APAKAH GREY MATTER DALAM OTAK DAN FUNGSINYA??

Tahukah anda bahawa di dalam otak kita terdapat dua jenis matter iaitu  kelabu & putih??







Pasti ramai ibu bapa yang tak menyedari adanya benda ni iaitu grey matter dalam otak. Terdapat grey matter dan white matter dalam otak kita. Yang mana boleh buat anak bijak pandai?Sudah tentu kena banyak grey matter.

Tapi apa benda yang boleh buatkan anak jadi pintar dengan menambahkan bilangan grey matter dalam otak mereka? Salah satu cara adalah dengan memberi anak kita makan makanan yang tinggi dengan kandungan omega 3.

Makanan yang tinggi dengan omega 3 adalah seperti salmon, minyak ikan dalam kapsul, flaxseed, chiaseed, kekacang, sardin dan banyak lagi. 


Apakah Grey Matter Dalam Otak Dan Fungsinya

Grey matter ini berbeza dengan white matter dalam otak. Grey matter adalah satu komponen penting dalam sistem saraf pusat.

Grey matter ni sangat penting kerana ia mengandungi banyak sel neuron. Sel neuron secara ringkasnya adalah berfungsi sebagai penghantar maklumat kepada sel saraf lain. Jadi, lebih banyak neuron, lebih banyak maklumat dihantar.

Lebih banyak grey matter maka lebih banyak maklumat dihantar maka inilah yang boleh mengaitkan dengan kecerdasan otak terutama untuk anak-anak kita.
Grey matter ini melibatkan keupayaan melihat, mendengar, ingatan, emosi, pertuturan, decision making dan juga self control. Boleh nampak kan betapa pentingnya kita merangsang grey matter ini.

Minyak Ikan Omega 3 Boleh Tingkatkan Fungsi Otak Anak?

Minyak ikan omega 3 boleh buat anak pintar? Ibu bapa pasti impikan anak pintar bukan? Kalau boleh semua nak yang terbaik untuk anak-anak tapi tahukah kita yang kepintaran itu boleh diasah? Boleh dimaksimumkan dengan pemakanan yang betul?

Jika nak ikutkan pemakanan harian, kemungkinan ibu bapa juga tiada masa nak pantau bagi anak makan salmon je setiap hari, nak bagi kekacang, nak bagi flaxseed setiap hari. Tapi kalau bagi minyak ikan mungkin lebih senang dan mudah.

Sebab itulah boleh cuba berikan anak anda Omega Guard yang dikenali sebagai minyak ikan sumber mega 3. Tidak syak lagi bukan sebab supplement boleh buat otak anak cerdik tapi kita usahakan untuk anak dapat pemakanan yang terbaik buat mereka.
Dari takde masa nak bagi makanan sumber omega 3, tidak salah ibu bapa melabur memberikan khasiat omega 3 pada anak-anak setiap hari.

Omega Guard Sumber Minyak Ikan Omega 3

Omega Guard dihasilkan dari minyak ikan berkualiti dengan cara penyulingan yang dikawal ketat. Dah hasil minyak ikan ini adalah sangat berkualiti.

Kenapa berkualiti? Bezanya omega guard dari minyak ikan biasa nyata berbeza. Omega guard ni dibuat dari minyak ikan terpilih dari laut dalam yang mana ia mengalami proses penyulingan 3 peringkat bagi memastikan tiada sebarang sisa toksik ada dalam minyak ikan itu.

Maklumlah ikan laut dalam ni biasanya tercemar dengan toksik, merkuri dan bahan kimia lain. Biasalah laut juga sering dijadikan tempat membuang sisa bahan kimia, ada tumpahan minyak dan sebagainya. Maka sebab itu anda nak makan minyak ikan boleh, tapi pastikan jenama itu ada jaminan bebas dari bahan kimia macam omega guard shaklee.

Tapi rasa boleh jumpa tak? Kena bijak memilih sebab salah pilih minyak ikan maka seolah anda hanya membuang wang dengan melabur pada minyak ikan tidak tulen.

Jaminan PENYULINGAN 3 PERINGKAT hanya diberikan oleh omega guard shaklee.
Mahu anak anda pintar dan cergas boleh cuba omega guard ni. Bukan ubat tau jangan salah faham dan tak pula dijamin anak anda akan terus bijak bak profesor. Cuma nak bagitau bagaimana cara omega guard ni berfungsi untuk kebaikan otak.

Omega Guard Untuk Otak Bijak



Omega guard memang baik untuk otak kerana omega 3 ini memainkan peranan penting untuk daya ingatan. Jadi nak anak bijak, lebih fokus maka mama cuba bagi minyak ikan omega guard ni. Tak percaya tak mengapa tapi cubalah baca khasiat omega 3 jika masih rasa ragu.

Omega Guard ini mengandungi 330mg total omega 3 untuk setiap hidangan.
Juga tidak dilupakan kandungan EPA sebanyak 180mg dan DHA sebanyak 120mg.Sangat perfect dijadikan sebagai makanan untuk otak!

CARA MAKAN OMEGA GUARD

Jika anak anda berumur 5 tahun ke atas dan pandai gigit begitu sahaja, boleh makan camtu je dengan kunyah dan pecah dimulut.
Jika yang berumur 1 tahun ke atas dan belum pandai mengunyah dengan baik maka boleh pecahkan satu biji omega guard masukkan dalam bubur mereka atau susu mereka.
Anak- anak bijak idaman ibu bapa. Moga kita membuat pelaburan yang bijak demi anak-anak kita di masa hadapan.
Berapa harga Omega Guard? RM136 sebotol (90 biji) ~ 3 bulan penggunaan untuk kanak-kanak

Maknanya kita laburkan hanya 60 sen sehari sahaja untuk membantu anak cerdik dan pintar!





Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

Post a Comment

3 Comments

  1. Good sharing.. :)
    Bw di sini.. do hit me back..http://bluehoney79.blogspot.com/2015/02/rahsia-masak-charkoeytiaw-selaju-masak.html?m=1

    ReplyDelete