Fungsi GLA Complex Shaklee


salam semua ^^

jom berbicara tentang GLA COMPLEX SHAKLEE hari ni

untuk pengetahuan anda
Gla Complex Shaklee ni adalah dari sumber 
Minyak Borage,Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E


Borage, saintifik dipanggil Officinalis Borago adalah tumbuhan herba yang berasal dari Syria. Minyaknya, diekstrak dari biji benih, digunakan oleh doktor naturopathic sebagai anti-radang, mengawal berat badan dan kesihatan kulit.

Minyak Borage adalah antara sumber yang mempunyai jumlah tertinggi asid gamma-linolenik (GLA, juga dikenali sebagai omega-6). Ia mengandungi 20% GLA, yang telah terbukti memberi manfaat kepada ekzema, dermatitis, neuropati diabetes, masalah payudara, PMS, artritis reumatoid, tekanan darah tinggi, kesihatan kulit dan keradangan umum. 


1001 Kegunaan minyak Borage (GLA)

1. SEBAGAI PELEMBAP KULIT DAN ANTI-PENUAAN : baik untuk kesihatan, melembutkan dan menganjal.  Digunakan secara meluas dalam kosmetik, kerana kombinasi Omega 3 dan Omega 6 asid lemak menyuburkan epidermis. Tinggi dalam asid salisilik, minyak borage digunakan secara meluas dalam kosmetik sebagai anti-jerawat dan anti-septik.

2. DIGUNAKAN DALAM MANICURE : GLA melembapkan dan menguatkan kuku, manakala asid salisilik menghapuskan jangkitan . Sapukan minyak borage ke kuku anda semasa manicure atau selepas mencuci tangan anda.

3. KESIHATAN RAMBUT: Merawat rambut bercabang, rambut gugur dan masalah kulit kepala. Ia dapat menjana semula lapisan kulit kepala.

4. MENGURANGKAN BERAT BADAN: Satu kajian pada tahun 2007 menunjukkan minyak borage boleh mengawal dan menurunkan berat badan. Saintis menyatakan, kandungan GLA yang tinggi, membantu metabolisme dan boleh mengurangkan selera. Untuk menurunkan berat badan, ambil 1-2 kapsul Gamma Asid linolenik (GLA) setiap hari.

5. ARTRITIS: Dikatakan ia boleh menyekat molekul yang menyebabkan keradangan sendi. Ambil 1-2 biji sehari. Jika diambil lebih daripada 3,000 mg GLA setiap hari, peningkatan keradangan mungkin berlaku.

6.MENSTABILKAN HORMON : GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, mengurangkan PMS, mood swing, water retention dan payudara bengkak.

7.MELAMBATKAN MENOPOS : Mengurangkan simptom menopos seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi, Pengambilan jangka panjang boleh melambatkan penuaan dan mengetatkan uterus.

8.MEMPERBAIKI MASALAH PROSTAT : GLA memperbaiki masalah prostat dan masalah kerap kencing.

9.MENENTANG KANSER : GLA ialah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh dan menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

10.MENGURANGKAN KOMPLIKASI DIABETES - merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua.

11.ADHD/HIPERAKTIF/AUTISMA : terbukti secara klinikal bahawa GLA dapat memperbaiki keadaan kanak-kanak autisma, sukar memberi tumpuan dan hiperaktif.

Setiap botol mengandungi 60 kapsul, dan setiap kapsul mengandungi 300mg GLA.



Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 

Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

Post a Comment

0 Comments