ADAKAH PROTEIN MEMBUATKAN SAYA GEMUK | MOMMYLIZZ




ADAKAH PROTEIN MEMBUATKAN SAYA GEMUK |  TIDAK! Sebaliknya, penggunaan secara konsistenprotein berasaskan tumbuhan, rendah indeks glisemik dan protein bukan GMO membantu dalam pengurusan berat badan.

1. MEMBERIKAN TENAGA BERKEKALAN

Protein dicerna sebelum ianya dibebaskan sebagai tenaga, ia adalah sumber rangsangan tenaga yang lebih baik untuk jangka masa panjang. Pencernaan yang perlahan membantu anda mengekalkan tenaga sepanjang hari, agar anda boleh melakukan lebih banyak aktiviti dalam sehari.

2. MEMBANTU ANDA MENGEKALKAN UKURLILIT PINGGANG

Apabila digabungkan dengan senaman, protein membantu pembentukan otot. Ini sering disalahertikan sebagai penambahan berat badan Pemakanan tinggi protein meningkatkan metabolisma, penggunaan konsisten protein membantu mengekalkan berat badan anda. Pastikan anda memilih serbuk protein yang tidak mengandungi gula pasir putih supaya anda tidak menambah ukur lilit pinggang anda.

3. MAKANAN SIHAT YANG MUDAH

Shake Protein adalah cara terbaik untuk menambah protein tambahan dalam diet anda. Ia juga bertindak sebagai makanan sihat yang mudah berbanding makanan sejuk beku atau makan segera yang berminyak. Mudah diambil dan disediakan, hanya tambah sebuk protein ke dalam minuman kegemaran anda atau air dan kocak untuk tubuh yang lebih sihat!

4. MEMBANTU MENGAWAL SELERA DAN MENGURANGKAN KEINGINAN MAKAN

Protein meningkatkan rembesan hormon peptide YY, yang membantu anda berasa kenyang lebih lama. Hasilnya, ia membantu mengawal selera makan anda, oleh itu anda makan kalori yang sedikit dalam hidangan seterusnya. Kajian juga menunjukkan bahawa pengambilan sarapan pagi yang tinggi protein mempunyai kesan yang signifikan dalam mengawal nafsu makan serta pengambilan snek lewat malam.

5. LEBIH OTOT = LEBIH PEMBAKARAN KALORI

Protein membentuk dan membina otot. Otot membakar kalori, lebih banyak otot yang anda miliki, maka lebih banyak kalori tubuh anda boleh terbakar. Dengan pengambilan protein secara konsisten, anda melatih badan untuk membakar kalori secara berterusan dan meningkatkan metabolisma dan pembakaran lemak.

PROTEIN SOYA membantukan penurunan kolesterol darah!

25g protein soya sehari memberikan kesan penurunan kolesterol darah.


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 



Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.
Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.
Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera


Post a Comment

4 Comments

  1. selalu bagitau kastemer bila dah cukup protien tu lau masih rasa lapar minum la air .. lau nak top up lagi makan lepas amik protien macam mana la tak gemuk.. 😄

    ReplyDelete
  2. Thanks so much for this informative sharing about protein intake. It clears my doubt for so long. Cheers, SiennyLovesDrawing

    ReplyDelete
  3. Thanks for sharing. Yg x suka ambil protein mcm ikan n telur, bolehlah try ambil protein shake plant based pula.

    ReplyDelete
  4. Terima kasih perkongsian tentang Protein nih, menarik sangat bagi yang nak kurus mcm saya

    ReplyDelete