SET KESIHATAN WANITA



Kesihatan amat penting bagi seorang wanita kerana wanita memainkan peranan penting dalam menjaga kesihatan keluarga juga orang disekelilingnya. Kita dapati yang wanita sering sibuk dengan kerja rumah dan karier mereka namun ramai yang tidak ambil peduli dengan kesihatan mereka.


Wanita melalui beberapa peringkat perubahan hormon didalam kehidupan mereka iaitu dari peringkat baligh kepada kehamilan dan putus haid. Setiap peringkat kehidupan yang dilalui memerlukan penjagaan yang istimewa. Diet yang seimbang, senaman dan makanan tambahan yang betul sangat penting untuk mereka kekal sihat dan mencegah daripada penyakit yang berkaitan dengan usia seperti kencing manis, kanser dan penyakit jantung. 


Tambahan lagi bila namanya seorang PEREMPUAN, WANITA sudah tentu mengalami pelbagai fasa kehidupan yang menyumbang kepada masalah kesihatan. Antara peringkat kehidupan seorang wanita adalah : 
  • akil baligh / keremajaan
  • pra-kehamilan
  • kehamilan
  • pra-menopos
  • menopos
  • selepas menopos

Dalam melalui pelbagai fasa tersebut, banyak masalah yang dihadapi, emosi juga kurang stabil dan seringkali terganggu dan ini turut menyumbang kepada masalah untuk mencapai tahap kesihatan yang optimum.  


Prihatin dengan masalah ini, Shaklee menawarkan produk yang hebat untuk memenuhi keperluan wanita pada semua peringkat kehidupannya. Program kesihatan wanita ini mengandungi 3 produk iaitu GLA Complex, Ostematrix dan Omegaguard




  • membantu melegakan simptom senggugut dan menopos
  • menggalakkan kulit yang sihat & cantik
  • menggalakkan tulang yang kuat
  • mengurangkan risiko penyakit jantung
  • melegakan sakit-sakit sendi
  • membantu membakar lemak & memperolehi berat badan yang ideal
  • membantu bertenaga, menghilangkan rasa letih serta lesu

Selain dari set kesihatan wanita ini,shaklee juga menyarankan pengambilan Vivix sebagai supplemen tambahan.




VIVIX :


Melindungi dan memperbaiki selular DNA, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga selular, melambatkan pembentukan protin AGE, menggalakkan biogenesis mitokondria. menyokong kesihatan kardiovaskular, menyokong kesihatan jantung, impak positif pengawal selia genetik, promotes good health& well being, menyokong kesihatan sendi, menyokong kesihatan otak dan lain2.

Tahukah anda?


Kesihatan payu dara dan servikal juga semakin penting kepada wanita.Diet yang kaya dengan nutrien polifenol seperti Resveratrol dan asid Ellagic yang ditunjukkan dalam kajian amat berguna terutamanya dalam menyokong kesihatan wanita. VIVIX Shaklee memberikan campuran botanikal unik daripada Polyganum Cuspidatum, Muscadine Grape, European Elderberry dan Purple Carrot yang kaya dengan nutrien polifenol.
Ia telah diuji secara klinikal dan terbukti memperlahankan proses penuaan sel dengan 4 cara: 

  • meningkatkan sistem pertahanan sel
  • meningkatkan tenaga sel
  • memperbaiki sel
  • mengoptimumkan potensi sel


Apa lagi yang menarik tentang Vivix?


  • Ia adalah natural – tanpa pewarna tiruan, pemanis, perasa dan pengawet.
  • Bahan yang digunakan mempunyai potensi lebih 10 kali dari resevratrol semata2 dalam  memperlahankan penuaan sel.
  • Mempunyai lebih dari 15 polyphenol termasuk ellagitannins yakni antioksidan semulajadi
  • Dipatenkan eksklusif untuk Shaklee


ESP :

Pengambilan ESP oleh wanita.TAHUKAH ANDA ESP ADALAH HOT PRODUK KAMI?KENAPA?


intanazlin.com, intan azlin shaklee vitamin store


Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama: 



1. Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.
Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.  


2. Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki – genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.  


3. Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut.  


4. Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.  


5. Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.  


6. Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.


Esp sangat bagus untuk setiap wanita tidak kira samaada anda seorang pelajar,sudah berkahwin,belum berkahwin,dalam pantang,sedang menyukan anak atau anda wanita yang sedang dan akan mengalami fasa2 menopose.Keistimewaan dan khasiat ESP shaklee sangat menyeluruh


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 


Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

Post a Comment

0 Comments