5 SEBAB KENAPA ANDA PERLU AMBIL KOLAGEN HARI INI | MOMMYLIZZ



Kolagen terkenal dengan manfaatnya terhadap kesihatan, terutamanya kulit. Ketahui mengapa kita perlu mengekalkan tahap kolagen optimum dalam badan dan kenapa kita perlu bermula hari ini

1. KOLAGEN ADALAH BAHAN UTAMA UNTUK KULIT YANG LEBIH TEGANG



 30% protein dalam badan anda adalah kolagen. Ia memegang semua sel kulit bersama, mengekalkan keanjalan kulit dan memastikan ikatan bahagian dalaman dan luaran kulit tetap kuat. Pendedahan kepada pelbagai faktor termasuk umur boleh menyebabkan kulit anda secara beransur-ansur hilang keanjalan dan ketegangan. Tambahkan suplemen kolagen ke dalam rejim suplemen harian anda supaya anda boleh mengatakan tidak kepada kulit kendur dan berkedut!

2. KOLAGEN MENYOKONG KESIHATAN SENDI


Disebabkan kolagen membentuk blok bangunan asas sendi, ia memainkan peranan penting untuk menyokong kekuatan2, fleksibiliti dan pergerakan sendi. Ia kaya dengan asid amino untuk memberikan sokongan dan keanjalan kepada tisu penghubung seperti tulang rawan, tulang, tendon dan ligamen untuk menyokong gaya hidup aktif anda

3- KATAKAN YA KEPADA KUKU DAN RAMBUT YANG SIHAT



Rambut dan kuku kita memerlukan kolagen untuk kekuatan dan keanjalan.Dengan mempunyai gudang penyimpanan kolagen yang mencukupi, ia menyokong penyerapan nutrien pada kulit kepala dan membina semula struktur asas kuku, supaya mereka tumbuh sihat,memberikan anda rambut yang berkilat dan kuku yang kuat 


4- OH TIDAK, PENGHASILAN KOLAGEN BERKURANGAN SETIAP TAHUN!




Menurut Pembantu Profesor dermatologi di University Of Pittsburgh dan Pengarah Pembedahan Kosmetik dan Pusat Kesihatan Kulit,selepas umur 20 tahun, badan anda menghasilkan kurang 1% kolagen berbanding tahun sebelumnya. Pengurangan ini membawa kepada garis halus, kedutan, dan kulit yang kering serta kusam. Ini tidak sepatutnya menghalang anda daripada kelihatan dan berasa lebih muda tahun demi tahun, jadi mula ambil kolagen sekarang!

5- KOLAGEN ANDA ROSAK SETIAP HARI


Pencemaran alam sekitar, bahan kimia berbahaya dan sinar UV menghasilkan radikal bebas di bawah kulit anda, menyebabkan kerosakan termasuk kolagen. Pendedahan berterusan kepada faktor ini dalam jangka masa panjang boleh mengakibatkan tahap kolagen menjadi rendah, menyebabkan penuaan pramatang. Walaupun anda tidak boleh mengelakkan diri dari pencemaran ini dan sinar UV, anda boleh mengekalkan tahap optimum kolagen untuk kulit yang sihat, muda melalui pengambilan harian kolagen.


CANTIK DENGAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Bukan utk tujuan kecantikan kulit saja, Collagen Powder ni juga membantu untuk fungsi-fungsi lain:

  1. Mencantik dan menyuburkan rambut - Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis dan rambut. Kekurangan kolagen menyebabkan rambut kering dan bercabang.
  2. Mencantikkan kuku – Kurang kolagen boleh menyebabkan kuku kusam dan mudah patah.
  3. Menegangkan payudara – Ini pasti disukai semua.. syhhhh!
  4. Menguatkan tulang – Masalah osteoporosis dan kekejangan kaki adalah berpunca darpadai kehilangan kolagen yang membentuk 80% daripada jumlah kepadatan tulang sedangkan kehilangan kalsium, magnesium dan fosforus hanya 20%. Jadi kita perlukan kolagen untuk tulang yang sihat.







Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.
Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.
Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera




Reactions

Post a Comment

6 Comments

  1. Bila usia dah meningkat ni, rasa sangat kolagen yang berkurang. Memang tak ada cara lain melainkan ambik suplemenn jer. Thanks for the info!

    ReplyDelete
  2. Kolagen bukan untuk kulit cantik je rupanya. Penting untuk keseluruhan kesihatan. Kena add on collagen dah lepas ni.

    ReplyDelete
  3. Nak cantik wajib top up kolagen.. nak tulang cantik pun juga kena ada kolagen.. Terima kasih kongsi ilmu

    ReplyDelete
  4. Ohh yes, absolutely informative sharing, I'm always consume my collagen supplements, totally agreeing on the long term benefits. Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  5. Wahh impressivenye tengok testimoni dia. Dulu ingatkan kolagen untuk muka nampak awet muda je. Rupanya kuku, raambut pun effect juga

    ReplyDelete
  6. semakin berumur ni semakin banyak kolagen kita hilang kan.Sebab tu kita perlukan supplement yang membantu menghasilkan kolagen untuk lebih cantik dan sihat kan

    ReplyDelete