ZINC COMPLEX: fungsi sehebat vitamin C, add on untuk kesuburan lelaki dan perempuan



Zinc Complex Shaklee :

Dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah untuk diserap oleh tubuh kita. Zinc semua untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksin seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.



Manfaat Zinc yang Perlu Tahu :

  • Mengaktifkan 200 jenis enzim - zinc berkebolehan menggabungkan DNA, RNA dan protein, seterusnya meransang regenasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita untuk memelihara metabolisme gigi dan pertumbuhan para remaja.
  • Membentuk kolagen - membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.
  • Memperbaiki diabetes : Membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin seterusnya memperbaiki diabetes.
  • Bintik Putih di Kuku : Bintik putih di kuku adalah tanda defisiensi zinc, yang boleh menyebabkan depresi, lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan atau daya penglihatan.

  • Mempertingkatkan Sistem Imun : Membantu pengeluaran kalenjar thymus. Kalenjar thymus mempertingkatkan sistem imun dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.
  • Mempercepatkan Pemulihan Luka : Mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergy dan bintik di kulit. Hancurkan zinc dan tabur ke atas luka untuk mempercepatkan pemulihan luka. Dulu masa melahirkan anak pertama saya ingat lagi saya taburkan ubat cina atas luka. masa tu tak kenal lg Shaklee. Ubat tu kita panggil MB. huhuhu
  • Memperbaiki masalah prostat : Melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuhkan benignprostatomegaly/pembengkakan prostat dalam kadar 70%
  • kemampuan seks lelaki   : pengambilan zinc untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kiraan sperma. Zinc yang cukup penting untuk keupayaan seks yang bertenaga.



• Ovulasi Wanita : Wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu penguncupan uterus, mengembalikan daya ketahanan. Tu sebab dalam set bersalin ada Zinc complex.. untuk cepat  baik luka luar dan dalam, juga utk kecutkan rahim.




  • Memperbaiki radang kulit : Kajian menunjukkan pengambilan zinc yang cukup, dapat memperbaiki radang kulit seperti jerawat.

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 

Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

Post a Comment

0 Comments