KENAPA GAGAL KURUS??

6:17 PM yong norliza 2 Comments




Ramai antara kita mengeluh dan tertanya-tanya mengapa sukar untuk kurus atau turunkan berat badan.Mesti jeles bila tengok orang lain slim..

Jom,hari ni mommy nak share mengenai masalah gagal kurus ni.Baca entry sampai habis tau!

Punca kenapa kita selalu gagal untuk turunkan berat:

  • Kekurangan nutrisi
  • Diet yang ukar untuk diikuti
  • Hasil lambat, sedangkan dah banyak duit keluar
  • Produk kurus yang merendahkan kadar metabolisme
  • Tidak berdisiplin dan tidak sabar
  • Nakkan hasil yang cepat tetapi malas bersenam dan gagal mengurangkan pengambilan makanan
  • Kurang minum air masak
  • Pengambilan air masak 3 liter adalah WAJIB untuk menurunkan berat. 

Jom kita tengok apa yang Shaklee tawarkan untuk ana dengan konsep BAKAR-BUANG dan BINA.

1. Bakar  

Bakar lemak anda dengan Omega Guard dan Lecithin

Omega Guard RM136 /90 capsule

 Fungsinya adalah:

  • Membantu penurunan berat badan dengan bertindak seperti hormon meningkatkan keupayaan badan untuk membakar lemak.
  • Mengurangkan penghasilan lemak yang melindungi organ badan dan disekitar pinggang
  • Kurangkan selera makan, rasa kenyang yang lebih lama
  • Kurangkan keradangan dan penakungan air ditisu-tisu badan
  • Aktifkan pengeluaran air yang tidak perlu dari badan memberikan kesan penurunan berat yang ideal
  • Pengambilan omega juga membuatkan kite lebih kenyang untuk tempoh yang lama.


Lecithin RM52.50/180 Capsule


Fungsinya adalah:

  • Menyerap vitamin larut lemak- A,D, E dan K
  • Menghalang  lemak mendap di hati
  • Memecahkan lemak dan kolestrol, ‘membersih’ salur darah, pengambilan tambahan dapat mengemulsi  dan membantu metabolisme lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh
  • Pengambilan yang banyak dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan seimbang
  • Mencantikkan otot dan kulit, melembap dan menghaluskan kulit, mengaktifkan metabolism sel dan melambatkan penuaan
  • Meringankan sembelit, meleraikan  toksin dalam usus.

2. BUANG 

Buang toksin dari dalam badan anda dengan Herb-Lax atau Alfalfa 

 Alfafa Complex RM 53.75/330 tablet  
RM 97.50/700 tablet


Fungsinya adalah: 

  • Mencuci hati, darah dan usus – makanan yang sangat beralkali boleh normalkan kembali badan yang berasid, membersihkan hati, kolon, darah, menyingkirkan toksin dari badan, mencantikkan kulit dan otot.
  • Penggunaan jangka panjang dapat menyingkirkan lemak dan kolestrol, mengurangkan kolestrol, mengandungi saponin – span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol
  • Melegakan keletihan
  • Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser gastric, sembelit, hepatitis dan hyperacidity
  • Sangat berkesan untuk pencernaan dan buang angin, menjadikan badan terasa lebih ringan.


Herb-Lax RM 52.50 / 120 tablet

Fungsinya adalah: 

  • Membersihkan najis yang tersekat/ tersimpan lama dlm tubuh
  • Merangsang usus utk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
  • Membantu masalah sembelit
  • Mengempiskan perut
  • Melawaskan pembuangan air besar.
  • TIDAK SESUAI UNTUK IBU-IBU YANG MENYUSUKAN BAYI

3. BINA 

Bina semula otot agar tidak gelebeh bila berat badan anda berkurang


ESP (Soy Protein  Isolate Powder) RM 150

Info mengenai ESP 

  • Mengoptimumkan penyerapan nutrien lain
  • Membekalkan tenaga berpanjangan, kurang rasa  lapar even berpuasa!
  • Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, kulit terasa lembut hanya selepas 2 minggu mengunakannya.
  • Mengembalikan keserian kulit dan kepejalan otot
  • Tiada pengawet, perasa, pemanis tiruan, rasa asli soya dan vanilla
  • 1 hidangan ESP bersamaan 2x daging, 4x telur, 12x susu rendah lemak
  • Tiada asid urik



  Cinch Shake RM 173

Sedikit info mengenai Cinch

  • Indeks glisemik rendah – 22; sesuai untuk pengidap kencing manis dan
  • mengekalkan tahap gula darah yang normal dan kekalkan tenaga
  • Mengandungi Cinch Pro- campuran ekslusif protein diperkayakan dengan leucine-asid amino
  • Leucine : memelihara otot semasa menurunkan berat badan.Leucine merupakan otot yang membina asid amino yang terdapat didalam protein tertentu. Kesan pada mereka yang telah mengambil cinch ialah kehilangan lemak, berat, inci pada masa yang sama masih mengekalkan otot mereka.
  • Lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral
  • Tinggi protein (24g setiap hidangan) memberikan anda rasa puas dan kenyang
  • Tinggi serat (6g setiap hidangan)
  • Sumber soya bebas GMO
  • Tiada perasa, pewarna atau pemanis tiruan.
  • Rasa yang sangat enak, memberikan kepuasan semasa menurunkan berat, datang dengan 3 perisa hebat coklat, cafe latte dan vanila.

Berminat nak cuba Set Diet Lengkap Shaklee?

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

2 Comment:

RISIKO APABILA KETUBAN PECAH

5:11 PM yong norliza 1 Comments




Kantung ketuban yang dipenuhi dengan air ketuban berfungsi untuk melindungi bayi dalam rahim daripada sebarang kecederaan dan jangkitan kuman. Sekiranya kantung ini terkoyak sebelum waktunya, air ketuban akan keluar melalui faraj ibu.
Biasanya ketuban pecah dikaitkan dengan petanda ibu sudah hendak melahirkan bayi tetapi jika pecah terlalu awal, ia boleh menimbulkan risiko. Ketuban pecah awal sebelum proses kelahiran dikenali sebagai prelabour rupture of membranes at term atau PROM.
Jika anda mengalaminya, jangan panik, pakai tuala wanita untuk membolehkan anda menakung air ketuban yang keluar buat sementara waktu. Bahkan ia membantu anda mengenal pasti warna air ketuban yang keluar.
Cecair daripada ketuban biasanya jernih, berwarna kekuningan dan mungkin bercampur sedikit darah. Jumlah air ketuban yang keluar adalah berbeza bagi setiap wanita. Paling penting ibu perlu mendapatkan pemeriksaan doktor dengan segera tidak kira pada usia berapa kandungan anda.
Sebaik ketuban pecah, perlindungan terhadap kandungan daripada sebarang risiko jangkitan adalah rendah. Oleh itu doktor akan mengambil tindakan sama ada memberi ibu ubat pencetus kontraksi bagi membolehkan bersalin (sekiranya usia kandungan 37 minggu ke atas dan ibu langsung tidak mengalami kontraksi).
Apabila ketuban pecah, tali pusat boleh jatuh ke dalam faraj hingga menjadi punca bayi lemas. Biasanya doktor akan mengambil tindakan segera dengan melakukan pembedahan caesarean bagi mengeluarkan bayi jika hal ini berlaku.
Uri pula boleh lekang daripada terus melekat pada dinding rahim disebabkan faktor perubahan tekanan yang berlaku secara mendadak akibat kebocoran besar seperti kes polihidramnios. Bahkan ibu juga boleh kehilangan darah dalam jumlah yang banyak dan pada masa yang sama membahayakan keselamatan bayi yang dikandung.
Risiko lain termasuk jangkitan kuman (chorioamnionitis) jika ketuban pecah melebihi 24 jam. Kuman boleh menjangkiti air ketuban dan kandungan melalui faraj. Kedudukan bayi dalam kandungan boleh kekal tidak normal kerana kekurangan atau ketiadaan air ketuban bagi memberi ruang untuknya bergerak.
Meconium aspiration syndrome juga boleh terjadi di mana kandungan air ketuban yang sedikit membuatkan najis kandungan tidak cair dan meningkatkan risiko terhadap dirinya jike najis memasuki ruang pernafasan.

Entry berkaitan : SET BERPANTANG

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

1 Comment:

KURANGKAN STRESS DALAM HUBUNGAN SUAMI ISTERI

1:21 AM yong norliza 1 Comments





Hubungan suami isteri memainkan peranan penting dalam menjalani kehidupan yang normal dan bahagia. Ia turut memberi kesan terhadap tahap tekanan seseorang individu. Kajian sekumpulan penyelidik di Switzerland, mendapati pasangan suami isteri yang sering berpelukan, berkucupan dan sentiasa mengekalkan kemesraan mempunyai para tekanan yang rendah dalam badan.
Wow! Itu sememangnya penemuan yang pasti digemari oleh pasangan suami isteri. Bahkan ia juga cara mudah untuk mengurangkan tekanan.
Penyelidikan dilakukan dengan meneliti paras cartisol dalam air liur pasangan. Cartisol merujuk kepada hormone dalam badan yang turut berperanan dalam perubahan akibat tekanan. Ia dihasilkan kelenjar tertentu dan dirujuk sebagai ‘hormon ketegangan’ atau tekanan.
Kadar cartisol akan tinggi apabila tubuh memberi reaksi balas terhadap sebarang tekanan. Paras tinggi cartisol lebih ketara pada sebelah pagi dan paling rendah pada waktu malam.
Peningkatan kecil paras cartisol terbukti memberi kesan positif kepada tubuh, khususnya dalam penghasilan metabolisma glukos dan tekanan darah lebih teratur.
Pasangan yang lebih banyak melakukan hubungan intim  secara fizikal sama ada berpegangan tangan, bersetubuh, berkucupan serta berpelukan, mencatatkan paras cartisol yang rendah. Malah, pasangan yang mempunyai banyak tekanan akibat bebanan kerja dapat mencatatkan paras cartisol rendah dengan hanya mempraktikkan kemesraan itu.

Nak lebih mantop??
Jom dapatkan VITAMIN CINTA




VITAMIN E
  • Membantu memberikan lebih tenaga kepada anda
  • Membantu memberikan eraksi yang lama
  • Membantu mempercapatkan rangsangan hubungan intim
  • Membantu menggalakkan orgasma yang lebih kerap dan bersemangat
  • Membantu wanita menstabilkan hormon sekaligus membantu meningkatkan keinginan seksualnya

ALFALFA COMPLEX
  • Dikenali sebagai "kacip fatimah" kepada para isteri
  • Membantu meningkatkan stamina suami
  • Membantu mengurangkan masalah keputihan wanita
  • Membantu detox dan mengurangkan masalah sembelit (jika ada)
  • Membantu untuk membesarkan dan menegangkan payudara

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

1 Comment:

TIPS TINGKATKAN KECERDASAN SI MANJA

12:48 AM yong norliza 1 Comments


Otak adalah organ terpenting dalam operasi tubuh. Otak terbahagi kepada dua bahagian iaitu kiri dan kanan. Otak kanan melihat sesuatu perkara secara menyeluruh dan lebih fokus kepada imaginasi dan kreativiti. Bahagian kiri otak pula adalah untuk menyelesaikan sesuatu yang kritis. Otak kiri lebih kepada urutan, kemahiran analitis dan pemikiran logik.

APAKAH KECERDASAN MINDA?
Pada usia lima hingga enam tahun mereka sedang meniti usia pra sekolah. Lazimnya ketika ini, sebahagian besar daripada otaknya sudah diterokai. Pendedahan kepada apa sahaja yang dilihat dan didengar dan disebut kekal di dalam memori otak. Setiap saraf dan sel otak berhubung antara satu sama lain untuk membentuk satu sesuatu kemahiran atau kepandaian untuk mempelajari sesuatu. Kecerdasan otak amat membantu anak untuk memberikan perhatian dan konsentrasi ketika di dalam kelas. Perkembangan kognitif dan kebolehannya menggunakan memori jangka panjang membantunya terus meneroka dan mengembangkan kebolehannya untuk mempelajari sesuatu yang baru.

BAGAIMANA MELATIH KECERDASAN MINDA ANAK?
Minda yang cerdas memainkan peranan penting untuk melancarkan proses pembelajaran anak.
Kajian menunjukkan kebolehan seseorang untuk menerokai minda adalah dengan perubahan biologi yang disumbangkan menerusi latihan fizikal. Sebenarnya kecerdasan otak boleh kita latih dan cetuskan menerusi persiapan tubuh, permainan dan pergerakan fizikal tertentu yang terbahagi kepada dua fasa iaitu fasa pertama dan kedua.
FASA PERTAMA-PERSEDIAAN TUBUH DAN FIZIKAL
1-SENTIASA TERHIDRAT
Anda perlu memastikan si manja mengambil secukupnya dalam sehari. Latih anak untuk minum sekurang-kurangnya segelas air sebelum memulakan pembelajaran. Hal ini kerana air membekalkan keseimbangan elektrolit dalam badan dan memberikan keadaan sesuai untuk sel-sel berhubung antara satu lain. Membekalkan anak dengan air dan melatih mereka meminum air sekurang-kurangnya satu liter sehari pada peringkat usia ini adalah amalan terbaik untuk kecerdasan minda.
2-MAKANAN UNTUK MINDA
Pemakanan seimbang amat penting untuk tumbesaran si manja. Namun, sesetengah makanan dipercayai berupaya membantu meningkatkan fungsi minda. Si manja perlu dibekalkan dengan makanan yang kaya antioksidan yang mampu mengelakkan kemerosotan memori, mengekalkan koordinasi dan pergerakan motor dan keseimbangan tubuh. Selain itu, sajian yang kaya minyak omega 3 seperti ikan lautan sejuk, badam, keju, beras perang, walnut, minyak canola, bijan. Selain itu kekacang dan telur yang diperkaya kandungan omega 3 juga adalah opsyen terbaik.
Makanan yang berkarbohidrat juga diperlukan dalam kuantiti yang sederhana dalam diet mereka. Makanan yang mempunyai kandungan karbohidrat kompleks seperti oat, yogurt, roti gandum penuh dan aprikot kering adalah contoh karbohidrat kompleks yang digalakkan untuk menajamkan minda si cilik. Makanan yang kaya choline seperti telur dan kekacang amat penting untuk otak membina memori. Vitamin A yang banyak didapati dalam buah-buahan sayuran berdaun hijau gelap, jingga dan kuning membantu mengoptimumkan keupayaan minda untuk mengingati.
3-TIDUR YANG CUKUP
Anda perlu memastikan si manja mendapat tidur yang cukup. Kanak-kanak pada usia lima hingga enam tahun masih memerlukan tidur pada waktu siang. Jumlah waktu tidur mereka sehari hendaklah sekitar 10 hingga 12 jam sehari. Hal ini penting untuk membantu si kecil dalam memberikan fokus dan tumpuan ketika belajar.
4-SENAMAN
Memetik kata Dr Gwen Dewar dalam artikelnya dalam laman parentingscience.com, kecergasan fizikal banyak mempengaruhi untuk mengukuhkan fungsi minda yang lebih baik pada kanak-kanak. Hal ini akan bakal membantu mereka menumpukan perhatian pada sesuatu dan mengabaikan gangguan yang ada di sekelilingnya.  Dedahkan si cilik dengan seberapa banyak aktiviti fizikal seperti sukan atau tarian untuk memastikan dia lebih mudah menumpukan perhatian semasa di dalam kelas.
FASA KEDUA-BINA MINDA MENERUSI PERMAINANNYA
1-MAINAN KAD IMBASAN


Bermain dengan kad imbasan membantu perkembangan kognitif anak. Walau pun permainan sudah dimulakan seawal kelahiran, mainan ini boleh diteruskan untuk membina ingatan dan memorinya dengan mudah.

2-BLOK MAINAN BERWARNA WARNI DAN BERBENTUK JIGSAW


Permainan blok, pelbagai bentuk dan jigsaw menambahkan kebolehan mereka untuk berfikir. Kebanyakan alat permainan berwarna-warni dan bermacam-macam-macam bentuk, saiz dan corak. Bermain dengannya akan menambahkan kemahiran koordinasi mata-otot-mental untuk menyaring maklumat dengan lebih cekap. Anda boleh bermain bersama dengan anak jenis jigsaw puzzle,mencantum blok bersambung serta mengasingkan objek mengikut bentuk dan warna untuk menajamkan minda dan menyerlahkan keupayaannya.

3-GUNAKAN TANGAN YANG BUKAN DOMINAN
Jika si kecil menggunakan tangan atau kaki kanan sebagai anggota dominan, anda boleh mengajarnya menggunakan tangan kiri atau kaki kiri untuk melakukan aktiviti seperti melukis atau menyepak bola.

4-MAIN HARTA KARUN
Anda juga boleh mengajak anak mencari harta karun. Berikan mereka klu dan suruhlah mereka mencari barang tersebut berdasarkan klu yang diberi. Sebagai contoh soalannya boleh berbunyi; Cuba cari benda yang berbentuk bulat di dalam sebuah kotak berwarna hijau di atas meja tulis. Pastikan klu yang diberi jelas dan anda boleh sediakan hadiah untuk permainan ini.

5-BOLA PING PONG DALAM SUDU


Anda juga boleh meningkatkan kecerdasan minda anak dengan bermain permainan membawa bola pingpong dengan anak. Permainan ini akan membantu si manja mengukuhkan kawalan koordinasi badan dan minda.
Aktiviti-aktiviti ini membantu cilik mendapat minda untuk cerdas. Selain itu,  otak mereka juga sedang ‘bersenam’ untuk menerima seberapa banyak maklumat yang berguna. Hal ini juga meningkatkan keyakinan diri dan memperkaya pengalaman mereka. Tidak salah mencuba melatih minda anak kerana dalam masa yang sama ia membantu membina keterampilan positif pada si manja dan menggalakkan pertumbuhan tubuh badan yang sihat sebagai persediaan untuk menerima pelajaran di sekolah.

Pssst.. 
tercari-cari suplimen yg lengkap dengan DHA & EPA untuk perkembangan minda si manja??


KLIK SINI

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

1 Comment:

BLOGWALKING + REVIEW PART #1

4:59 PM yong norliza 3 Comments



Assalamualaikum..

Bismillah..

hari ni mommy berpeluang untuk berBlogwalking & review blog-blog 
yang join segmen mommy.
jom,kita mulakan acaranya ^^


Blogger lelaki umur 18 tahun
lepasan SPM kalau tak silap mommy
blog dia simple,kaler biru and penuh dengan info terkini
so,korang boleh terjah dengan klik nama beliau di atas ni ye


Ni blog makanan kesihatan
macam blog mommy
teman seperjuangan la kiranya
warna biru juga..
apa lagi,klik nama di atas untuk BW ye kawan-kawan~


Ni dia..
blog pengedar ELKEN
jangan tak tau..model nih
serius cantik
tak caya ??
cepat pi serbu blog dia


blogger ni layout blog dia comei ja
kaler purple
sedap mata memandang
moh kita terjah reramai folo blog dia ^^



ni blogger PENANG mariii
siap ada lagu kat background dia
so far mommy semak jugak blog yg boh lagu
tapi blog ni..mommy boleh layan
sebab apa ?
lagu dia soft jaaa
serius..best!
ada banyak info dan cerita menarik kat sini
boleh terjah untuk skodeng & follow dia


 ****

sekian BW & review ringkas untuk segmen mommy
insya-allah nanti mommy update lagi naa

terima kasih ^^



3 Comment:

Jom,BLOGWALKING !!!!

8:22 AM yong norliza 0 Comments



assalamualaikum

alhamdulillah,hari ni berkesempatan nak update entry mengenai

first of all
mommy minta maaf sebab agak lewat feedback utk segmen ini
anak mommy tak sihat jadi upacara mengadap laptop agak slow sedikit

jadi.dengan rasminya malam ini 
mommy senaraikan blog-blog yang terlibat dalam segmen mommy.
terima kasih mommy ucapkan atas penyertaan anda semua
insya allah kita akan buat sedikit review
sebab penyertaan ada 14 orang ^^

step by step na sayang-sayang mommy
sabaq tau..

jom kita tengok blog yang join segmen mommy
selamat menerjah !


















0 Comment:

BAGAIMANA MENGATASI MASALAH SEMBELIT KETIKA HAMIL??

12:23 AM yong norliza 0 Comments





Ramai ibu hamil yg mengalami masalah sembelit masa mengandung ni kan. Kena faham, sembelit berpunca daripada kekurangan pengambilan makanan berasaskan fiber atau serat macam sayuran atau buah-buahan. Jadi seeloknya amalkan piramid makanan dengan betul. Insya Allah kalau kita ikut piramid makanan, masalah sembelit ni akan kurang. Malah masalah kegemukan pon dapat dikurangkan sekaligus.

Dek kerana sembelit ni jugak kadang-kadang najis keras dan akhirnya menyebabkan luka di bahagian dubur ketika kita nak buang air besar. Memang betul, penggunaan ubat untuk melembutkan najis ni membantu dan merupakan salah satu usaha bagi menyelesaikan masalah sembelit ni. Tapi kalau berterusan, takkan kita nak asyik bergantung dengan ubat kan? Dah la sintetik plak tu. Big NO!!

Cara mudah untuk elak sembelit bagi ibu hamil ni adalah seperti berikut:

  • Makan lebih banyak bahan makanan berasaskan serat as mentioned before. Buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin adalah contoh makanan berserat. 
  • Pastikan minum air dengan secukupnya. Kalau kurang minum air maka najis akan jadi lebih keras. Sedangkan kita yg tak mengandung pon digalakkan minum 3 liter air sehari. Apatah lagi ibu hamil kan. Tak nak la sampai dehydrate plak. =)
  • Senaman seperti berbasikal dan berjalan kaki didapati mempercepatkan usus. Ia mempercepatkan pergerakan najis melalui usus dan seterusnya keluar melalui dubur. Sebab tu banyakkan berjalan. Tapi ibu hamil jangan la jalan laju2. Slow2 sudah. Hehe.
  • Cuba buang air besar bila terasa nak membuang. Jangan tahan atau berlengah. Sebab kalau suka bertangguh akan menyebabkan perjalanan najis terbantut dan akibatnya terjadilah sembelit. Bohongla kalau tak pernah tangguh. Pernah kan rasa terbantut nak membuang? Hehe. Elakkan ok!!

Dalam kes bila semua langkah ni dah dicuba, dan kalau masih tak berjaya membuang atau sehingga ke satu tahap tak boleh terus membuang air besar, maka eloklah berjumpa doktor. Masalah sembelit boleh membawa kepada masalah fecal impaction. Dalam kes ni, najis dah tak boleh dikeluarkan lagi melalui dubur sebab dah terlalu keras. Rawatan hospital pulak diperlukan. So jangan pandang remeh masalah sembelit ni ok. Walau sembelit bukan penyakit tapi sembelit ni boleh dikatakan simptom ke arah adanya penyakit. So hati2!!


Rawat sembelit dengan Shaklee

Kalau untuk mereka yg tak hamil, boleh la ambil Herblax atau DTX Complex ataupon alfalfa untuk melawaskan proses pembuangan





Kalau hamil ?????

Anda boleh amalkan OSTEMATRIX !!

Sebab dalam masa yg sama selain melancarkan proses pembuangan, ibu hamil boleh dapat khasiat kalsium, magnesium & vitamin D dalam ostematrix sekaligus. Bila double dan triple duty camtu memang berbaloi sangat tau!!



Kandungan utama di dalam OSTEMATRIX adalah;

  • kalsium
  • magnesium
  • vitamin D
  • boron
  • manganese, copper, zink

Bahan yang membantu dalam mengatasi masalah sembelit adalah MAGNESIUM


Bagaimana magnesium membantu mengatasi masalah semebelit?

Magnesium meningkatkan kandungan air dalam usus dan membantu menggesa berlakunya peristalsis (gerakan dalam usus yang membantu makanan terhadam bergerak dalam usus). Peristalsis juga menolak makanan ke perut.

Efek ini berlaku melalui dua mekanisme:
  1. Magnesium merehatkan otot dalam usus - ia membantu membentuk kesan lebih lembut yang mengurangkan sembelit.
  2. Magnesium 'menarik' air - ia meningkatkan kandungan air dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik.

Disebabkan magnesium akan 'menarik' air, anda dinasihatkan untuk minum air yang banyak setelah mengambil supplement OSTEMATRIK.

Testimoni ibu hamil yang atasi sembelit mereka :












Best kan penangan OSTEMATRIX ni.. apalagi,jom dapatkannya sebotol sekarang!

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

0 Comment: