Monday, April 20, 2015

MESTI BACA : PUNCA SAKIT LUTUT


Assalamualaikum & salam sejahtera

Ketahui 5 punca sakit lutut yang biasa dialami oleh ramai orang.

1. berat badan berlebihan


Obesiti atau berat badan berlebihan menyebabkan banyak kesan sampingan ke atas kesihatan. Salah satunya adalah sakit lutut. Walaupun terdapat pelbagai perbezaan pendapat sama ada obesiti menyebabkan arthritis ataupun tidak, secara umumnya bersetuju berat badan berlebihan adalah punca sakit lutut dan sendi. Berat badan berlebihan akan memberikan bebanan kepada sendi terutamanya lutut. Setiap kilogram berat yang bertambah akan memberikan tiga ke empat kali tekanan pada lutut. Jadi, Jangan pandang remeh pada berat badan. Jika mengalami peningkatan berat badan, segera menurunkannya menerusi senaman dan pengambilan makanan seimbang. Ini akan membantu mengurangkan tekanan pada lutut. Tidak perlu sehingga mencapai berat badan ideal. Cukup sekadar untuk tubuh yang lebih sihat.

2. tulang rawan semakin menipis


Tulang rawan adalah tulang nipis yang melindungi tempurung tulang dari bergesel sesama sendiri. Apabila penggunaan berlebihan dan tulang rawan menipis, maka tulang akan bergesel dan menyebabkan kesakitan dan pembengkakan apabila bergerak. Ia juga boleh menjadi punca berlakukan osteoarthritis.

3. glucoseamine semakin berkurang
Glucosamine (Glukosamin) adalah sebatian semula jadi yang dihasilkan secara natural oleh badan yang terdiri daripada glukosa dan asid amino glutamine. Glucosamine memainkan peranan yang penting dalam pembentukan tulang rawan, dan pergerakan sendi. Glukosamine menghasilkan proteoglycan dan glikosaminogen dimana kedua enzim ini berfungsi untuk menghasilkan cecair synovial yang digunakan sebagai pelincir pada tulang rawan agar tulang rawan boleh berfungsi dengan lebih baik. Kekurangan cecair synovial boleh menyebabkan gangguan sendi yang disebut Osteoartritis (OA) atau yang juga disebut penyakit sendi. Sebenarnya tubuh manusia dapat menghasilkan glucosamine dalam jumlah tertentu, tetapisemakin bertambah usia, pengeluaran Glucosamine akan semakin berkurang dan boleh mengakibatkan tubuh kekurangan glucosamine dan mengakibatkan terjadinya Osteoarthritis. 

4. Tendon & ligamen yang cedera atau rosak
Tisu-tisu sendi iaitu ligamen dan tendon juga sangat penting untuk kesihatan lutut yang baik. Sekiranya tendon dan ligamen cedera atau rosak, lutut tidak dapat berfungsi dengan baik dan menyebabkan kesakitan apabila berlaku pergerakan. Tendon & ligamen berkemungkinan cedera sekiranya melakukan senaman secara berlebihan, kemalangan,  terjatuh atau terseliuh.
5. kecederaan berulang dan tekanan kerap seperti mencangkung atau mengangkat barangan berat
Kecederaan yang berulang-kali juga boleh menyebabkan masalah sakit lutut yang semakin lama semakin serius.
Ramai yang tidak ambil peduli kesihatan sendi sehingga benar-benar merasa sakit. Bila sakit dah berlarutana ia mungkin menyebabkan masalah lebih serius dan lebih sukar untuk diubati


Set Kesihatan Sendi


Hanya dengan 3 langkah mudah iaitu Advanced Joint Health Tablet, Omega Guard dan Ostematrix.


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik


MESTI DETOKS SEBELUM SUPLIMEN BERKESAN



Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hari ni mommy nak berEntry menganai DETOX.Ramai orang merungut bila diorang ambil suplimen kecantikan kulit, muka naik jerawat pula. Ataupun ambil set slimming tapi takde perubahan.

Sebenarnya ramai orang tak tau atau terfikir untuk melakukan pembuangan toksin/detoks terlebih dahulu. Tahukah anda, sebenarnya amat penting untuk melakukan detoks terlebih dahulu sebelum mengambil sebarang makanan tambahan, kemudian perlu dilakukan secara berkala pula?

Kepentingan detoks / nyahtoksin


  1. Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.
  2. Sisa-sisa makanan akan terkumpul untuk satu jangka masa dan menghasilkan toksin. Sepatutnya semua sisa-sisa ini dikeluarkan dengan cara semula jadi membabitkan dua organ utama utama iaitu hati dan usus.
  3. Toksin berlebihan mempengaruhi emosi
  4. Detoks dapat menyingkirkan bakteria tidak baik dan yis di dalam usus yang hidup dengan makanan lama yang termendak
  5. Fungsi tubuh menjadi lebih efisien kerana dapat menumpukan pada tugas asal selain memerangi toksin.
  6. Membantu mengurangkan berat badan dan meningkatkan metabolisma.


Detox fokus pada 2 organ penting iaitu hati dan usus/kolon. Selalunya detox usus dilakukan terlebih dahulu sebelum detox hati.
Cara paling mudah untuk melancarkan proses detox adalah dengan banyakkan minum air masak dan banyakkan makan buah-buahan dan sayuran hijau. 

Nak lebih mudah, jom cuba produk Shaklee yang sesuai untuk detox hati dan usus.

HERB-LAX


Herb-LaxTM Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas.*
Herba yang digunakan dalam Herb-Lax tidak berkaitan dengan julap kimia buatan yang dijual di mana2. Produk-produk julap buatan ni biasanya merengsakan tisu dengan cara menarik bendalir ke dalam usus untuk memaksanya mengeluarkan bahan-bahan dalam usus. Julap tiruan seperti ini boleh melemahkan organ-organ dan boleh menyebabkan kebergantungan terhadapnya, dehidrasi dan ketidakseimbangan elektrolit. Jadi, berhati-hati ya.
Sebaliknya, Herb-Lax secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang terperangkap dan memendekkan masa transit, dan mengelakkan penyerapan toksin. Herb-Lax boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, mengurangkan bau badan, jerawat, melegakan sembelit, gas perut dan usus, dan menormalkan fungsi usus

DTX COMPLEX
Shaklee DTX Complex mengandungi satu campuran proprietari ekstrak daripada gabungan ekstrak biji benih pokok susu tisel, schizandra, ekstrak dendalion, cendawan reishi, kunyit dan articok. Digunakan secara tradisional untuk tonik hati.
Hati adalah organ dalaman terbesar di dalam badan dan memainkan peranan penting dalam mengekalkan metabolisme yang normal dan detoksifikasi badan secara semulajadi. DTX Complex Shaklee menyediakan sokongan untuk fungsi hati yang sihat. Produk ini mempunyai campuran proprietari yang terdiri daripada enam ramuan botani dengan antioksidan dan sifat-sifat yang meningkatkan aliran cecair hempedu, yang bergabung untuk melindungi dan merangsang keupayaan semula jadi badan bagi mengekalkan sel-sel hati yang sihat

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik

NAK KURUS MAKAN HERB LAX ATAU ALFALFA??


Assalamualaikum & salam sejahtera



Untuk program diet, paling minima biasa saya akan cadangkan herb lax, lecithin dan alfalfa. Tapi kalau dilihat herb lax dan alfalfa kedua-duanya mempunyai fungsi detox dan melawaskan. Jadi apa beza kedua-duanya?

Jom kita baca sikit sharing dari Puan Norita. Puan Norita sudah mengamalkan Shaklee selama lebih 11 tahun dan sangat berpengalaman luas sebagai pengguna dan pengedar Shaklee.

Saya yakin ramai yang amalkan makan Alfalfa terutama golongan ibu menyusu. Namun, jangan terkejut, saya suami isteri pun amalkan sebab alfalfa bagus untuk buah pinggang. Pengambilan alfalfa memerlukan kita minum air secukupnya mengikut keperluan berat badan kita. Normally 25kg berat memerlukan 1 liter air jika berat kita 50kg kita memerlukan minima 2 liter air sehari. Tetapi bagi ibu menyusu adalah sangat bagus mengambil lebih demi memastikan badan tidak dehidrate. 
Saya suka makan alfalfa setiap hari sebab banyak faedahnya. Antaranya ialah untukkecantikan kulit. Selain itu, ia bagus untuk para isteri yang mengalami kekeringan bila bersama atau kering di bahagian sulit. Ia juga sangat membantu keradangan bagi mereka yang mengalami masalah 5 serangkat iaitu Asma, Alergik, Resdung, Gegata dan ekzema. Namun, pengambian air sangat penting untuk membantu mengurangkan keradangn sakit ini dengan pengambilan alfalfa tadi. 

Selain itu, bagi yang mengalami masalah keputihan yang serius, alfalfa sangat membantu. Alfalfa tidah hanya sesuai untuk wanita tetapi juga untuk para suami dan golongan tua mahupun muda. Ia bagus untuk buah pinggang, membuang dengan lebih lawas dan bagus untuk kulit.

Bagaimana dengan herb-lax pula?
Jarang sekali saya menyebut tentang herb-lax. Ianya bukanlah julap seperti yang biasa di pasaran. Saya amalkan sekali sekala pada hujung minggu. Ia membuat pembersihan usus dengan sangat lancar dengan syarat banyak makan buah dan minum air masak. Kita takkan lalui cirit-birit dengan herb-lax, cuma memang rsa sangat selesa perut selepas membuang. 

Kita tahu setiap organ mempunyai fungsi yang tersendiri. Setiap organ berfungsi untuk sistem perkumuhan tersendiri. Kolon adalah untuk pepejal, buah pinggang untuk cecair, paru-paru untuk karbon dioksia, hati untuk detox manakala kulit untuk peluh. 
Rata-rata penyakit berpunca dari sistem perkumuhan kolon yang tidak sempurna. Di sanalah tempat membiaknya bakteria dan memang dikatakan perut adalah rumah penyakit. Maka pembersihan usus seminggu sekali melalui Herb Lax sangat membantu mendapatkan kesihatan yang baik.
Pengambilan herb-lax saya cadangkan pastikan 6 jam selepas ambil herb-lax, kita berada di rumah supaya selesa untuk membuang. Biasanya bagus makan 4-5 biji sebelum tidur. Pastikan minum banyak air sebelum itu supaya proses membuang lebih lancar dan selesa. Saya tak amalkan setiap hari kecuali hujung minggu atau tengah minggu jika makan mewah di hotel. 
~ Kredit kepada Puan N

Tips Pengambilan :
Alfalfa boleh diambil setiap hari sebagai tambahan diet harian, manakala di hujung minggu boleh ambil herb lax. Pada hari ambil herb lax tidak perlu ambil Alfalfa.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik

Sunday, April 19, 2015

KOLEKSI TESTIMONI GLA COMPLEX UNTUK SEMUA


Assalamualaikum & salam sejahtera

Sempena dengan promosi hebat GLA Complex,hari ni mommy nak share testimoni customer yang amalkan Gla Complex dan berpuas hati dengan hasilnya.Scroll down entry ni sampai habis tau!


1. Testimoni SENGGUGUT














2. Atasi masalah KEKERINGAN ketika bersama :







3. Cyst















4. Berjaya HAMIL 



















5. KESUBURAN dan KECANTIKAN















6. Atasi MENOPOUSE







Hebat kan ?
Jom cepat daptkan GLA Complex sempena promosi hebat bulan April ini..Harga merudum!

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik

Friday, April 17, 2015

CARA MAKAN SUPLIMEN SHAKLEE DENGAN BETUL



Assalamualaikum & salam sejahtera

Ramai di antara kita yang merungut bila beli suplimen,tak tau bila nak makan.Lepas makan ka,sebelum makan ka,sebelum tidur ka dan sebagainya.Nak pula kalau beli suplimen di pasaraya or SID shaklee yang tak bertanggungjawab,seronok menjual ja tapi tak bagi jadual pemakanan..no no no..tak baik gitu..




Sebenarnya, untuk memastikan penyerapan nutrien yang terbaik ke dalam sistem tubuh badan, terdapat masa-masa "peak" untuk makan sesuatu supplemen tersebut. Mari kita lihat gambarajah di bawah. Gambarajah di bawah menunjukkan pemakanan vitamin-vitamin tertentu yang harus dimakan mengikut waktu.





Vitamin-vitamin Shaklee yang dimakan pada waktu pagi ialah:






*Vitamin A, D, E dan K (vitamin yang larut lemak) hendaklah diambil dengan makanan tenusu untuk memudahkan penyerapan.

Vitamin-vitamin Shaklee yang dimakan pada waktu pagi sehingga tengahari ialah:






*Buat pengetahuan anda, Vita-Lea mengandungi iron dan iodine. Zink pula hendaklah diambil bersama dengan makanan untuk mengelakkan rasa loya dan hendak muntah.

Vitamin-vitamin Shaklee yang dimakan pada waktu tengahari hingga petang ialah:






Vitamin-vitamin Shaklee yang dimakan pada waktu malam ialah:






The Dos and Don'ts Apabila Mengambil Supplemen



Untuk mendapat panduan pemakanan supplemen Shaklee, eloklah mencari SID yang akan membimbing dan memberi panduan makan supplemen yang betul. Hubungi saya untuk maklumat lanjut.



FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE

*      *      *


Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik