GLA COMPLEX KINI KEMBALI : KETAHUI KEHEBATANNYA| MOMMYLIZZ



Berita baik untuk semua !
GLA COMPLEX kembali di pasaran mulai 27/11/2021.GLA Complex ni antara item laris untuk kesuburan dan merancang kehamilan.Bagi yang belum kenal dengan GLA Complex,jom kita berkenalan dengannya

APA ITU GLA COMPLEX

GLA adalah singkatan kepada gamma-linolenic acid, sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin. Prostaglandin ialah bahan berkesan berupa hormon yang membantu mengawal atur proses badan yang normal. Hormon dalam badan kita ni ialah bahan kimia yang dihasilkan oleh cecair di dalam badan. Hormon memainkan peranan penting dalam mengaktifkan proses di dalam tubuh manusia. Contohnya pertumbuhan, proses baligh, kitaran haid dan menopaus.

Kebanyakan GLA yang ada di pasaran dihasilkan dari Evening Primrose Oil. Manakala GLA Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.Ianya diekstrak daripada biji tumbuhan borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO.

MANFAAT GLA COMPLEX



1- Herba Tradisi Yang Dipercayai

Borage adalah herba kegemaran orang barat.Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

2- Mengawal Selia Estrogen dan Testosterone

GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan perempuan, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara

3- Melambatkan Menopaus

Memperbaiki keadaan Menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi.Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.

4- Memperbaiki Prostatomegaly

GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing

5- Menentang Kanser

GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser

6- Memperbaiki Inflamasi Kulit

Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap.Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatism, arthritis

7- Menghalang Komplikasi Diabetes

Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. 
Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

8- Pelangsingan dan Menghalang Tambah Berat Badan

Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone kepada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan.
Ambil masa perut kosong untuk mengelakkan keasidan hiper.

9- Memperbaiki Tekstur Rambut

Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur dan membuatkan rambut tampak lebih bersinar dan kuat.

SIAPA PERLUKAN GLA COMPLEX

Kencing Manis - 
Pesakit kencing manis tidak boleh menukar GLA dari asid linoleic.Suplemen GLA memperbaiki fungsi saraf dan boleh mencegah penyakit saraf kencing manis

Arthritis - 
GLA boleh menghilangkan sakit sendi, bengkak dan kekejangan pada waktu pagi. Kajian menunjukkan bahawa menggunakan GLA dan EPA (asid lemak omega-3 daripada ikan dan minyak ikan) bersama-sama akan membantu untuk arthirtis reumatoid

Osteoporosis - 
kekurangan asid lemak perlu (termasuk GLA dan EPA, asid lemak omega-3) boleh menyebabkan osteoporosis. Kajian telah menunjukkan bahawa tambahan GLA dan EPA bersama-sama membantu mengekalkan atau meningkatkan jisim tulang. Asid lemak juga boleh meningkatkan penyerapan kalsium, meningkatkan deposit kalsium dalam tulang, mengurangkan kehilangan kalsium dalam air kencing, meningkatkan kekuatan tulang dan meningkatkan pertumbuhan tulang semua yang boleh menyumbang kepada jisim tulang yang lebih baik.

PMS - 
Sesetangah wanita mendapati gejal-gejala PMS mereka menjadi lega apabila menggunakan GLA. Gejala ini seperti sakit payudara dan perasaan kemurungan serta kerengsaan dan pembengkakan rahim.

Alahan - 
Orang yang terdedah kepada alahan mungkin memerlukan lebih banyak EFA dan sering menghadapi kesukaran menukar LA kepada GLA. Malah, wanita dan bayi yang terdedah kepada alahan kelihatan mempunyai tahap yang lebih rendah GLA di dalam susu ibu dan darah.

Ketagihan alkohol - 
GLA boleh membantu mengurangkan keinginan untuk meminum arak dan mencegah kerosakan hati.

Tekanan darah tinggi dan penyakit jantung - 
Kajian menunjukkan bahawa GLA, samada bersendirian atau dalam gabungan dengan dua omega-3 asid lemak penting, EPA dan DHA kedua-dua ditemuidalam ikan dan minyak ikan, boleh merendahkan tekanan darah dan hipertensi. Bersama dengan EPA dan DHA, GLA membantu untuk mencegah perkembangan penyakit jantung.



TESTIMONI GLA COMPLEX











HARGA GLA COMPLEX


HARGA AHLI : RM74
HARGA RUNCIT : RM92.50

BERMINAT UNTUK MEMBELI GLA COMPLEX DENGAN HARGA AHLI?

KLIK DISINI


JADI AHLI SHAKLEE DAN NIKMATI PENJIMATAN HEBAT 

KLIK DISINI




BACA LAGI :


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.
Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.

Post a Comment

0 Comments