MENGAPA KITA PERLUKAN KALSIUM ?




Bagaimana kita  mendapatkan kalsium?

Cara terbaik untuk mendapatkan kalsium adalah dari makanan yang kita makan. Ini mempunyai kelebihan juga menyediakan anda dengan nutrien lain dalam makanan yang penting untuk menyerap dan menggunakan kalsium dalam badan, seperti laktosa dalam susu. Satu sumber yang baik kalsium menyumbang sekurang-kurangnya 100 miligram kalsium dalam 1hidangan biasa.



Bagi individu yang tidak mengambil kalsium dengan kadar yang cukup daripada sumber makanan dan minuman dan tidak dapat untuk membuat perubahan dalam tabiat makan mereka, supplemen kalsium mungkin perlu untuk mendapatkan pengambilan kalsium yang mencukupi.


Keperluan kalsium harian :





Sumber kalsium :



Saya cadangkan OsteMatrix. Kenapa OsteMatrix?

Kerana OsteMatrix mengandungi Magnesium, Vitamin D, Zinc, Boron, Mangan dan Kuprum. Vitamin D meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan kadar ketumpatan tulang, menguatkan kerangka tulang, memperbaiki penyakit periodontal. Individu yang mengamalkan diet vegeterian, individu yang bekerja dalam bilik berhawa dingin dan kurang terdedah kepada cahaya matahari, individu yang melebihi umur 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen vitamin D.

Magnesium pula adalah ion positif nombor 2 yang penting dalam tubuh badan. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Serta membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sis dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang.

Zinc, Boron, Mangan dan Kuprum membantu memelihara metabolisma kerangka tulang dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.







* klik gambar untuk tumbesaran yg sihat !



Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

Post a Comment

0 Comments