LAMBATKAN PROSES PENUAAN DENGAN SHAKLEE





Proses penuaan berlaku secara semulajadi dalam kehidupan seorang manusia. Namun begitu, di zaman penuh dengan pencemaran ini, proses penuaan berlaku dengan begitu pantas, dan memberi kesan bukan saja kepada penampilan, malah kesihatan secara amnya!

Pelbagai penyakit yang berpunca dari proses penuaan, dan boleh melanda orang-orang muda yang mengalami penuaan sebelum masanya seperti darah tinggi, penyakit jantung, Parkinson, katarak, malah penyakit nyanyuk!

Oleh itu amat penting untuk kita menjaga keremajaan sel, agar terus sentiasa sihat, sekurang-kurangnya tidak mengalami penuaan sebelum masanya.

Apakah tanda-tanda PENUAAN?

Tanda-tanda jelas penuaan yang biasa ditunjukkan ialah:

  • kedutan
  • penipisan kulit
  • kulit menggelebeh
  • kulit kering dan gatal
  • garis-garis halus terutamanya jelas kelihatan di bahagian dahi dan mata

Apakah faktor-faktor PENUAAN?
  • Pendedahan terhadap cahaya matahari
  • Cuaca sejuk
  • Merokok 
  • Kurang bersenam
  • Pengambilan alkohol 
  • Tekanan 
  • Tidur yang tidak mencukupi
  • Amalan pemakanan kurang sihat
Anti penuaan bukanlah untuk menolak proses tua meniti usia, tetapi ia adalah untuk memastikan sel kita sentiasa sihat agar tubuh kita tidak mudah mendapat penyakit yang berkaitan dengan aktiviti penuaan ini.






 





Jenama produk kesihatan terkenal Shaklee memperkenalkan minuman kesihatan Vivix Botanical Beverage Mix yang menghimpunkan semua kebaikan anggur muskat, elderberi, lobak ungu dan polygonum cuspidatum . Malah ia adalah produk terlaris dengan jualan sejuta botol sejak tahun pertama diperkenalkan di Amerika Syarikat (AS) dan Kanada.  Menurut Ketua Pegawai Saintis Shaklee Corporation Amerika Syarikat, Dr Carsten R Smidt, Vivix adalah kuasa baru menghalang proses penuaan wajah. Kandungan anggur muskat, elderberi, lobak ungu dan polygonum cuspidatum terbukti membantu untuk melawan penyakit serta melambatkan proses penuaan. "Kajian yang dijalankan membuktikan kandungan dalam tumbuh-tumbuhan terutama anggur muskat memberi tindak balas melawan agen penuaan.

"Terdapat empat mekanisma yang membuktikan kebaikan Vivix iaitu ia mengandungi resveratrol yang kebaikannya sama dengan 3,000 gelas arak merah. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan. Vivix mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim)," katanya. Menurut Carsten, Vivix berfungsi untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA serta memberi kesan positif kepada genetik sekali gus mengurangkan sel penuaan.Katanya, Vivix kini menjadi perhatian pengguna di seluruh dunia disebabkan kebaikan kandungannya selain melawan pelbagai jenis penyakit. Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain. Dengan hanya minum sesudu sehari, pengguna akan merasai perbezaannya. Minuman yang sesuai untuk lelaki dan wanita berusia 18 tahun ke atas itu juga boleh dijadikan masker pada wajah iaitu caranya dengan menyapu dan biarkan beberapa minit untuk dilihat hasilnya.





Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care






Post a Comment

0 Comments