Saturday, October 31, 2015

GMBM 1ST ANNIVERSARRY GIVEAWAY

GMBM 1st ANNIVERSARRY GIVEAWAY



JOM MERIAHKAN SEGMEN 
KLIK BANNER SEGMEN UNTUK INFO LANJUT

DETAIL SEGMEN

** 19 PEMENANG DI CARI
** MULA : 21 OKTOBER 2015
** TAMAT : 31 OKTOBER 2015


GMBM 1st ANNIVERSARRY GIVEAWAY ini di taja sepenuhnya oleh Kathy, Mamaniza, Sofu, Suria, Sally,  Hani, Eyra, Fuza, Adna, Ayumie, Yong, Zie, Eda, Hana, Yana Yani, Ida, Fiza, Ida Bits & Aida.

Friday, October 23, 2015

MENGAPA PERLU MULTIVITAMIN UNTUK KECANTIKAN?


Korang tau tak..

Kenapa Multivitamin Perlu dan Penting Untuk Mereka Yang Nak Cantik, Sihat, Kurus dan Cergas?

Badan kita kalau nak pastikan ianya berfungsi dengan cekap dan berkesan, nutrisi mesti cukup.

Tapi..

Udara kita tercemar
Kita banyak makan makanan yang tinggi lemak dan diproses
Boleh kata setiap hari kita stress
Makan pun tak menentu




Semua ini akan mengurangkan nutrisi dalam badan kita. Bila nutrisi kurang, banyak fungsi badan lari. Kesannya, hormon tak stabil, kulit kusam, payah hamil, tak subur, haid terganggu, badan tak fit, nak kurus payah, nak capai BMI payah, sakit sana, sakit sini, lemah badan dan macam-macam lagi la.

Semuanya berkait dengan nutrisi yang tak cukup.
Tidak ada siapa yang boleh jamin kita akan dapat nutrisi yang cukup hanya melalui pemakanan. Even orang yang sangat menjaga pemakanan sekalipun. Sebab kita payah nak nilai dengan tepat berapa banyak nutrien yang ada dalam makanan yang kita makan. Kalau dah lapar, asal boleh makan dan kenyang sudah la kan, betul tak?
Cara memasak pun dah cukup untuk kurangkan nutrisi semulajadi yang ada dalam makanan, jadi dari mana kita nak dapatkan jumlah yang betul-betul diperlukan oleh badan?

Itulah sebabnya kenapa pengambilan multivitamin adalah paling penting sebelum pengambilan vitamin tambahan yang lain.
Makan seimbang beserta dengan pengambilan multivitamin boleh memberi kesan yang sangat power.

 Satu kepentingan multivitamin yang kita harus tahu iaitu :-
"Vitamin dan mineral membantu mengekalkan kecekapan selular dengan mengaktifkan sistem enzim yang penting untuk fungsi sel"
Kalau ikut pakar pemakanan, kita patut ambil 5-7 hidangan buah dan sayur setiap hari. Kalau lebih lagi baik. Sebab Phyto-nutrien yang terdapat dalam pelbagai bentuk tumbuhan sangat penting pada badan kita.

Tapi cuba cek, cukup ke kita ambil 5-7 hidangan sehari? Lagi-lagi kalau yang tak makan sayur dan buah. Alahai adik kakak sekalian.. tak cukup!

Tak kira lelaki atau perempuan, multivitamin ni diperlukan oleh keduanya. Kepentingan multivitamin pada lelaki dan wanita adalah dari segi
  • Sistem saraf - vitamin kumpulan B dan magnesium adalah penting untuk kesihatan sistem saraf dan boleh memberi manfaat bila stress.
  • Tenaga - Magnesium dan zat besi adalah sangat penting untuk tahap tenaga. Wanita yang kehilangan darah yang banyak ketika haid mungkin rendah kandungan zat besi. Kalium merupakan elektrolit badan penting dalam memainkan peranan dalam pengeluaran tenaga. Vitamin kumpulan B juga penting untuk pengeluaran tenaga.
  • Antioksidan - Antioksidan nutrien seperti vitamin C, vitamin E, selenium dan beta-karotena membantu melindungi daripada kerosakan sel dan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas. Vitamin C juga penting untuk pengeluaran kolagen yang merupakan komponen kulit, saluran darah dan tulang kita.
  • Kekebalan - nutrien penting untuk menyokong sistem imun yang sihat termasuk vitamin A, C dan E dan zink mineral dan selenium.
  • Kesihatan jantung dan peredaran darah - Vitamin E adalah antioksidan yang membantu untuk mengekalkan jantung yang sihat, membantu peredaran darah dan boleh membantu untuk meringankan tangan dan kaki sejuk.
  • Berat badan yang sihat - Mineral Kromium mempunyai peranan dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein dalam badan dan boleh membantu mengawal paras gula dalam darah. Iodin adalah nutrien surih yang penting untuk fungsi tiroid. Kelenjar tiroid menghasilkan hormon yang mempengaruhi kadar metabolisme, suhu badan. Pengambilan iodin yang mencukupi boleh membantu untuk mengawal berat badan melalui kesan ke atas kadar metabolik.
  • Kesihatan tulang - Kalsium, magnesium, boron dan vitamin D adalah semua nutrien penting untuk kesihatan tulang dan  membantu mencapai dan mengekalkan kepadatan tulang.

MULTIVITAMIN BOLEH CANTIKKAN KULIT

Saya amalkan Multivitamin sejak 2 tahun lepas. Banyak vitamin lain saya makan tapi multivitamin yang paling jarang saya miss. Frankly speaking, memang nampak sangat perubahan kulit. Tona kulit dah sekata, flawless, kuku pun kemerahan dan nampak segar. I love my skin rite now compared the previous.

Sebab apa multivitamin boleh cantikkan kulit?

Sebab multivitamin ada semua vitamin yang menyokong kesihatan kulit iaitu Vitamin A, Vitamin C, Vitamin E dan Bcomplex.
  • Vitamin C bantu hasilkan kolagen kulit dan menjadikan dinding saluran darah firm. 
  • Vitamin E bertindak sebagai antioksidan dan melindungi kerosakan sel. Vitamin E elak garis-garis penuaan dan menjadikan kulit lebih cerah. 
  • BComplex lancarkan peredaran darah. Bila darah lancar, sel dapat oksigen yang cukup. Kulit yang mempunyai sel yang sihat akan nampak segar dan cantik. 
  • Vitamin A bantu bagi menjadikan kulit licin dan lembut, juga mengelakkan jerawat. 

VITALEA, MULTIVITAMIN PERTAMA DUNIA

Banyak multivitamin boleh didapati dengan mudah di pasaran. Tapi untuk dapat yang terbaik, tentunya ada kriteria tertentu. Saya pilih Vitalea, multivitamin pertama dunia yang dicipta oleh Dr Forrest Shaklee. 2015, cukup 100 tahun usia vitalea. Kalau korang nak tau, asas kepada nama vitamin yang disebut hari ini adalah sebenarnya dari Vitalea. Vitalea ni istimewa sebab ada kandungan iron.




Apa pentingnya iron atau zat besi kepada badan?

Zat besi mengawal pertumbuhan sel dan merupakan struktur komponen banyak protein dan enzim. Besi dalam badan kita terutamanya yang terdapat dalam hemoglobin, myoglobin, enzim membantu dengan reaksi biokimia dan penyimpanan protin.





Hemoglobin adalah protein dalam sel darah merah yang membawa oksigen ke tisu-tisu dalam badan dan myoglobin pula adalah protein yang membekalkan oksigen kepada otot untuk bekerja. Oleh kerana zat besi tersangat penting dalam pengangkutan oksigen, tahap zat besi yang rendah dan kekurangannya boleh menimbulkan masalah berikut:-
  • Anemia
  • Rasa macam blur
  • Imuniti yang berkurangan
  • Selalu rasa sejuk, payah nak kekalkan suhu badan
  • Rasa letih dan lemah
  • Prestasi yang lemah bila kerja dan belajar 

Istimewanya lagi, multivitamin Vitalea ni boleh diperolehi secara PERCUMA dengan setiap pembelian product Shaklee dan mendaftar sebagai ahli Shaklee. PROMOSI INI BERAKHIR 31 OKTOBER 2015




Jadi jangan lepaskan peluang baik ni. Korang tak rugi langsung sebab harga Vitalea jika beli RM89. Yuran ahli pula RM79.50, lebih murah dari harga Vitalea. Kalau pembelian melebihi 200point, korang layak pula untuk join ahli secara PERCUMA. 



Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik

Thursday, October 22, 2015

VITAMIN C SHAKLEE : OREN ATAU JAGUNG?


Assalamualaikum & salam sejahtera

Bila sebut sahaja Vitamin C,pasti kita terbayangkan buah oren,kan?Dan sebiji vitamin C Shaklee bersamaan dengan khasiat 7 setengah biji oren tau!Fuh,memang dahsyat.Patutla kalau amalkan Vitamin C ni kulit memang cantik

Tapi,korang tau tak bahawa sebenarnya Vitamin C Shaklee diekstrak daripada JAGUNG?Bukannya ambik oren 7.5 bijik, pastu compress jadi satu tablet Vita-C hihihihihi




kenapa mesti JAGUNG..?

Jagung ni dipilih kerana Shaklee nak menghasilkan Vitamin C yang TERBAIK kerana sumber vitamin dalam jagung ni tak akan hilang atau berkurangan walaupun dimasak, direbus, dibakar berbanding vitamin didalam buah-buahan lain.

Sebab tulah jagung dipilih, kerana ketahanan sumber vitamin yang ada padanya berbanding sumber vitamin dalam buah-buahan yang lain yang cepat rosak atau hilang atau pun berkurangan.

Sumber vitamin C kebiasaanya banyak terdapat pada buah-buahan citrus yang mana tinggi dengan kandungan asid, dan jika diambil secara berlebihan, memberikan possibility kepada seseorang untuk mendapat cirit-birit ye.

Saintis Shaklee dah reka dari awal lagi supaya sakit perut, cirit-birit dan gastrik dapat dielakkan dengan menggunakan ekstrak jagung instead of buah-buahan citrus berbanding dengan kebanyakan Vitamin C dipasaran yang lain.




KELEBIHAN JAGUNG

  • Jagung dapat membantu mengatasi masalah penghadaman termasuklah sembelit, kanser usus dan membantu mengurangkan risiko terkena kanser usus sebab jagung sangat kaya dengan sumber fiber yang mana secawan jagung membekalkan sehingga 18% keperluan fiber terhadap perut kita.
  • Jagung membekalkan Asid Panthothenic iaitu sumber vitamin untuk membantu memetabolismakan karbohidrat, protein dan jugak lemak. 
  • Jagung juga kaya dengan sumber vitamin B, iaitu Thiamin dan Niacin. Thiamin sangat penting untuk membantu mengekalkan kesihatan saraf manakala Niacin membantu mengatasi masalah kekurangan zat kepada badan seseorang.
  • Jagung turut membantu membekalkan sebahagian besar keperluan Asid Folik kepada badan kita, yang mana kita tahu kekurangan asid folik lebih-lebih lagi kepada wanita mengandung meningkatkan risiko seseorang ibu melahirkan bayi dengan masalah 'neural tube' selain bayi turut berisiko mengalamai masalah berat badan yang berkurangan sewaktu dilahirkan dan membantu mnecegah anemia dikalangan ibu mengandung.
  • Jagung juga kaya dengan Vitamin A yang mana asas kepada kulit dan penglihatan yang lebih sihat.
  • Jagung juga membekalkan sumber Vitamin E (anti-oksidan) yang sangat penting untuk membantu mencegah pelbagai jenis kanser, melambatkan penuaan, merendahkan paras kolesterol, melindungi badan kita dari pencemaran alam sekitar dan asap rokok, melindungi dari penyakit jantung dan strok dan lain-lain.
  • Jagung juga membekalkan Fosforus yang penting untuk kesihatan tulang dan buah pinggang. Magnesium pada jagung pula membantu mengekalkan kesihatan jantung dan menguatkan tulang.
  •  Jagung mempunyai 'Phenolic Phytochemicals' yang berfungsi untuk merendahkan paras gula dalam darah dan sangat membantu dalam mengatasi tekanan darah tinggi
Sebotol Vitamin C Shaklee ni tahan sehingga  bulan tau!
Sangat jimat!!

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik


MENGAPA EKSTRAK BIJI ANGGUR DAN SELENIUM DALAM VITAMIN E SHAKLEE?


Assalamualaikum & salam sejahtera

Korang tau tak Vitamin E Shaklee lengkap dengan SELENIUM dan EKSTRAK BIJI ANGGUR.Jom kita tengok apa kelebihannya





Kenapa Vitamin E Perlu ditambah Selenium ?

Kesan Vitamin E dengan Selenium adalah besifat sinergistik. Maksudnya kalau diserap bersama keberkesanan vitamin tersebut meningkat.
Kalau nak tahu, Vitamin E tak sempurna kalau takde Selenium. Jangan beli Vitamin E tanpa selenium sebab untuk jangka masa panjang ianya mendatangkan toksik..waaah sampai macam tu sekali?
Haaa sebab tu lah Shaklee tambah Selenium sebab nak pastikan Vitamin E Shaklee adalah yang tebaik dan memberi kesan yang baik pada pengguna..bukan membahayakan.

Bila dengan Selenium, baru lah Vitamin E tu akan memberikan fungsi dari segi
  • Perlindungan sel daripada radikal bebas
  • Peningkatan kepada kualiti dan penghasilan sperma 
  • Melindungi sel badan yang terlibat dalam pembentukan saluan darah
  • Meningkatkan sistem imun dan betindak sebagai anti radang juga
  • Menjadikan kulit lebih moist dan lebih cerah


Apa pulak kelebihan Grape Seed dalam Vitamin E?
Dalam grape seed ada phytonutrien istimewa. Namanya polyphenol. Polyphenol yang ada dalam biji buah anggur ni kaya dengan satu bahan yang dinamakan OPC( Oligomere Proanthrocyanidin). 

Apa fungsi OPC? Yang utama adalah menyekat tumbesaran tumor. Jadi amalan makan Vitamin E shaklee ni boleh membantu badan kita untuk elak daripada ketumbuhan dan cegah kanser. Sekarang ni semua orang ada potensi tinggi untuk terkena kanser disebabkan corak kehidupan, pemakanan dan juga pendedahan kepada pesekitaran yang mengancam nyawa. 
Sel kita banyak terdedah kepada radikal bebas dan kita tak protect. Jadi sel-sel kita lemah. 

Kelebihan utama GrapeSeed adalah: 
  • Meneutralkan bahan radikal bebas yang menyerang dan merosakkan sel DNA manusia
  • Bertindak sebagai bahan antioksida mudah serap yang berfungsi untuk membantu sistem tubuh manusia
  • Berupaya menurunkan kadar LDL kolestrol
  • Membantu meningkatkan kekuatan dan keanjalan salur darah
  • Pemangkin kepada peningkatan tahap sistem imunisasi tubuh serta daya tahan terhadap serangan penyakit
  • Menyumbang bahan kolagen untuk kulit dan awet muda
  • Menghalang pembengkakan dan keradangan
  • Melancarkan perjalanan darah
  • Mengurangkan gangguan ketahanan sistem tubuh untuk wanita yang hampir monopous
  • Membantu memulihkan kesihatan sel dan tisu badan
  • Mencantikkan kulit dengan menggalakkan pembaikan dan pembentukkan tisu
  • Amat sesuai untuk ibu-ibu mengandung dan perkembangan janin di dalam kandungan
  • Bertindak sebagai bahan anti bakteria, anti virus, anti kanser dan pelindungan kepada alahan
  • Berfungsi sebagai penghalang oksidasi awal lipid, kerapuhan dan kekerasan dinding kapilari darah

Hebat kan,Vitamin E Shaklee?

Apa lagi,jom dapatkannya segera!!


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik

Wednesday, October 21, 2015

MOMMYLIZZ DI GUAR CHEMPEDAK!


Assalamualaikum & salam sejahtera
.
Berita baik buat orang Kedah
.
Kalau hampa nak beli barang shaklee
hampa boleh terus ke SIS BOUTIQUE AND CAFE di Batu 18 guar chempedak
Kat area bangunan baru tu,yang sederet ja kedai dia tu
kami Ada di sebelah agro bazaar
.
Memang terbaik lah
Sambil shopping barang shaklee
Korang boleh santai2 menjamu selera
.
Serious best
Ada macam-macam makanan + minuman di sini
plus shawl-swal menarik
.
Jgn ketinggalan tau











HAPPY 1ST ANNIVERSARY GMBM!



Assalamualaikum & salam sejahtera

wah,diam tak diam dah setahun pun Grup Mama Blogger Malaysia ni ditubuhkan..since 21 oktober 2014 tau!



Grup ni semuanya terdiri daripada mama bloggers,ada yang sangat aktif berentry,ada yg suam kuku tapi tak kisah sebab kitorang dalam sebuah grup yang ohsem

kalau sembang dalam whatsapp tu punyalah meriah even ramai yang tak pernah bersua muka.Mostly topic pasal isu semasa,resepi,tips and bab anak-anak

terima kasih atas ukhwah in.Semoga berkekalan till Jannah.Moga satu hari nanti impian untuk face to face sesama mama bloggers akan tercapai~

oh ya,sempena ulangtahun GMBM,kami ada buat Giveway

KLIK BANNER untuk join ye





Sunday, October 18, 2015

25 SEBAB MENGAPA ANDA MESTI AMALKAN VITAMIN C


Assalamualaikum & salam sejahtera

Hari ni mommy nak berentry mengenai Vitamin C.Korang tau tak,Vitamin C adalah vitamin paling popular dari vitamin lain. Badan kita guna banyak vitamin C dari hujung rambut hingga hujung kaki sebab ia penting untuk tumbesaran dan baiki sel.

Umum mengetahui Vitamin C adalah VITAMIN KECANTIKAN.Sebenarnya,ia lebih dari itu,Jom kita cekidaut!




1. Imunisasi / Daya Tahan Badan

Dos yang betul bagi Vitamin C melindungi badan dari jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. Ia juga meningkatkan keupayaan badan dalam merawat luka dan badan kita juga terpelihara dari bakteria, virus dan jangkitan.

Bukan sahaja untuk daya tahan badan kepada penyakit, ia diperlukan untukbina kolagen, struktur protein penting dalam tisu penyambung. Vitamin C yang di makan boleh bantu cepat baik luka, ia juga boleh lindungi kulit dari dirosakkan oleh radikal bebas dan gelombang ultra ungu.

2. Demam Biasa

Vitamin C mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai anti-histamin yang berkesan dengan mengurangkan kesan tidak baik dari demam seperti sakit-sakit badan, selsema dan kesakitan. Vitamin C juga mengawal alergi yang menyebabkan demam. Ia mengurangkan paras histamin dan biasanya mempercepatkan baik demam.

3. Anti-oksida

Vitamin C adalah anti-oksida yang sangat hebat dan berkesan dalam melindungi badan dari radikal bebas yg memberi kesan tekanan oksidatif atau "sel karat". Ia boleh menyebabkan kesan kesihatan yang tidak baik sepertiatherosclerosis yang boleh menyebabkan sakit jantung dan strok.


4. Tekanan Darah Tinggi


Vitamin C boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan mengurangkan kebarangkalian terkena penyakit tekanan darah tinggi dan juga masalah kesihatan yang menyebabkan tekanan darah tinggi.

5. Saluran Darah

Vitamin C memastikan saluran darah mengembang dengan baik.Pengembangan yang baik ini boleh menjauhkan penyakit atherosclerosis, kolestrol tinggi, sakit jantung dan sakit dada.


6. Keracunan plumbum

Vitamin C membantu mengurangkan kadar plumbum dalam darah secara mendadak Keracunan plumbum boleh menyebabkan masalah pembesaran terutama di kalangan kanak-kanak.

Ia menyebabkan masalah pembelajaran, IQ lemah dan tumbesaran terbantut di kalangan kanak-kanak. Orang dewasa pula akan mengalami kegagalan buah pinggang dan tekanan darah tinggi jika mempunyai keracunan plumbum.


7. Untuk Kurus

Vitamin C dan jus telah terbukti membantu untuk kurus dan mengekalkan berat yg ideal. Pakar pemakanan dan nutrisi biasanya memasukkan diet makanan tinggi Vitamin C dan jadual pemakanan kerana terdapat kajian yang menunjukkan makanan yang kaya dengan Vitamin C bolehmengurangkan berat badan. 

Para doktor mendapati dengan makan makanan yang kaya vitamin C bolehmerendahkan paras insulin, disamping menyimpan gula dan menukarkannya kepada lemak, insulin juga digunakan sebagai bahan bakar untuk kurangkan berat badan.

8. Tekanan

Vitamin C membantu badan mengatasi tekanan dengan mengawal paras tekanan, hormon dan kortisol yang tinggi.

9. Katarak

Pupil mata kita memerlukan Vitamin C untuk berfungsi dengan baik. Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan katarak, di mana kanta mata menjadi lebih legap, menyebabkan penglihatan kabur dan boleh jadi butadikalangan orang dewasa.

Pengambilan dos Vitamin C yang tinggi boleh menghalang katarak danmeningkatkan aliran darah ke mata. 1000mg Vitamin C sehari boleh mengelak katarak dan mempertingkatkan penglihatan.


10. Barah

Ciri-ciri anti-oksida pada Vitamin C boleh melindungi sel dari kemusnahan DNA dan mutasi seterusnya mengelak dari barah untuk jangka masa panjang. Ia meningkatkan fungsi imunisasi badan dan mengelak sel barah tertentu terbentuk dalam badan.

Ia juga mengurangkan risiko terkena semua jenis barah termasuk paru-paru, mulut, tekak, kolon/usus, perut dan esofagus. Vitamin C juga membantu penghasilan semula Vitamin E, salah satu antioksida yang sangat baik. Vitamin C bukanlah mengatasi terus sel barah sedia ada, tapi meningkatkan fungsi imun badan supaya boleh melawan sel barah.

11. Tenaga

Vitamin C mengimbangkan sistem dalam badan dalam apa jua keadaan. Ia membantu penghasilan dopamine dalam sistem saraf serta membantu fungsiadrenal dalam meningkatkan tenaga dalam badan.

Hamil 7 Bulan tetapi Sangat Bertenaga. Ikuti pengalaman kakak kita dalam video di bawah yang boleh ditiru oleh semua orang tak kira hamil atau tidak.

12. Sakit Jantung

Vitamin C menghalang terkena sakit jantung dengan menghalang radikal bebal dari merosakkan dinding arteri yang boleh menyebabkan pembentukan plak. Nutrien ini menyebabkan kolestrol teroksida, kolestrol boleh menyebabkan serangan jantung.

Masalah tekanan darah tinggi juga boleh diatasi dengan Vitamin C. Vitamin C terbukti adalah cara paling murah menghalang kita dari terkena sakit jantung dan strok.

13. Diabetes

Pesakit diabetes boleh mendapat manfaat dari Vitamin C kerana Vitamin C mengawal paras gula dan mengurangkan risiko diabetes dan memulihkan simptom sedia ada. Makan Vitamin C boleh menghalang glukosa dalam sel badan dan mengawal komplikasi diabetes.

14. Asma

Mereka yang mempunyai Vitamin C yang rendah mempunyai risiko terkena asma. Pengambilan Vitamin C yang tinggi boleh mengurangkan penghasilan histamin dalam badan yang menyebabkan keradangan.

15. Perlindungan dari matahari

Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.

Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.


16. Penghasilan Kolagen


Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadigebu dan warna tona pada muka.

Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusan dan tidak bermaya. Kolagenmelembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.


17. Penyembuhan Luka


Badan menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligusmenyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.

18. Melindungi dari perubahan warna kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine dimers yang menjadi punca utamapenghasilan melanoma(masalah kulit).

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.

19. Memperbaiki tekstur kulit.

Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baik dan Vitamin Cmembantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin C memperbaiki rupa dan tekstur kulit.

Ia juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.

20. Meningkatkan Pertumbuhan Rambut

Pengambilan Vitamin C yang tidak cukup mungkin menjadi punca utama pelbagai masalah rambut. Kekurangan Vitamin C menyebabkan rambut kering dan bercabang. Ia adalah tanda tidak sihat pada rambut

Radikal bebas terbentuk secara semulajadi apabila badan kita menukarkan makanan kepada glukosa untuk tenaga. Radikal bebas merosakkan rambut dengan menyebabkan ia nipis dan rapuh. Masalah ini akan mengganggu pertumbuhan rambut. Ciri-ciri antioksida pada rambut mengurangkan pembentukan radikal bebas dan mengurangkan kesannya kepada badan. Makan Vitamin C yang cukup dalam diet seharian penting untuk melindungi dari radikal bebas.

Mereka yang mengambil jumlah Vitamin C yang banyak mempunyai rambut yang sihat, kuat dan lebat.


21. Melawan Kelemumur


Folikel rambut sering tersumbat kerana kelemumur dan kulit kering yang mati. Ia boleh merosakkan folikel rambut jika tidak dirawat dan menghalang pertumbuhan rambut. Vitamin C membantu melawan bakteria atas kulit kepala.

Ia membuang kelemumur dan membantu rambut untuk tumbuh dengan sihat. Ia juga mengelakkan kulit kepala dari gatal dan kering kerana Vitamin C ada ciri-ciri anti-viral.

22. Mengurangkan Keguguran Rambut.


Vitamin C melawan kekurangan kelenjar adrenal. Ia penting untukmengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh kerana kelenjar adrenal adalah punca untuk seimbangkan hormon dalam badan.

23. Rambut yang lebat

Vitamin C membantu meningkatkan aliran darah dan menguatkan kapilari dari. Ia penting bagi menghasilkan rambut yang kuat dan lebat.

24. Melawan Masalah Rambut
Vitamin C adalah nutrien penting rawat rambut rosak dan melawan masalah rambut. Pemakanan yang mengandungi Vitamin C yang cukup boleh mengelakkan alopecia dan masalah botak bagi lelaki.


25. Mengelak dari Uban
Vitamin C bukan sahaja mengelakkan rambut gugur malahan membantu untuk mengekalkan warna asal rambut dengan mengelakkan kesan penuaan pada rambut.

hebat kan?
Jom dapatkannya sekarang!


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik