5 SEBAB MENGAPA ANDA WAJIB AMBIL SUPLIMEN


Dewasa ini, masih ada sesetengah daripada kalangan kita kurang memberi perhatian terhadap penjagaan kesihatan. Penjagaan kesihatan bukanlah setakat penjagaan luaran sahaja, badan yang langsing, dan produk perapian wajah tetapi ia juga merangkumi penjagaan dari segi dalaman jua. Tanpa kita sedari nilai badan kita akan sentiasa menyusut dari tahun ke tahun. Apabila sudah melangkah pada peringkat yang lebih berumur timbullah bermacam masalah dan penyakit. Oleh itu, pengambilan suplemen amatlah perlu bagi memberi segala keperluan nutrisi badan kita agar sentiasa mencukupi.


Kajian baru-baru ini mendapati bahawa kebanyakkan orang tidak mengambil jumlah semua vitamin yang optimun melalui diet semata-mata. Oleh itu dapat disimpulkan adalah bijak bagi kebanyakkan orang dewasa untuk mengambil multivitamin bagi mengurangkan risiko penyakit kronik.

*Rujukan : Clinical Applications Vitamins for Chronic Disease Prevention. 
Robert H. Flecther,(Journal of American Medical Association)


Mengapa Kita Perlu Ambil Suplemen??



1- Tubuh kita tidak menghasilkan kebanyakan vitamin dan mineral. Jadi kita perlukan suplemen untuk memberikan khasiat kepada badan kita. Suplemen diperlukan bagi memberi tenaga yang berpanjangan, selain membantu fungsi badan kita memberi kesan yang optimum. Contohnya seperti protein : Protein adalah asas kehidupan sel-sel tubuh kita. 25% daripada tubuh kita terdiri daripada protein - kuku, rambut, kulit dan otot. Oleh itu, secara tidak langsung, protein juga adalah 'makanan' kepada sel-sel tubuh kita. Tubuh kita memerlukan protein yang cukup dan juga berkualiti demi membantu untuk memperbaiki sel-sel yang rosak, mengganti sel-sel yang lama dan membina sel-sel baru yang sihat. Sel-sel tubuh yang sihat pula penting demi membantu penyerapan optimum nutrien ke dalam tubuh kita

2- Kita perlu mengambil lebih 45 nutrien penting setiap hari untuk mengekalkan kesihatan yang optimum.

3- Suplemen diperlukan bagi menyingkirkan bahan toksik dalam badan. Kerosakan tisu-tisu badan dapat dikurangkan dengan pengambilan suplemen yg mampu menyahtoksik. Toksik dalam badan amat berbahaya kerana mampu menjejaskan daya penyerapan dalam sel badan.

4- Suplementasi adalah cara yang paling efisyen untuk menyokong diet. Lebih-lebih lagi untuk individu yang bekerjaya sememangnya amat sibuk dengan aktiviti seharian. Ini menyebabkan golongan ini sering mengabaikan diet yang seimbang. Kebanyakan diet gagal memberi segala yang tubuh perlukan. Maknanya, yang kita makan setiap hari, kebanyakkannya tidak mempunyai nutrien dan vitamin utk badan. Kebanyakkan kita makan untuk kenyang semata-mata tanpa memikirkan khasiat yang diperlukan oleh badan. Jalan yang pantas mereka lebih senang untuk mengamalkan makanan ringan yang tidak berkhasiat. Makanan tambahan juga dikenali sebagai “mkn berfungsi” yg mengandungi makanan lengkap pd asasnya spt protein, enzim, organic, glukos, dan hormone. Unsur2 ini dpt memulihkan kesihatan & mengembalikn kecergasan.

5- Sekiranya anda bandingkan kos perubatan untuk penyakit yang dikaitkan dengan pemakanan yang teruk atau diet tak seimbang, maka suplementari adalah yang paling murah dan dapat mencegah penyakit. Bak kata orang mencegah lebih baik daripada mengubati.

Pening kepala memikirkan rangkaian produk apa yang sesuai untuk anda? 
Usah risau Shaklee menawarkan pelbagai jenis suplemen kesihatan bersesuaian dengan taraf kesihatan anda.


* * * *




Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 



Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.
Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.
Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Post a Comment

1 Comments

  1. musim-musim macam ni lagi suplimen elok diamalkan untuk menguatkan dalaman kita kan k.yong..

    ReplyDelete