FAKTA : KEBAIKAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE YANG ANDA TIDAK TAHU

9:08 PM yong norliza 0 Comments



Assalamualaikum.

Hari ini,semua orang ingin kelihatan cantik,tak kira lelaki,tak kira perempuan.Mommy pun nak cantik jugak.Sebab tu tak hairan la dekat pasaran dah jadi LAMBAKAN produk kecantikan!

Tapi kan..sebelum nak beli,perkara yang amat mommy tekankan ialah info mengenai produk.Sama ada dari segi kandungan,harga mahupun fungsi produk tersebut,

Mommy nak share info terbaik mengenai Collagen Powder Shaklee yang mommy percaya ramai lagi belum tahu. Jom,kita ambil tahu !




Kebaikan yang terdapat pada Collagen Powder Shaklee:
  • Meningkatkan kelembapan kulit – 90%
  • Mengurangkan kekasaran & kekeringan – 75%
  • Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan – 71%
  • Meningkatkan pemakaian kekal mekap – 60%
  • Meningkatkan kelembutan & kelicinan – 71%
  • Meningkatkan ketebalan rambut – 54%
  • Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti – 55%
  • Meningkatkan keserian, tona & warna kulit – 50%
  • Mengurangkan garis2 halus & kedutan
  • Kuku akan menjadi lebih sihat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat.
  • Kulit juga akan sembuh dengan cepat dan ini akan membantu mengurangkan parut.
  • Membantu menghilangkan tanda penuaan.
  • menyokong kesihatan sendi dan menguatkan tulang.
  • Membantu mengekalkan otot di dalam mata supaya lembut.
  • Memastikan otak sentiasa sihat. Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen agar minda anda tetap berkeadaan baik walaupun semakin meningkat usia.



Testimoni pengguna Collagen Powder yang makin gojes :







Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 


Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

0 Comment:

TESTIONI : ATASI ASTHMA DAN KAHAK DENGAN OMEGA GUARD

7:49 AM yong norliza 0 Comments


Assalamualaikum.

Adakah anda merupakan salah seorang penghidap ASTHMA?
atau anak anda mengalaminya ??

Hari ni,mommy nak berEntry mengenai ASTHMA.Baca sampai habis tau entry menarik ni!

Penyakit asma atau lelah antara penyakit yang agak common dewasa ini di kalangan kanak-kanak.Seingat mommy, masa zaman kanak-kanak dulu, tak ramai kawan yang menghidap asma ni. Tapi sekarang, memang kerap dengar anak kawan-kawan yang warded sebab bronchitis, atau terpaksa ambil neb sebab masalah radang saluran pernafasan. Ini MUNGKIN disebabkan faktor persekitaran yang banyak pencemaran serta gaya hidup dan amalan pemakan yang tidak sihat.





Asthma merupakan penyakit saluran pernafasan yang kronik , di mana saluran pernafasan tersebut menjadi sensitif kepada alergen (faktor persekitaran, makanan etc). Ini menjadikan saluran pernafasan tersebut mengecut, bengkak dan mengeluarkan mukus apabila terdedah kepada alergen-alergen tersebut. Ini menjadikan pengidap asthma susah untuk bernafas apabila mendapat serangan asthma.

Kanak-kanak yang mengidap asthma boleh diketogorikan kepada 2 kumpulan utama. Asthma yang tidak kerap (mild intermittent asthma) dan Asthma yang kerap (Persistent Asthma). Bagi mereka yang megidap asthma yang kerap, simptom-simptom sperti di atas berlaku lebih kerap dan lebih teruk. Jika anak anda mengidap Asthma yang kerap maka perlulah bagi mereka untuk mendapatkan rawatan pencegahan dimana doktor pakar akan memberi ubat untuk mengawal penyakit anak anda supaya mereka boleh menjalani kehidupan yang riang dan penyakit mereka tidak menjadi bertambah teruk.





Pengambilan inhaler semasa serangan asma berlaku dapat melegakan pesakit. Namun, sampai bila pesakit terpaksa bergantung kepada inhaler semata-mata? Apakah cara terbaik untuk mengatasi penyakit asma ini?


Bagaimanakah suplemen Omega-3 mampu mengatasi penyakit asma?

"Omega-3 fatty acids are known to reduce inflammation. Because asthma is a disease caused by airway inflammation that leads to airway hyper-responsiveness and airway narrowing, and because Eskimos, who eat large amounts of fish have a low rate of asthma, researchers theorized that fish oil might benefit asthma sufferers."
Sumber: LiveStrong


Terdapat kajian yang mendapati pengambilan asid lemak Omega-3 serba sedikit membantu mengatasi penyakit lelah. Asid lemak Omega-3 bersifat antiradang. Kerana itu ia sangat baik diambil oleh mereka yang mengalami masalah berkaitan keradangan, seperti asma (radang pernafasan), Artritis reumatoid, dan sebagainya.

Terdapat pelbagai sumber minyak ikan atau Omega-3 di pasaran. Yang mana satukah pilihan yang terbaik?

Omega Guard Shaklee adalah Omega-3 paling selamat kerana menjalani proses penyulingan proprietari 3 molekul yang mengekstrak Omega-3 yang tulen dan juga menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB. Omega 3 Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk.



** Omega Guard boleh diambil oleh semua peringkat umur.


Kalau nak tahu,mommy pun amalkan untuk Siti Zubaidah.Mommy akan picitkan 1 kapsul Omega Guard ke dalam susu Siti Zubaidah.Seminggu 3 kali ^^

Jom kita tengok testimoni pengguna Omega Guard ini :






Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 

Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

0 Comment:

OSTEMATRIX : BAGAIMANA IA MEMBANTU DALAM MASALAH SEMBELIT?

11:00 PM yong norliza 0 Comments


Assalamualaikum.

Hari ni mommy nak berEntry mengenai Ostematrix. Umum tahu ostematrix merupakan sumber kalsium terbaik untuk kita semua.Namun,ada beberapa persoalan masih berlegar-legar memerlukan jawapan.Mommy akan huraikan mengenai kegunaan Ostematrix untuk masalah sembelit.

  • Tahukah anda bahawa Ostematrix amat membantu dalam masalah sembelit??
  • Tahukah anda bagaimana Ostematrik membantu dalam mengatasi masalah sembelit?

Jom kita cekidaut ~





Kandungan utama di dalam OSTEMATRIX adalah;

  • kalsium
  • magnesium
  • vitamin D
  • boron
  • manganese, copper, zink

Bahan yang membantu dalam mengatasi masalah sembelit adalah MAGNESIUM


Bagaimana magnesium membantu mengatasi masalah semebelit?

Magnesium meningkatkan kandungan air dalam usus dan membantu menggesa berlakunya peristalsis (gerakan dalam usus yang membantu makanan terhadam bergerak dalam usus). Peristalsis juga menolak makanan ke perut.

Efek ini berlaku melalui dua mekanisme:
  1. Magnesium merehatkan otot dalam usus - ia membantu membentuk kesan lebih lembut yang mengurangkan sembelit.
  2. Magnesium 'menarik' air - ia meningkatkan kandungan air dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik.

Disebabkan magnesium akan 'menarik' air, anda dinasihatkan untuk minum air yang banyak setelah mengambil supplement OSTEMATRIK.

Testimoni pengguna :






Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 


Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

0 Comment:

BENARKAH ECZEMA MERBAHAYA???

8:29 PM yong norliza 1 Comments


Assalamualaikum. Semoga para pembaca mommy dalam keadaan sihat sejahtera.Hari ni entry mommy berkisar mengenai ECZEMA.Bukan apa,ramai jugak yang dok tertanya-tanya adakah eczema ni penyakit yang serius,boleh sembuh ke tidak..Jom,tak payah pening-pening,meh baca entry ni bagi hadam~




APA ITU ECZEMA?


Eczema merupakan masalah penyakit kulit yang biasa dialami di kalangan bayi yang berumur antara 2 - 6 bulan. Salah satu jenis ezcema ialah "Atopic Dermatitis."

"Atopic" adalah satu masalah genetik yang akan menyebabkan daya tahan mekanisme pesakit menjadi abnormal dan kemudian mencetuskan simptom "oversensitivity."

Sungguhpun keadaan akan bertambah baik apabila bayi mencapai umur 6 tahun, kemungkinan masalah kulit eczema berkekalan sehingga dewasa ada berlaku.

Walaupun eczema bukan penyakit berjangkit, ia masih merupakan penyakit yang komplikasi yang sering menyebabkan keresahan dan ketidakselesaan pada pesakit.


GEJALA-GEJALA ECZEMA

Acute Eczema
  • "Erythema", kulit berasa panas, bergejolak dan gatal, keradangan.
  • "Papules", pembentukan tompok-tompok merah.

 Eczema Kronik
  • Kulit mejadi kering, berair dan bersisik.
  • Kulit menebal, menjadi kasar dan berkedut.

APAKAH PUNCA ECZEMA?


Hingga kini, punca sebenar eczema masih belum dikenalpasti dengan sepenuhnya. Terdapat beberapa faktor dalaman dan luaran yang mencetuskan eczema seperti berikut:

Faktor-faktor Dalaman (Fizikal)
  • Ahli keluarga yang mempunyai sejarah yang mengalami penyakit eczema, asma atau allergi rhinitis.
  • Perubahan emosi yang ketara seperti keresahan dan stres.
  • Pemakanan dan minuman seperti alkohol, makanan tenusu, gandum, telur, makanan laut, pengawet dan pewarna makanan.

Faktor-faktor Luaran (Persekitaran)
  • Bahan-bahan iritasi: Asap rokok, bahan-bahan kimia, cuaca yang terlalu panas dan lembap atau di sebaliknya.
  • Alahan (Allergens): Sabun, syampu, serbuk bahan pencuci, kosmetik, kulat, debunga, haiwan peliharaan dan hama habuk rumah (house dust mites).


BAGAIMANA KITARAN ECZEMA?
  

Eczema disifatkan sebagai kecacatan fungsi penghadang kulit yang menyebabkan "allergens" atau alahan mudah meresap ke lapisan kulit dan seterusnya mengakibatkan kehilangan kelembapan kulit yang banyak.

Eczema menyebabkan kegatalan yang amat dan keinginan untuk menggaru. Tahap kegatalan akan meningkat apabila kulit semaking kering. Jika digaru berulangan, lapisan kulit akan terkoyak dan mula meruam. Kitar ini akan berulang dan boleh diringkaskan seperti gambar rajah di bawah








APAKAH LANGKAH UNTUK ELAKKAN ECZEMA MENJADI TERUK?

Langkah-langkah untuk mengelakkan pencetusan ezcema dan pemulihan fungsi penghadang kulit patut diambil.
  • Mengawal kitar ezcema dengan melembapkan kulit.
  • Mengubati keradangan.

Langkah-langkah Pengawalan Harian:
 
  • Elakkan daripada menggunakan sabun yang mengandungi bahan kimia yang menyebabkan iritasi kulit.
  • Gunakan krim/losyen dengan kerap untuk melembapkan kulit walaupun dalam keadaan eczema. Ini dapat mengurangkan pergantungan kepada rawatan topikal.


APA SHAKLEE BOLEH BANTU?

Shaklee mempunyai beberapa produk bagi mereka yang mempunyai masalah eczema.

  1. Rawatan Dalaman
  2. Rawatan Luaran




1. ALFALFA COMPLEX :
Alfalfa merupakan raja bagi segala tumbuhan dan herba. Alfalfa Complex Shaklee kaya dengan kandungan klorofil yang dapat membantu masalah penyakit kulit seperti eczema.

2. OMEGA GUARD :
Omega Guard mempunyai Omega 3 yang bersifat anti inflamasi yang dapat mengawal keradangan kulit serta dapat menghaluskan kulit dan meningkatkan imuniti kulit terhadap jangkitan.

3. MEALSHAKES & ESP
Meal Shakes dan ESP baik untuk pemulihan luka dan proses pengantian sel baru yang lebih sihat. Sel badan yang sihat memudahkan penyerapan nutrien dalam badan seterusnya memulihkan luka eczema dengan cepat.

4. NUTRIFERON
Mereka yang mempunyai eczema dikaitkan dengan sistem imuniti yang rendah dan abnormal untuk melawan sebarang jangkitan kulit. Maka, Nutriferon sangat digalakkan bagi mereka yang mempunyai masalah imuniti badan yang rendah.

5. HERBAL BLEND
Boleh disapu dapat tempat yang terdapat jangkitan eczema. Herbal Blend Shaklee sangat sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah eczema kering dan kulit kasar
*tidak sesuai bagi eczema berair.

6. BASIC H
Basic H2 Shaklee sangat sesuai untuk digunakan bagi mereka yang alah kepada sabun yang mempunyai bahan kimia. Campuran 5 titis Basic H2 ke dalam baldi mandian sudah mencukupi untuk mengering dan merawat eczema.
*tidak sesuai untuk pesakit eczema kering kerana boleh menyebabkan kulit bertambah kering dan bersisik.

7. VITAMIN E COMPLEX
Boleh di sapu untuk menghilangkan luka eczema berair dan memudarkan parut. 

APA YANG PERLU DIAMBIL?

Pengambilan produk-produk ini mungkin berbeza mengikut umur penghidap.

Bayi

Ibu yang menyusukan baby yang mengalami masalah eczema boleh ambil ESP & Omega Guard. Selain bagus utk Ibu, ianya juga boleh diterima oleh bayi melalui susu ibu.
Herbal Blend juga bagus disapu kepada baby yg ada eczema untuk kurangkn rasa gatal dan pedih. Vitamin E juga boleh disapu kepada tempat yg luka.

Kanak-kanak  2-4 tahun

Omega Guard boleh diberikan kepada kanak-kanak lebih dari 2 tahun utk kawal dan rawat masalah eczema. Pengambilan boleh rujuk kepada saya.
Meal Shakes juga boleh diberikan untuk baiki kulit yg rosak n berparut

Kanak-kanak 4-12 tahun

Mealshake+ESP+Omega Guard untuk merawat kulit. Herbal Blend dan Vitamin E boleh digunakan untuk merawat luka.

Remaja dan dewasa

Remaja dan dewasa boleh ambil semua yang dicadangkan termasuk ESP+Meal Shakes+Vitamin E+Herbal Blend+Omega Guard +Alfalfa. Cara pengambilan dan kesesuaian boleh refer pada saya.


TESTIMONI PENGGUNA :













Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

1 Comment:

AWAS,PUNCA SEBENAR KANSER USUS!!

8:20 PM yong norliza 0 Comments


  • ADAKAH anda kerap menghadapi masalah sembelit sehingga ke tahap yang serius? 
  • Tahukah anda kanser usus berpunca daripada masalah sembelit??
Jika jawapan anda ialah YA maka anda WAJIB baca entry ini sehingga habis!



Kanser usus merupakan kanser ketiga tertinggi di Malaysia dan statistik daripada Kementerian Kesihatan turut mencatatkan 90 peratus daripada pesakit kanser ini adalah mereka yang berusia 40 tahun ke atas.
Namun, kanser ini turut menyerang golongan muda atas faktor pemakanan dan cara hidup yang tidak sihat seperti kurang bersenam dan merokok.
Menurut Pakar Perunding Bedah Am dan Kolorektal Hospital Pantai Kuala Lumpur, Dr. Seenivasagam Theruvenkidan, kanser usus sukar dikesan di peringkat awal kerana kebanyakan pesakit hanya akan mengetahuinya setelah menunjukkan petanda apabila penyakit ini berada di peringkat serius.
“Antara tanda kanser usus sudah kronik ialah apabila pesakit mengalami masalah membuang air besar akibat daripada pembentukan sel kanser di dalam usus besar yang menghalang laluan najis,” katanya ketika ditemui, baru-baru ini.
Tambah Dr. Seenivasagam, sembelit yang kronik merupakan salah satu simptom kepada masalah kanser usus atau kolon apabila sel kanser yang semakin membesar menyebabkan bukan sahaja najis tidak dapat melalui usus dengan sempurna malah terdapat juga masalah lain seperti tidak dapat mengeluarkan angin daripada badan.
Beliau berkata, kesedaran mengenai kanser usus masih lagi kurang dalam kalangan masyarakat di negara ini kerana ramai pesakit datang berjumpa doktor hanya ketika kanser telah berada di peringkat ketiga dan keempat iaitu peringkat yang serius di mana sel kanser telah merebak ke bahagian usus dan organ badan yang lain.
“Beberapa simptom yang boleh mengesan kanser usus antaranya adalah najis yang bercampur darah, sembelit kronik diselang-seli dengan najis yang berair dan beberapa simptom lain,” katanya.
Namun kebanyakan pesakit gagal mengesan kanser ini di peringkat awal dan menurut Dr. Seenivasagam beberapa ujian akan dijalankan untuk mendiagnos penyakit ini.
Antara ujian yang akan dilakukan ialah kolonoskopi yang mana tiub akan dimasukkan ke dalam badan untuk melihat keadaan di dalam kolon.
“Jika terdapat ketumbuhan biasa, ia akan dibuang dengan menggunakan peralatan tersebut dan jika kanser usus dikesan, pembedahan akan dijalankan bagi membuang usus yang dijangkiti sel kanser,” katanya.
Setelah pembedahan dilakukan sistem pencernaan akan kembali berfungsi dengan baik dan masalah sembelit akan hilang.

Sumber: Utusan Malaysia

Sebelum kena opret,sebelum penyakit melarat,jom kita cegah dengan amalkan pemakanan sihat & suplimen.Antara cadangan yang terdapat untuk masalah sembelit ialah:




1. OSTEMATRIX :

Bagaimana ostematrik membantu dalam mengatasi masalah sembelit?

Kandungan utama di dalam OSTEMATRIX adalah;

  • kalsium
  • magnesium
  • vitamin D
  • boron
  • manganese, copper, zink

Bahan yang membantu dalam mengatasi masalah sembelit adalah MAGNESIUM
Bagaimana magnesium membantu mengatasi masalah semebelit?

Magnesium meningkatkan kandungan air dalam usus dan membantu menggesa berlakunya peristalsis (gerakan dalam usus yang membantu makanan terhadam bergerak dalam usus). Peristalsis juga menolak makanan ke perut.

Efek ini berlaku melalui dua mekanisme:
  1. Magnesium merehatkan otot dalam usus - ia membantu membentuk kesan lebih lembut yang mengurangkan sembelit.
  2. Magnesium 'menarik' air - ia meningkatkan kandungan air dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik.

Disebabkan magnesium akan 'menarik' air, anda dinasihatkan untuk minum air yang banyak setelah mengambil supplement OSTEMATRIK.

2. HERB-LAX :

  • Membersihkan najis yang tersekat/ tersimpan lama dlm tubuh
  • Merangsang usus utk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
  • Membantu masalah sembelit
  • Mengempiskan perut
  • Melawaskan pembuangan air besar.


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

0 Comment:

AKIBAT TERLALU SETIA DENGAN MEALSHAKES : TESTIMONI TERBAIK UNTUK IBU-IBU HEBAT

8:48 PM yong norliza 0 Comments


Assalamualaikum.. Hari ini mommy nak share mengenai seorang ibu yang konsisten memberikan MEALSHAKES kepada anak kesayangannya.Ini mungkin boleh dijadikan panduan terbaik untuk kita bersama


[ Faiz..selepas 6 tahun setia consume Mealshakes ]

Faiz sejak dari umur 2 tahun sampai sekarang umur dia dah 8 tahun mesti minum segelas susu+mealshakes SETIAP HARI.. ..Kesannya:kulit dia cantik sangat, tu tak masuk bonus kesihatan yang lain. Alhamdulillah.

Ingat yer,kesan makan suplemen, bukan sekelip mata..macam anak membesar..tak membesar sekelip mata....Kalau anda betul konsisten makan makanan tambahan, cuba tengok kesan selepas 3-4bulan ataupun selepas 1-2tahun. cuba tengok apa yang dah berubah kat diri anda atau insan tersayang anda yang makan suplemen.....

Jadi kalau ambil makanan tambahan ni,rahsianya kena disiplin, konsisten,istiqamah dan sabar.... sesungguhnya yang baik itu datang dariNya.. kita usaha dan berdoa.

Fakta yang anda perlu tahu :

  • mealshakes kaya dgn protin yg membentuk dan memulih sel2 kulit
  • mealshakes mengandungi vitamin penting A, C, E, selenium, Zinc
  • mealshakes lengkap dengan vitamn B, zat besi, copper utk membina sel darah merah yg sihat seterusnya menjadikan kulit glowing
  • mealshakes tinggi kandungan serat utk kesihatan usus seterusnya memudahkan penyerapan zat2 nutrien2

sekian info sharing hari ini..moga bermanfaat..

feel free to like & share
luahan hati mamafaiz


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 


Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

0 Comment:

SKODENG INSTA RITA RUDAINI !!

9:29 PM yong norliza 2 Comments


Assalamualaikum.

Tajuk entry hari ni agak hangat. Skodeng Instagram Rita Rudaini konon! Heh, tak da la hangat sangat pun. 

Actually,kalau korang nak tau,sebenarnya, Rita Rudaini ni merupakan salah seorang PENGGUNA SETIA produk-produk Shaklee ! Even dia pun ada keluarkan produk sendiri,tak salah pun dia amalkan bersama produk Shaklee,sebab Shaklee ni bukan ubat-ubatan,ia adalah makanan tambahan ataupun kita sebut VITAMIN.Tiada sebarang bahan kimia atau dadah So,tak perlu risau :)

Zaman sekarang dah canggih,semua kita boleh upload dalam media sosial seperti Facebook,Instagram,blog dan sebagainya apa yang kita makan,kita pergi ke mana. Rita pun tak ketinggalan upload rahsia kecantikannya dengan Shaklee . 





Untuk hero-hero Rita,mereka amalkan Mealshakes.Patutlah bertenaga & sihat sokmo je diorang berdua..Setiap ibu pasti mahukan yang terbaik untuk anak mereka.Ibu mana yang tak sayangkan anak..Pilihan yang bijak,kak Rita !




Psst..kalau tak caya,pergi lah skodeng IG rita rudaini ~


Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care

2 Comment: