Penyakit 3 Serangkai & Shaklee




Entry kali ini mengenai penyakit " 3 serangkai ". Penyakit ni kalau dah kena 1, risiko untuk mendapat yg kedua & yg ketiga adalah tinggi.Macam kembar tiga pulak.. Hakikatnya,penyakit 3 serangkai inilah yg paling glemer di Malaysia. Ianya adalah penyakit kencing manis , darah tinggi dan sakit jantung.

Tahukah anda bahawa kencing manis sebenarnya tak menjadikan seseorang menghidap darah tinggi dan sakit jantung, sebaliknya ia adalah kesan sampingan daripada ubat kencing manis.Ini kerana ubat adalah jenis drug (dadah) yang bukan komponen tubuh.Ia mengurangkan simptom sesuatu penyakit tapi mempunyai kesan sampingan.

Antaranya ubat jenis metformin yang digunakan untuk meningkatkan fungsi insulin sekaligus menurunkan paras gula. Namun kesan sampingan ubat ini adalah ia menjadikan tubuh kehilangan/kekurangan vitamin B dan antioksidan serta perlindungan kardiovaskular semulajadi tubuh iaitu Co-Q10.

Kehilangan antioksidan dan pelindung kardiovaskular menjadikan seseorang pesakit diabetes terdedah kepada sakit jantung. Begitu juga ubat jenis Sulfonylures yang memberi kesan sama.Pesakit kencing manis yang mengambil ubat jenis Thiazolidinedion

Diabetes atau kencing manis adalah penyakit berkaitan diet yang agak popular. Malah zaman sekarang budak2 muda pun dah kena diabetes. Jadi untuk mencegahnya ialah dengan mengamalkan cara hidup sihat, pemakanan seimbang, aktiviti yang menyihatkan dan mengambil supplement sebagai diet harian anda.

Untuk pesakit diabetes pula bagaimana? Ya, jika baru kena diabetes sebaiknya bermulalah dengan penukaran cara hidup terlebih dahulu sebelum mengambil ubat, terutama bagi mereka yang mengambil ubat kencing manis kerana ia merosakkan vitamin dalam badan.
  
Vitamin untuk diabetes,darah tainggi dan sakit jantung:

~B COMPLEX
Berupaya menukarkan gula kepada tenaga,sangat2lah perlu untuk pesakit kencing manis


~VITA-C - 
Mengapakah Pesakit Diabetes Memerlukan Vitamin C ?  Ini Kerana Glukosa Dan Vitamin C Melalui Laluan Yang Sama Menuju Ke Sel. Apabila Glukosa Berlebihan, Vitamin C Tidak Akan Dapat Masuk Ke Sel, Vitamin C Sangat Penting Kerana Vitamin C Menjaga Salur Darah Agar Tidak Mudah Pecah, Mencegah Pengerasan Salur Darah, Membantu Proses Metabolism Kolestrol Iaitu Pembentukan Asid Hempedu Yang Penting Dalam Proses Pemecahan Lemak. Sebab Itulah Mereka Yang Menghidap Kencing Manis Dan Darah Tinggi Amat Digalakkan Mengambil Vitamin C Bagi Mengelakkan Stroke Dan Jantung Tersumbat.

~VITALEA (MULTIVITAMIN) - 
Di Dalam Multivitamin Vitalea Terdapat Trace Mineral Chromium, Dimana Ia Bekerja Dengan Insulin Mengimbangi Kandungan Gula Dalam Badan.

Perlukan berhenti mengambil ubat? Jangan, kerana itu dipreskripsi oleh doktor. Ambillah suplemen di atas bagi menangani masalah yang timbul akibat kesan sampingan ubat diabetes tersebut.


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care


Post a Comment

0 Comments