SET KURUS SHAKLEE | MOMMYLIZZ


salam semua ^^
ecece.. baca tajuk pun macam teruja 
yong yang nak memblog pun teruja sebab ada perkataan KURUS disitu

jom kita usya set kurus yang ditawarkan oleh SHAKLEE


Perlu diingatkan kepada semua, pengambilan set ni perlu dengan ISTIQAMAH, KUAT SEMANGAT dan KEAZAMAN yang tinggi sebab bukan senang - senang tau kita nak kurus dengan mudah!Dan juga jika ada rasa nak ambil pil - pil pelangsing, saya cadangkan supaya anda semua lupakan kerana kesan jangka masa panjangnya amatlah menakutkan.

Langkah 1 : Detoks

Kita sering mengambil pelbagai ubatan untuk membantu diet. Tapi sangat liat untuk berfungsi. Masih tak turun dan tak nampak perubahan. Ini sebab proses detoks tak berlaku...Jadi..langkah pertama yang perlu  dilakukan adalah dengan proses DETOX.


Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Proses pembakaran lemak dan pelangsingan badan anda pun lebih mudah berlaku.


Apa yang sesuai untuk detox? 

Produk Shaklee yang sesuai untuk detox adalah Herb-lax atau Alfalfa Complex atau Fiber. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa Complex atau Fiber dan Herb-lax sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit.




** Ibu-ibu yang menyusukan anak tidak disyorkan mengambil Herb - Lax kerana bimbang jika kesannya akan dapat pada anak (anak mungkin cirit birit). Alfalfa Complex sangat sesuai untuk ibu mengandung selain untuk kurus ia juga sebagai 'milk booster'.




Langkah 2 : Memecah Lemak = Lecithin / Omega Guard / Cinch Tea




Berfungsi untuk memecahkan lemak-lemak. Lecitin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak....dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah...dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

Omega Guard juga membantu untuk membakar lemak dalam badan kita 

Cinch Tea mambantu untuk meningkatkan metabolisme seterusnya membakar lemak yang ada 


Langkah 3 : Protein ( Cinch / ESP )


Protein sangat perlu untuk 

  1. membantu meningkatkan metabolisme tubuh
  2. meningkatkan perkembangan otot
  3. menjaga nafsu makan 
  4. menjaga otot bebas lemak
  5. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sebanyak 35%. Protein juga mengelakkan berlakunya diet yo-yo dan menghalang berat badan badan naik dengan mendadak. 


Selepas kurus, badan akan mudah mengelebar/gelebeh, dengan pengambilan protein akan shapekan otot yang gelebar dan membuatkan badan solid.

Cadangan saya boleh mengambil Cinch™ Shakes atau Soy Protein Isolate Powder (ESP) untuk protein bergantung kepada bajet anda.



Cinch™ Shakes

Campuran Proprietari Protein dengan Leusina

Bebas Laktos
Rendah glisemik
Soya Bukan-GMO 

Cinch™ Shakes sangat enak dan merupakan cara yang berkhasiat untuk membantu dalam mengekalkan otot perlu dan memberikan anda rasa puas semasa menurunkan berat badan. 
  1. Diperkaya dengan Leucine™ bagi mengekalkan otot semasa anda menurunkan berat badan
  2. Kaya dengan protein bagi membantu anda rasa kenyang dan puas
  3. Tinggi serat dengan enam gram bagi setiap hidangan


ESP - Soy Protein Isolate Powder

Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.


Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.  ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.

Shaklee ESP:
  1. Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
  2. Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
  3. Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal  kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
  4. Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.

Gabungan ketiga - tiga produk ni sangat berkesan untuk menurukan berat badan. Tapi pengambilan makanan yang seimbang dan diet yang teratur juga sangat disarankan untuk kekal langsing!!!

Air 2 - 3 Liter sehari adalah wajib untuk meudahkan proses pelangsingan dan penyerapan suplemen yang diambil..Paling penting adalah ISTIQAMAH = KONSISTEN untuk result yang superb!!

Konsultasi percuma untuk anda...Boleh juga  membuat sebarang pertanyaan berkenaan set - set slimming kepada saya ya!

Kekangan bajet??????????????
Jangan risau.Hubungi saya dan saya akan membantu anda  ya!




Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.
Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.
Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera

Post a Comment

0 Comments