Panduan Membaca Label Botol Vitamin.

3:00 PM yong norliza 0 Comments



Sekarang ni,rata-rata kita sebagai pengguna dah sedar kepentingan vitamin / suplimen dalam kesihatan.Ada banyak vitamin yang dijual di pasaran.Dah jadi macam lambakan pula..tak kurang juga dengan vitamin yang tiruan,tak ada kelulusan KKM , tanda halal dan sebagainya.Jom, yong nak kongsi info dengan korang semua.

Berikut adalah panduan ringkas tentang supplemen dari buku tulisan Dr. Bruce Miller.

 1. Multivitamin
- Perlu ada 12 vitamin dan 7 galian.

2. B complex:
-perlu ada 8 Kumpulan Vit-B untuk mendapat kesan paling baik.
-Pastikan folic asid dan biotin dibekalkan sekali.

3. Vitamin C
minima 500mg
-bersifat pelepasan masa  (sustained release)
-membekalkan spektrum bioflavonoid dalam amaun yang mencukupi.
-diuji secara klinikal.

4. Vitamin E
- Pilih yang bersifat semulajadi(d-alfa-tocoferol) ada di tulis pada botol bahagian label.Untuk sumber tiruan atau sumber kimia ("l" atau "dl" dan akan ditulis seperti ini;
l-alfa-tocoferol atau dl-alfa-tocoferol).
- Pilihlah vitamin E yang dibekalkan dengan selenium. Ini kerana ia bersifat sinergistik iaitu diserap bersama , keberkesanan setiap vitamin itu saling dipertingkatkan satu sama lain.

5. Kalsium 
-Pilihlah supplement kalsium yang ada mengandungi Vitamin D dan Magnesium untuk penyerapan yang sempurna.Magnesium sangat berguna dalam mencegah kalsifikasi di buah pinggang, pundi kencing dan sendi.


Semoga ia boleh dijadikan panduan utk anda memilih supplemen yg berkualiti dan berbaloi dgn wang yg anda laburkan.

kalau korang tengok betul-betul..semua ciri-ciri ni ada dalam suplimen Shaklee.
Ha....tau la korang skarang knapa Shaklee ni the Best kan?
as for me... pasti lah Shaklee! Tak ragu-ragu dah.. halal , semulajadi & berkesan ^^


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

0 Comment: