SEJARAH SHAKLEE


Selamat datang ke Shaklee, sebuah syarikat yang berlandaskan falsafah dalam menawarkan produk mesra alam dan kesihatan yang baik. Shaklee selaras dan patuh pada prinsip yang telah dibina oleh pengasasnya, Dr Forrest C Shaklee.





KANSER

Di umur awal 20an akibat kerap menggunakn mesin x-ray beliau di dignos kanser..beliau tak mau kaki beliau di potong di usia muda.Beliau amat yakin alam semulajadi ciptaan Tuhan mengandungi penawar hebat.

Beliau kembali ke kampung halaman Iowa utk merawat dan mencari penawar selama 3 tahun. Beliau percaya “Nature Is a Noble teacher” sebab itu beliau sangat hampir dengan  nature.Beliau mendengar,memahami dan mengambil pengajaran dari alam semula jadi.Segala produk ciptaannya tidak melanggar prinsip ini.

Beliau berjaya merawat penyakit kanser dengan ramuan semulajadi.Beliau terus bergiat dalam kajian demi kajian.Dari kliniknya beliau berjaya menemui formula utk kesihatan optimum yakni dengan mencipta “vitalised mineral” dalam bentuk cecair pada 1915.Kini ia dlm bentuk tablet Vita Lea. Dr Shaklee adalah pelopor dan pioneer dlm bidang nutrisi.



SHAKLEE CORPORATION

Dr Shaklee bersama 2 orang anaknya telah menubuhkan Shaklee Corporation pada 1 April 1956 dengan modal USd40k.Shaklee bberkembang dari mulut ke mulut menjadi public listed di NYSE pd 1978 dan di senarai Fortune 500 pada1982.

Shaklee menggunakan sistem network marketing sebagai pelan pemasaran dan Dr Shaklee juga adalah pioneer dalam network marketing even predating (sebelum) Amway (1959).

Dengan infrastruktur menghampiri Rm1 Billion serta team saintis sepenuh masa lebih 70 orang,Shaklee mampu mengeluarkan produck yg terbaik di pasaran demi memenuhi keperluan sezaman.

Melalui falsafah “Living in Harmony with Nature®” Shaklee berkembang pesat dalam tahun 1970-an dan terus kekal sebagai peneraju produk kesihatan yang bermutu, selamat, dipercayai dan mesra alam demi kehidupan yang sihat dan bahagia sehingga kini.

Shaklee Corporation yang beroperasi di Pleasanton, California telah berkembang ke peringkat global di mana cawangan Shaklee kini terdapat di Kanada, Jepun, Malaysia, Mexico, Taiwan, China dan Indonesia. Shaklee Malaysia memulakan operasinya pada Ogos 1995 di Subang Jaya, Selangor

Inovasi sains berdasarkan falsafah In harmony with Nature di teruskn oleh pemilik terbaru Mr Roger Barnett

PEMILIK SHAKLEE CORPORATION PADA MASA KINI


Ketua Pegawai Eksekutif Shaklee pada masa kini adalah Roger Barnett. Antara sebab mengapa beliau ingin menerajui Syarikat Shaklee adalah:

Roger membeli syarikat Shaklee kerana dia suka konsep pemasaran ini dan percaya ia adalah cara MASA DEPAN.Matlamat beliau adalah untuk menjadikan #1 di dunia.

Dia berkata : ” Saya amat yakin dengan potensi pertumbuhan kami adalah yang paling besar dalam industri kita.” Shaklee adalah syarikat yang amat sempurna pada kedudukan dalam industri ini. Kami mempunyai sejarah terbaik dan masa depan yang cerah.

Bagi anda yg baru berjinak dgn shaklee usah risau.Ia sebuah syarikat yg kukuh,product yang highest quality standard serta plan pemasaran yg mudah di capai dan terbukti.Anda hanya perlu amalkan Shaklee untuk buktikan pada diri sendiri dan saksikan shaklee effects yang hebat pada wajah dan tubuh anda.Anda juga boleh bina biz ni tanpa was-was utk buktikan yang ia satu biz yg mudah berjaya serta menjamin masa depan.

SEJARAH KEJAYAAN SHAKLEE


1915 – Dr. Shaklee membangunkan teknik untuk mengekstrak nutrien dari makanan iaitu ” Vitalized Mineral”.

1960 – Shaklee memperkenalkan pencuci pekat organic Basic-H, salah satu pencuci biodegrasi, bebas toksik yang pertama.1961 – Shaklee mencipta salah satu rumusan suplemen protein segera berasaskan soya yang pertama dan kini dikenali sebagai ESP.1972 – Shaklee memperkenalkan serbuk pencuci pakaian biodegrasi tanpa fosfat, nitrat atau borat yang pertama iaitu Get Clean Laundry1977 – Shaklee disenaraikan dalam Bursa Saham New York.

1981 – Shaklee memperkenalkan vitamin c berasaskan tumbuhan dengan pembebasan terkawal yang pertama.

1982 – Shaklee menjadi Syarikat Fotune 500.

1993 – Merupakan pembekal kepada NASA dengan satu minuman rehidrasi iaitu Performance Drink yang dirumus khas untuk para angkasawan yang digelar Astro Aide.

1996 – Shaklee membantu ahli-ahli sukan bertaraf dunia menjulang 8 pingat emas di Atlanta.

2000 – Shaklee menjadi syarikat pertama di dunia memperolehi Sijil Climate Neutral yang mengimbangi pembebasan karbon dioksida di mana ia menghasilkan impak sifar pada alam sekitar.

2004 – Shaklee membantu para atlet bertaraf dunia memenangi 15 pingat emas di Athens, Greece.

2005 – Shaklee memperkenalkan satu daripada formula imun penggalak interferon semula jadi pertama yang dinamakan Nutriferon.

2006 – Pasukan ski dan luncur salji Amerika Syarikat yang diperkasai oleh Shaklee, telah memenangi 10 pingat di Torino, Itali.

2007 – Shaklee memperkenalkan VIVIX, penemuan revolusi terbaru dalam anti penuaan sel.

2013 – Shaklee memperkenalkan CoQ Health Plus, yang dapat membantu menyokong jantung sihatdan menangi masalah penyakit kardiovaskular.

2014 – Shaklee memperkenalkan Phytocol – ST, membantu mengawal paras kolesterol secara semulajadi.




Post a Comment

0 Comments