Wednesday, September 4, 2013

Boleh ke kurus dengan Minum Air ??



salam ^^

amboi...
cecepat je klik bila ada part KURUS kan..
seblum kita sampai ke part KURUS tu,
hari ni yong nak kongsi beberapa fakta menarik mengenai AIR dulu..
ye..air yang kita minum tiap2 hari tu..

apa kaitan air dengan badan kita ?
apa kelebihan minum air dengan banyak ??
camna nak minum AIR MASAK ni..xda rasa..
heh,tengok si budak kecik ni...sedap ja dia minum ..hihi








maka.. 
anda dah tau sedikit sebanyak mengenai fakta air
jom kita skodeng plak cara nak KURUS dengan air ^^


1) Minum segelas air kosong sebaik sahaja anda bangun tidur. 
    Bila baru bangun, anda masih pening, mulut anda kering, anda perlukan sesuatu untuk 
    'segarkan' badan anda. Daripada anda terus sambar secawan kopi, lebih baik anda minum     segelas air kosong.. tak sampai sejam mesti anda akan cari toilet 

2) Sentiasa bawa botol air dengan anda sepanjang masa. 
     Pengalaman saya, bila botol air betul-betul di hujung jari saya, saya lebih kerap minum      air dan kadang-kadang  tak sedar dah habis 1Liter air dalam botol air saya ni, kurang     
     dari sejam.

3) Minum segelas air kosong 30 minit sebelum makan. 
    Cabar diri andauntuk amalkan tabiat ni bila anda nak kurus. Susah juga pada mulanya nak     disiplin.Tetapi kalau anda minum dulu sebelum makan, andaakan makan lebih sedikit dan     lebih cepat kenyang.

4) Minum air daripada botol yang mempunyai straw. 
    Bila minum guna straw, anda tak perasan pun anda dah minum banyak air dalam masa 1       hari!

5) Cabar diri anda sendiri! 
    Kalau anda suka mencabar diri sendiri, apa salahnya anda cabar diri anda hari ini,      
    "Aku nak kurusjadi..aku mesti habiskan 4L air kosong hari ni!" Tak salah mencabar diri        sendiri untuk sesuatu yang membawa kebaikan kepada diri kita sendiri bukan?

6) "One step at a time" 
    Untuk permulaan, memang susah bagi anda yang tak suka minum air ni nak terus minum       2, 3 atau 4L air kosong sehari. Tapi,kalau anda fikir nak kurus, anda berubah, sedikit           demi sedikit, dan anda       lakukan setiap hari. Hari ni anda minum 1L, esok anda 
    tambah kepada 1.2L, lusa anda tambah lagi     kepada 1.5L dan seterusnya. Saya percaya     anda juga boleh berubah!

7) Jadikan tabiat. 
    Dulu saya memang benci nak minum air kosong. Tapi, bila saya ambil langkah kecil 
    sedikit demi sedikit..berterusan setiap hari..lama-lama, saya pun tak sedar saya tiada 
    masalah nak minum air kosong banyak-banyak sekarang. Cepat pulak haus sepanjang 
    hari. Dah jadi kebiasaan pulak sekarang, alhamdulillah.


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 

Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care
This entry was posted in

0 comments: