TEMPAHAN DIBUKA : SERUNDING DARI KAMPUNG LAUT KELANTAN

10:08 PM yong norliza 0 Comments


Assalamualaikum & salam sejahtera

Ramadhan dan masuk hari ke 11.Sekejap ja rasanya kan.Disamping berpuasa,mommy yakin kaum ibu dah mula berkira-kira membuat persiapan Aidilfitri.Bak kata orang,buat awal nanti tak la kalut sangat.

Salah satu makanan yang sedap untuk dimakan time raya nanti ialah SERUNDING.Boleh makan dengan ketupat,nasi or makan saja..hehe.Nak buka puasa & bersahur pon boleh sangat!

Kalau korang tengah pening mana nak cari serunding sedap,jom kita borong kat kak ALIA HARYANIE



Serunding Daging & Ayam




Serunding Daging



Serunding Ikan


Serunding dari Kampung Laut Kelantan ni memang sedap dan lazat,tahan lama dan boleh di makan denagn pelbagai hidangan.Bau serunding ni pun dah sedap belum lagi makan....

Serunding merupakan sejenis masakan yang dibuat dengan rempah dan dimasak sehingga kering, dan kadangkala berminyak (terutama serunding daging) agar tahan lama. Ia dimasak dan dikacau tanpa henti hingga betul-betul kering kerana dengan cara itu saja ia akan tahan lama. Serunding boleh dimakan dengan nasi himpit, ketupat nasi/pulut, ketupat daun palas, lemang, dijadikan inti dalam pulut bakar, inti dlm karipap mini atau popia mini dll...

Resepi tradisional turun temurun dijamin sedap :

- Daging berkualiti dan dicarik halus
- Dimasak menggunakan dapur kayu untuk aroma istimewa
- Sentiasa segar dan baru dimasak setiap minggu
- Boleh disimpan pada suhu bilik dan tahan lama


Dapatkan yang asli, sedap dan murah

  • serunding daging tempatan 250 gram rm 18,
  • serunding ayam 250 gram rm 18,
  • serunding ikan 250 gram rm 12,
  • mini karipap rm 32 sekilo
  • mini popia rm 32 sekilo


Sesiapa nak order boleh pm atau whatsapp 012 921 8016



0 Comment: