6 MITOS DAN FAKTA SOYA YANG MESTI ANDA TAHU | MOMMYLIZZ





6 MITOS DAN FAKTA SOYA YANG MESTI ANDA TAHU | Ramai yang tahu ada banyak manfaat yang boleh diperolehi daripada soya,namun ramai juga yang bimbang untuk menjadikan soya sebagai salah satu item penting dalam diet seharian kerana dibelenggu pelbagai ‘mitos soya’. Jom,hari ni kita ketahui mengenai 6 mitos dan fakta soya.

1. PROTEIN HAIWAN LEBIH BAIK DARIPADA PROTEIN SOYA


FAKTA :
Berbanding protein soya,sumber protein berdasarkan mengandungi lemak trans, lemak tepu dan kolesterol serta berkemungkinan lebih sukar untuk dicerna terutamanya bagi kalangan warga tua. Protein soya adalah sumber protein berkualiti tinggi yang mengandungi semua asid amino penting yang padat dengan vitamin dan mineral.

2.TAK PERLU SUPLIMEN, MAKANAN SEIMBANG DAH MENCUKUPI


FAKTA :
Kebanyakan rakyat Malaysia tidak mengambil protein yang mencukupi setiap hari,pemakanan kita lebih tertumpu kepada sumber karbohidrat seperti nasi dan mi/mihun. Selain sumber protein seperti daging, ikan, telur, dan kekacang, anda juga disarankan untuk mengambil protein soya sebagai makanan tambahan untuk mengisi jurang nutrisi anda setiap hari.

3. PROTEIN SOYA MENGGEMUKKAN SAYA


FAKTA :
Protein soya memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Jadi, kuranglah pengambilan kalori semasa makan dan mengurangkan kecenderungan untuk makan kudap-kudapan. Hasilnya, ia membantu menyokong pengurusan berat badan yang sihat.

4. PROTEIN SOYA MENJADIKAN LELAKI LEBIH FEMININ




FAKTA :
Makanan mengandungi kacang soya tidak memberi kesan kepada paras hormon testosteron lelaki. Jadi, lelaki boleh mengambil protein soya secara kerap dan mengekalkan kelelakian mereka.

5. KACANG SOYA TELAH DIUBAH GENETIK



FAKTA :
Walaupun benar bahawa kebanyakan tanaman kacang soya di dunia ini diubah secara genetik (GMO), tetapi masih terdapat produk kacang soya bukan GMO di pasaran. Baca label sebelum membuat pembelian.

6. RAMAI YANG ALAH DENGAN KACANG SOYA


Alahan kepada kacang soya sangat jarang berlaku. Bahkan, anda mempunyai kebarangkalian lebih lima hingga 10 kali untuk mengalami alahan kepada tenusu berbanding kacang soya

BACA LAGI :

MENGAPA ESP BEST SELLER SHAKLEE


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya:


Norliza Binti Othman
Shaklee Independent Distributor : ID 879163
sms/whatsapp: 019 2638675

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.
Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.
Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,
hubungi saya segera.


Post a Comment

5 Comments

  1. esp memang tak dinafikan lagi .. tak pernah sangsi. Banyak efek dapat dengan esp

    ReplyDelete
  2. banyak yan kurang tepat pasal soya kita dengar sebelum ni. sekarang dah tahu senang

    ReplyDelete
  3. Bagus ESP nih, baru tahu lelaki pun boleh amalkan, nanti nak suggest dekat suami minum ESP Soya nih.

    ReplyDelete
  4. I love soya however didn't know many info about it until reading your sharing here. So useful informative, thanks so much for this. Learnt them now. Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  5. Oooo baru tahu fakta protein soya. Tq share info.

    ReplyDelete