HUBUNGAN INTIM UNTUK KESIHATAN


Dalam melayari bahtera rumah tangga, suami isteri memainkan peranan penting mengemudinya. Perhubungan suami isteri bukan sekadar melibatkan hal tanggungjawab menguruskan rumah tangga secara material sahaja. Ia turut melibatkan hubungan emosi. 
Orang kata layanan di atas katil antara faktor utama kunci kebahagiaan rumah tangga. Bahkan hubungan intim suami isteri boleh memberi beberapa manfaat kesihatan kepada pasangan.



Meningkatkan  keyakinan diri
Melakukan hubungan intim yang sihat memperlihatkan kebahagiaan dan keceriaan di wajah suami isteri. Secara tidak langsung ia mampu meningkatkan keyakinan diri masing-masing seterusnya memacu kepada semangat untuk maju dalam kerjaya dan kehidupan berumah tangga.

Mengurangkan tekanan
Selain tekanan di tempat kerja, masalah stres atau tekanan bertambah disebabkan meningkatnya tekanan darah dan menurunnya sistem imun. Hubungan intim dapat menurunkan tekanan darah anda dan menjadikan anda lebih bertenang dalam menyelesaikan masalah.

Membakar kalori
Rasanya ramai yang sudah maklum, melakukan hubungan intim boleh membantu membakar kalori dalam badan dalam lingkungan 90% setiap setengah jam.

Mengukuhkan hubungan
Ada kajian menyatakan hubungan intim yang sihat dapat memperbaiki kesihatan anda dan mengurangkan risiko mendapat sakit kanser dan lemah jantung. Ini kerana ketika melakukannya, badan akan mengeluarkan hormon oksitosin yang akan memancarkan kebahagiaan.

Mengurangkan risiko kanser prostat
Kajian membuktikan lelaki yang mengalami ejakulasi lebih kerap akan mengurangkan risiko dijangkiti kanser prostat.  Ini kerana proses ejakulasi  yang menggunakan prostat membantu mengeluarkan hormon penyebab kanser itu.

Perlukan suplimen terbaik untk semarakkan cinta anda ?

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

Post a Comment

0 Comments