PROMOSI JANUARY 2016

11:21 PM yong norliza 0 Comments





---------------------
---------------------

VIVIX
beli 6 free 1
beli 2 diskaun 5%


ZINC COMPLEX
VITALEA FOR CHILDREN

beli 3 free 1

---------------------
---------------------

Memang terbaik !!!
VIVIX toik ajaib kaya antioksidan utk kesihatan menyeluruh
ZINC untuk kesuburan
VITALEA untuk si manja tersayang!


jom dapatkannya segera
jadikan permulaan hebat 2016 dengan kesihatan yg tiptop!

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 




FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik


0 Comment:

SELAMAT TAHUN BARU 2016

4:26 AM yong norliza 0 Comments



0 Comment:

9 TIPS MUDAH KURANGKAN BERAT BADAN 2016

10:34 PM yong norliza 0 Comments


Ehem..asal nak masuk tahun baru ja,mesti semua sibuk nak list down azam tahun baru kan? Sama la kita..Jom cekidaut! 



jom,NO CHEAT DAY okey~

0 Comment:

KANDUNGAN VITALEA FOR CHILDREN

8:25 AM yong norliza 1 Comments


Assalamualaikum & salam sejahtera

Hari ni nak cerita mengenai Vitalea for Children pula.Bukan apa,ramai sangat ibu bapa di luar sana saaangat berkira untuk memberikan suplimen kepada anak-anak.Ramai yang kata mereka telah berikan nutrisi secukupnya



Untuk mendapat nutrien yang sama dengan pil dalam gambar tu (2 biji vitalea untuk kanak- kanak), anak kita perlu mengambil
  • 1.5 cawan tembikai
  • 6 oz oren jus
  • 8 oz gelas susu
  • 10 sudu besar mentega kacang
  • 4 cawan brokoli
  • 1.5 cawan bayam
  • 6.5 cawan tauge
  • 3 cawan kacang merah

Hmm, itu dia 8 jenis makanan yang sama khasiat dengan 2 tablet vitalea untuk kanak-kanak..Larat ke..anak-anak kita nak makan? Ibu dan ayah boleh supply nutrisi ni setiap hari tak?

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik

1 Comment:

RESEPI MUDAH UNTUK TAMBAH KALSIUM BAGI IBU HAMIL & MENYUSU

8:23 AM yong norliza 0 Comments





Kalau tengah mengandung dan menyusukan anak, wanita memang perlu meningkatkan pengambilan kalsium. Untuk pengetahuan semua ibu, wanita yang berusia 18 tahun ke atas memerlukan sekurang-kurangnya 1000 mg kalsium sehari (sebelum, semasa dan selepas bersalin).
Kebanyakan ibu hamil kurang tahu berapa jumlah keperluan kalsium mereka. Perlu diingat, wanita hamil memerlukan sekurang-kurangnya 4 kali hidangan produk tenusu atau pengambilan makanan yang kaya dengan kalsium setiap hari!

Pengambilan kalsium perlu diteruskan sehingga bayi dilahirkan, semasa tempoh penyusuan dan sehingga bayi berhenti menyusu. Mineral ini amat diperlukan oleh tubuh bagi membantu menguatkan tulang dan mencegah dari hakisan tulang (osteoporosis) pada masa akan datang.

Bagi mendapatkan sumber kalsium yang baik, ibu hamil boleh mencuba pengambilan susu dan lain-lain produk tenusu misalnya bijiran yang diperkaya dgn sumber kalsium, soya, yogurt, keju dan lain-lain.

Antara makanan yang kaya dengan kalsium adalah tauhu. Tapi biasanya, orang tak berapa selera untuk makan tauhu begitu sahaja. Apa kata cuba resipi mudah hasil olahan tauhu daripada Chef Sue M Arukin yang memang menjilat jari! Yang penting ia mudah disediakan.

Tofu Chicken Fried Cake


3 biji tauhu putih
2 biji tauhu telur
2 biji telur
2 sudu besar cincangan dada ayam
1 sudu besar cincangan daun bawang
1 sudu besar cincangan daun ketumbar
Garam dan lada sulah secukup rasa


1. Kisar semua bahan hingga lumat. Sesuaikan rasanya dengan menambah garam dan lada sulah secukup rasa.


2. Tuang bancuhan ke dalam loyang yang disapu sedikit minyak (supaya tak melekat). Kalau guna loyang segiempat lagi bagus, senang hendak potong dan akan mendapat potongan yang rata.


3. Kukus selama 15 minit atau sehingga nampak tauhu sudah pejal (tekan dengan jari. Kalau tak lembik, maknanya dah okey). Keluarkan daripada loyang dan sejukkan sebentar.


4. Bila sudah sejuk, potong ikut citarasa. Kemudian celupkan dalam telur yang dibancuh dgn sedikit garam (tiada dalam gambar), sama seperti celup bergedil. Goreng dalam minyak yang panas hingga keperang-perangan. Toskan.



5. Inilah hasilnya selepas digoreng. Hidangkan panas-panas. Cicahlah dengan apa-apa sos pilihan. Selamat menikmati!





Kredit foto & resipi www.facebook.com/SueArukin


SUMBER KALSIUM TERBAIK PILIHAN SAYA?
PASTINYA OSTEMATRIX!


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik



0 Comment:

TESTIMONI VIVIX UNTUK STROK DAN PEMBEDAHAN CZER!

8:09 AM yong norliza 0 Comments


Assalamualaikum & salam sejahtera.

Hari ni nak kongsikan  pengalaman mereka yang consume vivix.Saya percaya kat luar sana ramai yang mencari penawar untuk masalah yang sama. Semoga bermanfaat






Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik

0 Comment:

7 ZAT PENTING UNTUK ANAK CERDIK!

7:36 AM yong norliza 0 Comments


Bila diri sudah sah mengandung, ada macam-macam makanan berkhasiat yang mesti diambil. Jangan pening kepala atau rasa terbeban. Ketahuilah apa yang ibu makan akan terus sampai kepada bayi yang dikandung.

Oleh itu jangan malas ambil tahu apa zat pemakanan yang wajib diambil oleh orang mengandung. Ini penting supaya ibu kekal sihat sepanjang kehamilan dan anak dalam kandungan juga terhindar daripada risiko kecacatan.
Kecacatan tiub neural pada bayi yang boleh menyebabkan bayi cacat di bahagian otak dan saraf tunjang. Dua kecacatan biasa akibat masalah ini adalah spina bifida dan anencephaly.


1. Asid folik

Setelah berjaya hamil, anda perlu terus mengambil asid folik sehingga usia kandungan mencecah 12 minggu. Hal ini kerana sepanjang tempoh ini, tulang belakang bayi masih dalam proses pembentukannya.Selain daripada itu, asid folik membantu membina DNA bayi.

2. Kalsium
Kalsium yang digabungkan bersama vitamin D dan magnesium adalah sangat penting untuk perkembangan dan pertumbuhan tulang bayi. Makanan yang mengandungi banyak kalsium adalah seperti yogurt, keju dan ikan salmon. Vitamin D diperlukan untuk membantu tubuh anda menyerap kalsium. Sumber ini boleh anda dapatkan daripada ikan berminyak, hati, minyak ikan kod dan produk tenusu. 
Antara lain, kebanyakan makanan seperti marjerin dan bijirin sarapan pagi diperkaya dengan vitamin D. Cara paling senang ialah dengan mendedahkan tubuh kepada cahaya matahari pagi.


3. Zat besi
Kira-kira 10 – 15% wanita hamil biasa mengalami masalah anemia disebabkan oleh kekurangan zat besi dalam tubuh. Oleh itu ibu perlu prihatin tentang soal pemakanan seharian. Ibu memerlukan zat besi mencukupi ketika hamil untuk memenuhi keperluan diri sendiri dan bayi yang dikandungi juga. Sama juga halnya dengan uri anda. Ia juga memerlukan zat besi yang mencukupi.
Untuk itu, dapatkan suplemen zat besi seperti yang dinasihatkan oleh doktor. Ibu juga boleh menambah darah dengan mengambil makanan seperti daging tanpa lemak, sayur-sayuran berdaun hijau, kerang, hati, jambu batu, buah-buahan kering dan kekacang.


4. Iodin
Kekurangan iodin adalah penyebab utama yang boleh masalah terencat akal dan kerosakan otak bayi dalam kandungan. Untuk ibunya pula, masalah kekurangan iodin boleh menyebabkan keguguran, kelahiran mati dan beberapa komplikasi yang lain. Bagi memastikan diri mendapat sumber iodin mencukupi, anda perlu mengambil beberapa jenis makanan seperti susu lembu, rumpai laut, yogurt rendah lemak dan telur.
  

5. Zink
Sama seperti zink yang penting untuk kesuburan dan pembiakan orang dewasa, ia turut penting untuk pembentukan DNA bayi dalam kandungan. Jadi, terus amalkan pemakanan yang kaya dengan kandungan zink.Namun, elakkan pengambilan tiram terutamanya yang masih mentah kerana dikhuatiri ia mengandungi bakteria yang boleh menyebabkan anda jatuh sakit ketika hamil memandangkan sistem imunisasi yang makin menurun ketika ini jika tahap kesihatan tidak dipantau sebaik-baiknya.

6. Vitamin C
Vitamin C memang penting untuk memperkukuhkan sistem imunisasi tubuh. Jadi, ketika hamil, pengambilan vitamin C mencukupi sama pentingnya seperti sebelum hamil. Anda memerlukannya untuk mengekalkan tahap kesihatan yang baik. Bukan untuk diri sendiri sahaja malah untuk bayi juga.


7. Omega 3
Asid lemak omega 3 penting untuk bayi yang dikandungi. Malah asid lemak ini mengandungi DHA yang sangat bermanfaat untuk perkembangan otak dan saraf bayi. Ikan salmon, flaxseed, kacang walnut dan sardin merupakan antara sumber baik yang mengandungi banyak asid lemak omega 3.

JOM DAPATKAN SET KEHAMILAN SHAKLEE!





Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik

0 Comment:

Segmen Bloglist Azhafizah.com Jan & Feb 2016

8:02 AM yong norliza 2 Comments

Bermula tahun depan, azhafizah.com akan update bloglist 2 bulan sekali. So dengan itu, 2 bulan sekali akan ada segmen bloglist untuk mencari bloglist baru. Jika berminat untuk masuk dalam bloglist , bolehlah sertai segmen ni ye. Kelebihannya sertai segmen dapat blogwalking dan tambah traffik blog. Kalau dapat masuk bloglist, mungkin akan tambahkan traffik juga. Mudah mudahan.

Klik banner untuk sertai  Segmen Bloglist Azhafizah.com Jan & Feb 2016
http://www.azhafizah.com/

Segmen simple sangat. Cuma perlu buat entry dan copy & paste je. Pemilihan blog melalui random.org.

TAMAT : 30 DISEMBER 2015

2 Comment:

New Year Giveaway By HoneyOnnee.Com

10:16 PM yong norliza 6 Comments




KLIK IMEJ UTK JOIN


"Aku & Perfume" 

alangkah indahnya kalau menang GA ni
boleh dapat perfume free
dah kompom harum mewangi

amboilaaaa

mohon menang~

6 Comment:

SIAPA PERLU AMBIL B-COMPLEX?

10:54 PM yong norliza 0 Comments

Assalamualaikum & salam sejahtera

Siapa yang perlu mengambil vitamin B Complex Shaklee?
  • Ibu yang menyusukan anak
  • Ibu hamil
  • Ibu yang sedang berpantang
  • Mereka yang inginkan kulit yang cantik dan sihat
  • Mereka yang mahu mendapatkan anak
  • Mereka yang mengalami masalah migrain
  • Mereka yang mengalami alahan/eczema
  • Mereka yang mengalami masalah rambut
  • Mereka yang mahu mengawal paras kolesterol



Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 






FB PAGE : MOMMY LIZZ HEALTH & BEAUTY CARE


*     *    *

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee dari saya.Setiap pembelian akan diberikan khidmat nasihat secara percuma.Jika anda ingin mendaftar keahlian Shaklee bersama saya,hubungi saya segera.

Anda juga boleh terus ke mana-mana cawangan Shaklee untuk membuat pembelian atau pendaftaran menggunakan ID 879163 dan anda akan diberikan bimbingan terbaik

0 Comment: