FAKTA : AIR KENCING BERWARNA KUNING SELEPAS PENGAMBILAN B-COMPLEX


Tahukah anda bahawa pengambilan B-Complex menyebabkan urin anda akan berwarna kekuningan daripada biasa ? Mengapa ianya terjadi ? Ramai customer yang consume B-Complex akan bertanyakan hal ini.Jom kita chekidaut~





Sebabnya Vitamin B-Complex termasuk dalam kumpulan Vitamin Larut Air.Vitamin B-Complex terdapat unsur RIBOFLAVIN (sila click utk tahu lebih lanjut berkaitan RIBOFLAVIN)Toksin yang tak diperlukan dan mineral yang xdapat diserap akan disingkirkan melalui air kencing.. Sebab itu lah urine akan bewarna kekuningan. 

Oleh itu, bagi sesiapa yang consume Vitamin B.Complex diharuskan minum air masak/mineral 2-3 liter sehari.. So urine akan bersih.

Ramai bertanya penting ke Vitamin B-Complex utk tubuh badan??

Jawabnyaaa.... MESTILAH penting.... Sebabnyaa, antara keperluan vitamin B-Complex ini, ialah untuk mengurangkan stress dan kelesuan, membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spina, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik.

Haaa itu kelebihan VITAMIN B.COMPLEX secara amnya.. 

Tetapi, Vitamin B.Complex Shaklee berbeza berbanding yang terdapat dipasaran.. KERANA.... 

Selain lengkap dengan lapan kumpulan vitamin B , vitamin B Complex Shaklee dilengkapi dengan Sistem penyerapan Boaktif Berpaten. Lebih tepat lagi asid Folik, iaitu sejenis vitamin B yang tidak dapat diserap dengan mudah. Namun begitu Shaklee telah menghasilkan suatu selaput asid folik yang unik untuk menjadikan zat tersebut lebih mudah diperolehi dan digunakan dalam badan.Teknologi berpaten ini adalah ekslusif bagi Shaklee. 





Secara ringkasnya Vitamin B yang lebih baik mempunyai ciri2 berikut :
  • Sistem penyerapan bioaktif berpaten
  • Kesemua lapan jenis vitamin B yg diperlukan termasuk Biotin
  • Peningkatan penghantaran zat
  • Tablet mudah ditelan

Bagi anda yang merancang utk hamil, yang sedang hamil, yang menyusukan bayi, yang kerja under tekanan, yang mengidap kencing manis, darah tinggi or migrain SANGAT PERLU untuk consume VITAMIN B-COMPLEX utk kesihatan yang optmum!!

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

Post a Comment

0 Comments