APA AKAN TERJADI SEKIRANYA KITA KEHILANGAN KOLAGEN??



Kolagen merupakan sejenis protein yang sangat diperlukan oleh tubuh badan bagi memeliharakan keremajaan dan ketegangan kulit. Hampir 33% dari protein dalam badan adalah protein kolagen dan 75% kulit terdiri dari kolagen. Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu.





Malahan, kolagen juga terdapat pada kornea, salur darah, keratin (rambut dan kuku), tulang tendon, rawan sendi, gigi, hati, tulang sum-sum, tisu, serta organ seperti buah pinggang, jantung dan sistem limfa.

** Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% setiap tahun selepas usia 25 tahun. Selepas usia 45-50 tahun, badan akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. **

Apabila kolagen mula menurun, kulit akan mula menampakkan garis-garis penuaan, mudah berjeragat, kering, kusam dan tidak bermaya. Tiada wanita yang tidak risau bila melihat kedut-kedut halus mula muncul pada sekitar wajah apabila usia kian meningkat. Biarpun ia berlaku secara semulajadi, ia tetap merisaukan kerana kedutan yang banyak mampu menjejaskan keyakinan diri anda.




Antara langkah yang anda boleh ambil bagi melambatkan proses penuaan daripada berlaku ialah dengan cara menggantikan semula kolagen yang telah berkurang dalam badan.

Bagaimana ?
Dengan Shaklee Collagen Powder laa !!

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah

Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Collagen Powder terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu (melalui ujian klinikal)


Shaklee Collagen Powder terbukti berkesan untuk:




- Meningkatkan kelembapan kulit sehingga 90%

- Mengurangkan kekasaran dan kekeringan sehingga 75%

- Peningkatan dalam penampilan keseluruhan sehingga 71%

- Meningkatkan kelembutan dan kelicinan sehingga 69%

- Meningkatkan pemakaian kekal mekap sehingga 60%

- Meningkatkan keanjalan, ketegangan dan elastisiti sehingga 55%

- Meningkatkan ketebalan rambut sehingga 54%

- Meningkatkan keserian, tona dan warna kulit sehingga 50%

- Mengurangkan garis halus dan kedutan sehingga 18%



Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

Post a Comment

0 Comments