Tuesday, April 29, 2014

MAKANAN UNTUK IBU MENYUSU




Tugas utama seorang ibu selepas melahirkan bayi adalah memberikan susu ibu kepada anak tersayang. Jika di dalam kandungan, bayi bergantung sepenuhnya kepada ibu untuk menerima segala nutrisi yang diperlukan untuk tumbesarannya.


Sebaik lahir, organ si kecil masih belum terbentuk dengan sempurna. Justeru hanya susu ibu adalah makanan awal terbaik yang sesuai dengan organ penghadaman bayi. Memang ada ibu yang memberikan susu formula kepada bayinya atas faktor-faktor tertentu yang menghalang dia daripada menyusukan si comel tetapi seperti diketahui umum susu ibu adalah susu paling sempurna untuk bayi kerana khasiatnya yang sangat kompleks.


Antara masalah yang menghalang ibu daripada menyusukan bayinya adalah jumlah susu yang tidak mencukupi bahkan selepas dipam sekalipun, kuantiti susu yang keluar hanya sedikit sahaja. Beberapa langkah perlu dilakukan oleh ibu menyusu sekiranya mahu terus susu yang dihasilkan cukup untuk diberikan kepada si kecil. Antara langkah yang paling mudah iaitu menjaga pemakanan. Makan makanan yang kaya dengan khasiat agar ia menggalakkan pengeluaran susu ibu.


Ada beberapa jenis makanan yang dikatakan boleh meningkatkat pengeluaran susu ibu. Ibu disarankan mengelakkan pengambilan makanan pedas kerana ia memberikan kesan kepada penghasilan susu yang mengakibatkan bayi susah menghadamnya.


Berikut adalah senarai makanan yang disarankan kepada ibu menyusu agar meningkatkan penghasilan susu ibu.


- Pelbagai sayur-sayuran


Ia sentiasa menjadi pilihan terbaik bagi ibu menyusu bayi. Sayuran yang digalakkan adalah brokoli, sawi putih dan lobak putih.


- Buah-buahan


Selain sayur-sayuran, buah-buahan yang berkhasiat dan tinggi serat turut membekalkan sumber kalori sihat kepada ibu. Buah seperti epal, oren, betik dan bermacam lagi boleh dimakan setiap hari.


- Bijirin


Ia mengandungi karbohidrat kompleks yang tinggi dan penting untuk meningkatkan bekalan air susu.


- Buah-buahan kering


Buah-buahan kering seperti kismis, kurma, apricot,  secara tradisional biasanya diberikan kepada ibu menyusu kerana kandungan kalorinya yang cukup tinggi. Ia membantu meningkatkan kalori di dalam badan sekaligus meningkatkan pengeluaran susu ibu.


- Ikan


Ikan dianggap sebagai salah satu makanan terbaik yang dapat membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu.  Ikan kaya dengan kandungan lemak esential yang baik untuk badan. Anda boleh mempelbagaikan jenis masakan berasaskan ikan bagi membuka selera ketika makan.


- Produk tenusu


Seperti sedia maklum, produk tenusu mengandungi khasiat kalsium yang tinggi. Produk tenusu termasuk susu, keju, yogurt, mentega membantu melancarakan penghasilan susu ibu.


- Teh herba


Minuman teh dengan perisa chamomile atau peppermint lebih baik berbanding minuman lain. Ibu menyusu perlu mengelakkan minuman bersoda atau yang mengandungi bahan pengawet.


Selain daripada mengambil pemakanan sihat, ibu juga boleh mengamalkan urutan pada payu dara bagi membolehkan pengeluaran susu lebih lancar.


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

Sunday, April 20, 2014

BINTIK DI SEKITAR MATA & KOLESTROL



Pernahkah anda mengalami situasi bintik-bintik di bawah mata ?






Bintik-bintik disekitar mata menandakan tahap kolestrol anda adalah tinggi
Mari kita berkenalan dengan Kolestrol terlebih dahulu

Apa itu Kolestrol?

Kolesterol ialah sejenis bahan yang seakan lemak, lembut dan berlilin yang berada dalam salur darah dan dalam semua sel-sel badan anda. Kolesterol adalah sebahagian penting bagi tubuh yang sihat kerana ianya digunakan untuk menghasilkan membran sel dan sesetengah hormon, dan berfungsi dalam fungsi-fungsi tubuh yang lain. Tetapi terlalu banyak kolesterol dalam darah adalah satu risiko yang besar untuk penyakit jantung koronari (yang akan membawa kepada serangan jantung) dan juga angin ahmar.

Kolesterol datang dari dua sumber: badan anda dan makanan. Hati anda dan sel-sel lain dalam tubuh anda menghasilkan 75 peratus dari kolesterol darah. Selebihnya 25 peratus datang dari makanan yang anda makan.

Kolesterol LDL adalah kolesterol ‘jahat’. Apabila ia terlalu banyak berkitar dalam darah, ia boleh menyumbat arteri, meningkatkan risiko anda untuk serangan jantung dan strok. Kolesterol LDL dihasilkan secara semulajadi oleh tubuh, tetapi ramai orang mewarisi gen yang menyebabkan mereka menghasilkannya terlalu banyak. Memakan lemak tepu, lemak trans dan kolesterol makanan juga meningkatkan jumlahnya yang ada pada anda.

Bagaimana mengatasi bintik-bintik kolestrol ?

1. Elak makanan berlemak dan berminyak

Kolesterol puncanya dari makanan. So kita kena elakkan mengambil makanan yang mengandungi tinggi kolesterol. Sebenarnya susah nak terang apa makanan yang tinggi kolesterol, Mudahnya semua makanan yang berminyak dan berlemak.

2. Bertukar ke masakan tidak bergoreng dan bertumis

Cuba anda ajar diri dan lidah anda makan masakan rebus dan bakar. Minimumkan masakan goreng. Sekarang ni dah banyak resepi sedap-sedap rebus dan bakar ni. Cari buku resepi dan belajar. Masalah masyarakat Malaysia dah diajar masakan kena tumis dan goreng. Cuba anda pergi kedai makan dan tilik satu persatu masakan rakyat Malaysia. Apa yang tidak goreng dan tumis. Ulam je kot. Prinsipnya lagi berminyak lagi sedap.

3. Jangan goreng berulang

Kalau perlu menggoreng, pastikan minyak gorengan itu tidak diguna ulang. Sebab minyak yang diguna semula itu lagi tinggi kolesterolnya

4. Guna minyak sihat untuk tumis

Minyak Naturel yang paling rendah kadar lemaknya setakat yg saya
pastikan. Ini satu lagi yang saya amalkan. Nak elak dari tumis masakan mungkin susah, so saya gunakan minyak masak yg lebih sihat seperti minyak jagung, matahari, zaitun. Masalahnya minyak ni mahal sikit. Jadi tak ekonomi nak buat goreng cucur. Setakat tumis ok.

5.Makan oat

Ini satu strategi yang berkesan. Oat memang disahkan dapat kurangkan tahap kolesterol dalam badan. Masalah yang timbul ialah oat ni tak sedap , tawar. Sebab tu ramai yang tak suka. Orang Malaysia ni masih letakkan sedap dihadapan,, sihat dibelakang.Tapi sekarang ni dah macam-macam produk ada berasaskan oat. Pilih yang mana satu sesuai dengan anda dan amalkan. Jangan hangat-hangat taik ayam.

6.Makan makanan yang berserat tinggi

High fiber juga dapat mengurangkan kolesterol.Sayur-sayuran, buah-buahan, adalah sumber serat yang baik. kalau tak suka makan sayur atau buah boleh ambil product high fiber. Sekarang ni macam-macam ada. Tapi satu saja saya nak bagitau, saya tengok banyak produk ni harganya terlalu mahal. Tak pada dengan content.
Selalunya mereka kata produk mereka campuran pelbagai sayur dan buah jadi serbuk. Sebenarnya anda boleh ambil sendiri saja, lagi jimat, kesan hebat.

7. Kurang makan daging merah, lebih makan ikan
Ini satu tip mudah. Kurang makan daging merah seperti daging lembu sebab daging ni ada bersamanya lemak. Banyakkan makan ikan, makanlah banyak mana pun takpa.
Apa yg saya buat dalam seminggu, dua hari makan daging lima hari makan ikan.

8. Jangan lupa bersenam

Ini perkara yang amat penting kalau nak turunkan kadar kolesterol badan. Semua lemak yang masuk dalam badan kena dibakar supaya tak tersimpan dalam badan.
Bukanlah bersenam tu perlu pergi gim. Syaratnya mudah, bersenam sampai berpeluh dan nadi laju dalam 100 kali. Cukup. Buatlah apa pun aktiviti.

9. Gantikan santan atau guna santan rendah lemak

Santan tak boleh dipisahkan dengan masakan rakyat Malaysia. Gulai, rendang, mee kari, lontong (terliur plak) semuanya guna santan. Santan ni tinggi lemaknya So cadangan saya ganti santan dengan susu. Tapi kalau dah tak boleh ganti sangat, gunalah santan rendah lemak.

Kawal Kolestrol dengan Suplimen


SUPLIMEN


FUNGSI
Omega Guard
Pengambilan asid lemak Omega-3 seperti DHA dan AHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari

Asid lemak Omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular disamping memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal
Garlic
Membantu mengekalkan paras kolestrol dan
tekanan darah yang normal
Menggalakkan kesihatan kardiovaskular
Menurunkan kolestrol, LDL , Trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan blood colt, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari
Vitamin E Complex

Vitamin E merupakan sejenis antioksidan yang kuat yang boleh larut dalam lemak dimana ia menyokong kesihatan jantung,otot,prostat disamping meningkatkan fungsi paru-paru,kolon dan sistem imun badan
Lecithin
Pemecah lemak dan kolestrol – lecithin bertindak sebagai pembersih salur darah.Membantu mengemulsi lemak,kolestrol dan trigliserida di dalam tubuh.Menghalang tekanan darah tinggi kerana  menggalakkan peredaran darah
Energy Soy Protein
( ESP )
Indeks glisemik (GI) yang rendah iaiu 39 membantu mengekalkan paras gula dalam darah yang optimum menjadikan ESP sangat sesuai untuk pesakit kencing manis.Protein membantu membina dan memperbaiki tisu badan.Mengandungi 14 gram protein soya dalam setiap hidangan untuk menyihatkan jantung


Jom kita tengok testimoni pengguna yang berpuas hati :


  

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

Saturday, April 19, 2014

ARTIS DAN SHAKLEE


Artis dan Shaklee .. gitulah tajuk entry kali ni . Jom kita skodeng artis2 malaysia yang consume Shaklee untuk kesihatan diorang

1. Mizz Nina

yep .. gambar ni agak lama tapi ni bukti dia consume Shaklee ^^
Antara yang dia consume termasuklah Vitamin C , Vitalea ( multivitamin ) , Zinc dan B-Complex





2. Leuniey Natasha 

Umum tahu Leuniey isteri kepada penjaga gol harimau malaya. Time mengandung hingga bersalin & berpantang Leuniey consume Shaklee.No wonder la macam superMak ja sepanjang preggy .. kesana sini dengan bisnes dia lagi !







3. Rita Rudaini 

Rita consume Vitalea for her daily energy booster and semestinya Mealshakes untuk anak2 kesayangannya




4. Dato Aliff Syukri

Mesti korang kenal kan dengan tag line TERLAJAK LARIS tu. We got ESP can with Dato . Ehem..means family dia pon consume Shaklee jugak~



5. Dato Siti Nurhaliza

Ni dia Artis no.1 Malaysia .. jom skodeng tips cantik dari Dato Siti



6. Yasmin Hani

Yasmin consume Shaklee untuk kehamilan dan tempoh bersalin.Terbaek ~



Actually , Shaklee bukan sekadar untuk golongan artis sahaja . 
Kita pun boleh consume sebab harganya semua mampu milik.Serius!!

Tapi , perlu diingatkan , nilai kesihatan jauh lebih bernilai . Jika ada wang berkepuk tetapi anda dalam kesakitan , pasti terasa tidak bernilai wang itu. Cegah sebelum parah , amalkan gaya hidup sihat.

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care








Tuesday, April 15, 2014

SET PENJAGAAN RUMAH : GET CLEAN HOME CARE SHAKLEE


Masih ramai yang tidak tahu , selain suplimen kesihatan , Shaklee turut menawarkan Set Penjagaan untuk Kediaman. Entry kali ini adalah mengenai GET CLEAN HOME CARE .



 

Dengan rangkaian set penjagaan rumah ini, Shaklee bukan sahaja SELAMAT, BERKESAN DAN MESRA ALAM bahkan lebih dari itu, Shaklee menJIMATkan wang kita. Apakah persamaan keempat-empat produk ini? Kalau anda perasan, keempat-empat ini ada perkataan ''concentrate". Perkataan concentrate ini menunjukkan kepekatan dan hanya sedikit sahaja digunakan untuk setiap penggunaan. Bukan seperti produk yang ada di pasaraya kini, walaupun botol besar tapi penggunaannya juga besar sebab ianya cair.

Kita sedia maklum, kebanyakan para isteri dan ibu yang membasuh pakaian atau pinggan mangkuk, tidak selesa dengan tiada buih. Sedangkan buih hanyalah penyeri cucian. Bila tiada buih, keinginan untuk memasukkan serbuk pencuci dengan lebih banyak adalah tinggi. Cuba anda kira sendiri, dalam sebulan berapa botol pencuci pinggan anda beli + berapa kilo sabun cuci anda beli = RMxxx saya percaya dalam sebulan, bajet untuk cucian sahaja mencecah seratus atau seratus lima puluh. Itu baru sebulan. Bagaimana pula dengan 3 bulan? Pastinya mencecah RM500! kan. Disini lah pentingnya Set Penjagaan Rumah dari Shaklee ini. Tidak dinafikan harga keempat-empat produk ini mencecah RM200 namun penggunaan nya adalah untuk 5 bulan!! Harga nya yang mahal dari yang lain, disebabkan:-

1) Kepekatan setiap produk ini memungkinkan penggunaan yang lama;
2) Penggunaannya sehingga 182liter (48 gallon) ;
3) Kesan yang lebih berkesan seperti menghilangkan gris dan minyak degil;
4) Keharuman dan kesegaran sekeliling rumah disamping selamat dari bau-bauan kimia.

Jadi sekarang pilihan di tangan anda, samada membayar RM100-150 sebulan atau RM200 untuk tiga bulan. Tidak ada paksaan dalam membuat keputusan.
 

Jom bertukar pilihan anda! 
Jadikan kediaman anda yang sungguh bersih, antibacteria, sihat dan suci !

Jom kita tengok, apa yang ada dalam set ini :


 
Soft Fabric Concentrate  


Melembutkan Pakaian
Pekatan Pelembut Fabrik (Soft Fabric Concentrated) yang berbau harum ini jauh lebih berkesan daripada produk lain dalam mengelakkan pakaian daripada berkedut atau melekat pada badan akibat kesan statik. Dengan rumusan kepekatan tinggi, ia bukan sahaja lebih menjimatkan malah anda dapat merasai perbezaannya dengan sentuhan.

  • Berkepekatan tinggi iaitu 32 auns berupaya melembutkan 64 cucian
  • Melembutkan, mengurangkan kedut dan mengawal
  • pelekat static dengan semulajadi
  • Mudah dibawa, dituang dan disimpan

Perbezaan Shaklee
Selamat

  • Tidak bertoksik
  • Sesuai untuk semua jenis fabrik yang boleh dibasuh
  • Tanpa bahan kimia berbahaya
  • Tanpa gas beracun
  • pH yang seimbang

Berkesan

  • Berpekatan tinggi – bagi 64 cucian
  • Hanya ½ aun diperlukan untuk setiap cucian
  • Kurangkan kedutan dan kesan statik
  
Mesra Alam

  • Ramuan Semulajadi
  • Tanpa Fosfat
  • Tanpa bahan perwarna
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentangan

Petua berguna
Gunakan Pekatan Pelembut Fabrik untuk cucian dengan mesin basuh. Ia boleh menjadikan pakaian lebih lembut berbanding sebelumnya dan mengelakkan pakaian daripada berkedut atau melekat pada badan.

Ujian prestasi tersebut dijalankan pada 20hb Jun 2006 dan hanya sah terhadap produk tersebut yang dipasarkan pada masa itu.
 



Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate  


Tidak bertosik, Membersih secara Semulajadi

Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate yang dua kali ganda lebih pekat ini memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran rumah yang boleh digunakan pada bila-bila masa. Sebagai contohnya, bagi membersihkan kesan susu tertumpah di baju, bangkai serangga yang  terlekat pada tingkap dan sos yang tertumpah di lantai. Itu hanya tiga daripadanya, masih terdapat 997 cara penggunaan yang lain.


Sesuai untuk membersihkan seribu macam jenis kotoran di rumah

  • Kepekatan berganda di mana 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air mampu memberi kuasa pembersihan yang hebat dan berkesan
  • Pencuci serbaguna yang berkesan untuk menanggalkan kotoran dan minyak pada sebarang permukaan yang boleh dicuci tidak kira di dalam atau di luar rumah
  • Dapat menanggalkan kotoran berminyak yang paling degil tanpa meninggalkan sebarang kesan minyak
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H² dan hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
  • Tidak perlu dibilas dan tidak meninggalkan kesan kotoran atau palitan

Sesuai untuk sebarang permukaan yang boleh dicuci sama ada di dalam atau di luar rumah:

  • Dinding
  • Permukaan dapur, jubin dan lantai
  • Peralatan
  • Periuk, besen, pinggan dan mangkuk
  • Tingkap dan cermin
  • Perkakas
  • Benda-benda diperbuat daripada kayu
  • Perabot (Sila pastikan anda tidak menggunakannya bagi membersihkan akuarium atau bekas cecair pencuci cermin)

Tahukah Anda?

Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.


Pekatan Pencuci Super Organik BASIC H² tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.
Cara penggunaan untuk kesan lebih memuaskan 

Dapur, perkakas dapur, perabot, benda-benda yang diperbuat daripada kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi
Campurkan ¼ sudu teh dengan 16 auns air ke dalam penyembur Get Clean
Periuk, besen dan pinggan mangkuk
Campurkan ½ sudu teh dengan 1 gelen air


Tingkap dan cermin
Campurkan 1-2 titik dengan 16 auns air ke dalam penyembur Get Clean


Lantai
Campurkan 1 sudu teh dengan 1 gelen air


Kain benang biri-biri, nilon dan fabrik berkualiti tinggi
Campurkan ½ sudu teh dengan sebesen air suam 


Perbezaan Shaklee 


Selamat

  • Tidak bertoksik
  • Tanpa gas beracun
  • Tanpa bahan kimia berbahaya
  • Tanpa bahan pewangi
  • Lembut pada tangan
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin
Berkesan

  • Berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak
  • Kepekatan berganda – 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H di mana hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
Mesra Alam

  • Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • Biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh kitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan


Dish Wash Concentrate
Handal Menanggalkan Minyak pada Pinggan Mangkuk dengan Cucian Tangan

Jika kami sering mengatakan yang Pencuci Wangian Pinggan kami lembut pada tangan dan mesra pada alam sekitar mungkin anda berfikiran yang ianya tidak mudah menanggalkan kotoran pada pinggan mangkuk anda.  Tetapi percayalah, anda hanya memerlukan beberapa titisan untuk menanggalkan minyak yang melekat pada pinggan mangkuk anda.

Get Clean Dish Wash ternyata: 
•  Lembut pada tangan
•  Semulajadi, berasaskan tumbuh-tumbuhan
•  Tahan lama kerana kepekatannya
•  Menjadikan pinggan bersih berkilau
•  Hanya beberapa titisan dapat mencuci timbunan pingan mangkuk di dalam sinki


Tahukah Anda?
Sesetengah pencuci pinggan mangkuk mengandungi surfaktan yang berasaskan petroleum dan bahan pencuci seperti Diethanolamine dan sodium dedecylbenzensulfonate. Kedua-dua kandungan tersebut boleh merengsakan kulit dan mata.

DishWash Concentrated tidak mengandungi bahan-bahan tersebut mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.

Perbezaan Shaklee

Selamat

  • Tidak bertoksik
  • Hipoalergenik
  • Tanpa klorin
  • Lembut pada tangan
  • pH seimbang
  • Tanpa bahan kimia berbahaya
Berkesan
  • Amat berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak
  • Formula pekatan yang hanya sedikit diperlukan untuk mencuci pinggan mangkuk yang lebih banyak
  • Buih Sabun yang lebih tahan lama
Mesra alam
  • Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • Biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan
     


Fresh Laundry Concentrate (Serbuk)
Formula Semulajadi untuk Pakaian Yang Lebih Bersih 

Dapatkah anda bayangkan betapa seronoknya jika hasil cucian kelihatan putih, bersih dan berbau harum?. Kini, Fresh Laundry akan memberi anda nikmat kesegaran yang lebih lagi. Rumusan enzim semulajadi ini bukan sahaja berkesan untuk membersihkan pakaian, malah juga tidak meninggalkan sebarang kesan buruk terhadap bumi. Selain terbau keharuman pakaian yang dicuci, anda juga mampu menghidu udara yang bersih dan nyaman.


Tahukah Anda?

Kebanyakan serbuk pencuci mengandungi bahan perengsa yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan dan mengakibatkan reaksi alahan. Triethanolamine dodecylbenzenesulfonate merupakan salah satu sejenis bahan perengsa yang disenaraikan oleh EPA (Pertubuhan Pemuliharaan Alam Sekitar Amerika) sebagai bahan berbahaya. Bersentuhan dengannya mampu menyebabkan kerengsaan atau kesan terbakar pada kulit dan mata manakala sentiasa terhidunya pula akan merengsakan hidung, kerongkong dan paru-paru seterusnya membawa kepada masalah batuk, asma atau sesak nafas. Kulit yang bersentuhan dengannya akan menjadi kering, gatal dan mengakibatkan masalah alergi kronik dan ruam.


Fresh Laundry Concentrated tidak mengandungi bahan-bahan tersebut mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.

Perbezaan Shaklee

Selamat

  • Hipoalergenik
  • Tanpa Klorin
  • Sesuai digunakan untuk semua fabrik yang boleh dibasuh
  • Tanpa bahan kimia berbahaya
Berkesan
  • Berkepekatan tinggi
  • 1 aun sudah memadai untuk cucian muatan sederhana
  • Keberkesanannya yang sama dalam semua jenis suhu, sama ada air sejuk atau panas
  • Menjadikan pakaian putih lebih putih dan pakaian berwarna lebeoh cerah berseri
Mesra Alam
  • Ramun Semulajadi yang mesra alam
  • Surfaktan bersifat biorosot
  • Tanpa fosfat, borat dan nitrat
  • Tanpa bahan perwarna
  • Bungkusan yang boleh kitar semula
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan

Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care




PROSANTE : SET PENJAGAAN RAMBUT TERBAIK SHAKLEE


Mungkin masih ramai yang tak tahu , selain daripada supliment berbentuk pil ,
Shaklee juga ada set penjagaan rambut

hari ni , jom kita berkenalan dengan PRO SANTE




Set penjagaan rambut Shaklee yang dikenali sebagai PROSANTE HAIR CARE adalah bebas kimia dan selamat untuk digunakan.



Nourishing Scalp Treatment

Produk yang paling penting dalam Sistem Penjagaan Rambut ProSante ialah Nourishing Scalp Treatment yang mengandungi tahap Scalp Health Complex eksklusif kami yang paling tinggi.

Nourishing Scalp Treatment menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang faktor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala. Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10 melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran. Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda. Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya. Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak

Perbezaan Shaklee
ProSante Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semulajadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSante.


Revitalizing Shampoo

Humektan bertindak bagi melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut
Sistem pembersih yang lembut dan berpaten
Menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa terlalu melembapkan atau mengeringkannya.



Purifying Shampoo

Membersih dengan menyeluruh, menyingkirkan sisa-sisa produk fesyen rambut, pengumpulan mineral dan bahan-bahan cemar persekitaran lain
Mengekalkan keseimbangan lipid dan lembapan semulajadi 
serta tidak melunturkan warna rambut
Ideal untuk mengawal lapisan kulit kepala yang sihat, rambut juga tidak berkelemumur.


Replenishing Conditioner

Pelembap yang pekat bagi rambut yang berkilat dan lembut bak sutera
Memperbaiki kerosakan pada permukaan rambut & hujung rambut yang bercabang
Menguatkan rambut dengan protein dan humektan yang berasal dari alam semulajadi




Lightweight Conditioner

Melicinkan dan melembapkan rambut tanpa menjadikannya terlalu melekit
Mengembalikan elemen struktur supaya rambut kelihatan lebat, berkilat dan sihat
Menghilangkan kesan statik agar rambut mudah digayakan dan diurus



Long Lasting Finishing Spray

"Medium hold" memastikan gaya rambut tidak berubah
Memberikan perlindungan UV
Menguruskan rambut yang dikeriting halus dan rambut yang mudah kusut.


Keperluan adalah mengikut jenis dan masalah rambut anda seperti berikut:

Bagi mereka yang mengalami masalah keguguran rambut anda boleh gunakan set berikut:
1.Revitalizing Shampoo 
2.Lightweight Conditioner 
3.Nourishing Scalp Treatment 
(*set ni boleh digunakan secara harian)

Bagi mereka yang mengalami masalah rambut berkelemumur (juga boleh untuk rambut gugur, rambut bercabang, rambut rosak dan berminyak) anda boleh gunakan set berikut:
1.Purifying Shampoo 
2.Replenishing Conditioner 
3.Nourishing Scalp Treatment 
(*set ni utk kegunaan 1-2x seminggu sahaja)



Suburkan Rambut Anda!

Kulit kepala yang sihat adalah asas kepada rambut yang sihat. Itulah sebabnya kenapa setiap produk ProSante mengandungi Scalp Health Complex, iaitu gabungan 10 vitamin, mineral dan herba bagi menyediakan persekitaran optimum untuk rambut yang sihat, lebat dan menawan. 

Shaklee memilih bahan-bahan seperti:

Ekstrak swertia dan halia untuk merangsang peredaran darah 
dan membekalkan tenaga untuk folikel rambut;
Mineral kulit yang penting seperti kuprum, zink, mangan serta vitamin A dan E untuk membantu metabolisme kulit kepala yang sihat; dan
Minyak daun pokok teh serta esktrak teh hijau untuk menentang kerosakan 
akibat radikal bebas dan faktor-faktor persekitaran lain.
Dan juga tidak akan menemui sebarang bahan kimia kuat yang boleh merosakkan rambut dan juga kulit kepala anda dalam rangkaian penjagaan produk ProSante.




Jom kita tengok testimoni customer yang dah try produk ni :






Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care