat melindungi bayi dalam kandungan serta mengelakkan risiko anak mengalami hipertensi. Jadi, ibu yang mengandung perlu mengambil berat pengambilan makanan mereka setiap hari. Pastikan makanan kaya kalsium seperti susu, yogurt, keju, ikan salmon dan lain-lain lagi masuk dalam senarai menu harian sepanjang hamil.
Selain dari itu, ibu juga disarankan mengambil suplemen kalsium bagi membantu mencukupkan keperluan kalsium harian. Bagaimanapun dapatkan saranan daripada doktor sebelum mengambil sebarang suplemen.

APAKAH SUPLIMEN YANG ANDA BOLEH AMALKAN ??

OSTEMATRIX 
RM 61.00


Setiap kaplet OSTEMATRIX mengandungi: 

  • 250mg Calcium
  • 100 IU Vitamin D
  • 100mg Magnesium
  • 0.4mg Zinc
  • 0.05mg Copper
  • 0.05mg Manganese
  • 0.75mg Boron

Manfaat OsteMatrix:-

- Menguatkan tulang
- Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas
- Meringankan stress
- Pengalkalian tubuh
- Memperbaiki hiperaktivti perut dan sakit gastrik.
- Vitamin D
- Magnesium
- Zinc, boron, manganes, kuprum

Siapa yang memerlukan Kalsium Magnesium?

- Bagi individu yang alah pada produk tenusu.
- Mereka yang tidak boleh dengan produk tenusu.
- Mereka yang sering keletihan
- Mereka yang berisiko Osteoperosis
- Ibu mengandung dan ibu yang menyusu
- Mereka yang ada tekanan darah tidak seimbang.





Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

Post a Comment

1 Comments