5 VITAMIN UNTUK KULIT YANG CANTIK






Bila sebut tentang kecantikan,pastinya semua orang akan menjadi obses dengannya,tak kira lelaki mahupun wanita.Hari ini kita akan berkenalan dengan 5 jenis vitamin yang sangat penting untuk kecantikan 

Vitamin A -Kedutan

Vitamin A atau dikenali sebagai retinol diperlukan untuk mencegah kedutan atau penuaan kulit. Vitamin A juga bagus untuk memudarkan kulit gelap atau 'dark spots' disamping melembutkan kulit yang kasar. Contoh sumber kepada vitamin A adalah seperti kentang, lobak merah dan aprikot.

Vitamin B3 - Kemerahan

Vitamin B3 berfungsi membantu mengatasi masalah kulit yang kemerahan akibat ruam, melembabkan kulit dan membantu peredaran darah yang memberi kulit sihat. Contoh sumber vitamin B3 adalah nasi, telur, pisang dan oat.

Vitamin C - Bintik

Vitamin C adalah vitamin yang sangat terkenal bila berkaitan dengan kulit. Vitamin C merupakan sumber yang membantu penghasilan kolagen semulajadi kulit, membantu mencegah terjadinya jerawat dan memberi kulit cerah dan cantik. Antara sumber vitamin C adalah buahan citrus, betik dan strawberi.

Vitamin E - Kelembapan 

Vitamin E diperlukan untuk membantu kulit kekal lembap dan sumber antioksida untuk mencegah radikal bebas, mengekalkan kolagen dan membantu memulihkan sel kulit. Sumber vitamin E antaranya adalah avocado, kacang dan sayuran hijau.

Vitamin K - Lingkaran gelap

Lingkaran gelap di bawah mata berkait rapat dengan kekurangan vitamin K. Vitamin K membantu dengan mengawal pengaliran darah yang merupakan faktor utama terjadinya lingkaran gelap di bawah mata. Contoh sumber vitamin K adalah bayam, asparagus dan sayuran hijau. 





Apa yang Shaklee tawarkan untuk kulit cantik ?


 ( Klik untuk imej yang lebih jelas )


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

Post a Comment

0 Comments