TIPS : 10 RESIPI KEBAHAGIAAN





Banyak perkara yang perlu diketahui dan dipraktikkan oleh anda berdua selepas bergelar ibu dan ayah. Selain mempelajari teknik asuhan anak, anda berdua juga perlu terus mengukuhkan ikatan suci bergelar suami isteri.

Jangan abaikan hubungan suami isteri apabila sudah mempunyai anak. Seimbangkan keduanya kerana masing-masing memerlukan perhatian khusus. 10 perkara tersebut adalah antara resipi kebahagiaan rumah tangga terus kekal harmoni.

1. Utamakan keluarga berbanding rakan-rakan. Anda kini bergelar ibu ayah dan bukan bujang lagi. Jadi, utamakan tanggungjawab menguruskan keluarga di rumah.

2. Setiap hari pastikan anda memeluk pasangan sekurang-kurangnya 30 saat. Namun, jika berpeluang memeluknya lebih dari tempoh masa itu ia pasti lebih baik dan bermakna buat anda berdua.

3. Setiap kali selepas solat, doakan hubungan anda dan suami dieratkan seerat-eratnya di samping doa-doa biasa.

4. Cium tangan suami dan dahi isteri setiap kali sebelum berpisah ke tempat kerja masing-masing.

5. Biar sesibuk mana sekali pun, luangkan masa untuk menelefon pasangan sekurang-kurangnya sekali walau sekadar untuk bertanya apa yang sedang dia lakukan ketika itu.

6. Luangkan masa untuk berbual tentang apa sahaja daripada isu rumah tangga hinggalah isu politik sebelum masuk tidur. Sebelum melelapkan mata jangan lupa ucapkan kata-kata sayang kepada pasangan.

7. Luangkan masa untuk bercuti berdua sahaja. Percutian sebegini dapat menyemarakkan hubungan mesra anda berdua.

8. Amalkan untuk mudah berbaik jika berlaku sebarang pertelingkahan. Jangan biarkan ia berlarutan untuk satu jam apatah lagi berhari-hari.

9. Tinggalkan nota ringkas ‘manis’ untuk isteri atau suami. Lekatkan pada cermin solek atau di hadapan pintu.

10. Amalkan sembahayang berjemaah semasa di rumah, berdoa bersama serta bersalam-salaman selepas itu.


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

Post a Comment

0 Comments