KESAN SAMPINGAN PRODUK SHAKLEE YANG DIRAHSIAKAN

10:04 PM yong norliza 0 Comments




Akhir-akhir ini, produk Shaklee semakin mendapat tempat dihati pengguna.


Syabas dan tahniah kepada mereka yang telah mencuba dan mengambil suplemen Shaklee dalam kehidupan seharian. Tapi, bagi yang masih was-was nak mencuba, harini nak share sikit rahsia mengenai produk Shaklee ni. Rahsia yang anda mesti tahu mengenai PRODUK SHAKLEE yang semakin the bomb ni.







Tahukah anda, sebenarnya ada keburukan produk Shaklee ni yang sengaja disembunyikan dek kerana semua orang asyik bercerita tentang kebaikan produk Shaklee ja? 

Rahsia Keburukan Produk Shaklee Yang Anda Tidak Tahu

1. Produk Shaklee Tidak Dikilangkan di Malaysia



Soalan cepu emas yang selalu ditanyakan pada saya selaku pengedar sah produk shaklee ialah produk shaklee ni dari mana ya? 

Jawapannya produk shaklee ini berasal daripada negara Uncle John iaitu Amerika Syarikat. Maksudnyaproduk Shaklee ni 100% import tau. Aik, kenapa tak dikilangkan di Malaysia saja?

Sebab semua produk Shaklee ni dikeluarkan dengan kawalan yang sangat ketat bagi menjamin mutu dan kualiti produk sentiasa terjamin. Bagi Shaklee kualiti dan kepuasan pengguna produk Shaklee adalah sangat penting.

2. Produk Shaklee Tiada Sijil Halal JAKIM


Top isu yang sering diutarakan, HALAL ke produk Shaklee ini?

Sudah semestinya sebagai seorang muslim mesti mencari supplemenyang halal. Begitu juga dhiya sendiri. Alhamdulillah, vitamin Shaklee ini HALAL ok!....amalkan lah tanpa was-was ye...=) Tambahan lagi, kebanyakan produk Shaklee adalah dari tumbuhan semulajadi kecuali Shaklee Kolagen Powder dari sumber haiwan iaitu sisik ikan merah. 

Di Malaysia, JAKIM adalah badan yang bertanggungjawab mengeluarkan dan memantau status halal semua produk di Malaysia ni. Namun, oleh kerana produk Shaklee adalah diimport terus daripada US, maka Shaklee mempunyai sijil Halal dari Islamic Service of America (ISA).

Apa itu ISA? ISA adalah badan yang mengeluarkan sijil halal di US. Setiap negara yang mempunyai penduduk beragama Islam akan ada badan yang mengeluarkan status halal sesuatu produk di negara tersebut. Maka di US, badan tersebut dikenali sebagai ISA. ISA adalah badan yang telah diiktiraf oleh JAKIM. Dan sijil halal dari ISA ini akan diperbaharui setiap tahun tau. Mana dia sijil tu?ni diaa... so boleh makan vitamin Shaklee tanpa fikir banyak kali ya !!



3. Produk Shaklee Mahal Sangat


Ramai yang cakap mahal sangat produk Shaklee ni sebab tu kena fikir dulu.

Info PENTING

Anda nak tahu tak, sebotol produk-produk shaklee ini boleh tahan lama tau !! Cuba tgk gambar dibawah ini. Vitamin C Shaklee boleh tahan sehingga 6 bulan. Harga sebotol vitamin c shaklee hanya RM92.50 (untuk dapat benefit lebih, join jadi ahli shaklee terus!) Cuba kira, sebulan anda hanya membelanjakan RM15 sahaja....sangat berbaloi tau!!

4. Produk Shaklee susah nak beli, tidak dijual di farmasi


Laa memanglah produk Shaklee tidak dijual pun di farmasi. Produk Shaklee hanya boleh didapati di Branch atau dengan Pengedar Sah Shaklee yg baik hati seperti saya ni...Shaklee hanya ada 7 Branch termasuk HQ nya. (boleh lihat sini). Tapi untuk anda buat belian di Branch Shaklee anda perlu menjadi ahli shaklee terlebih dahulu. Penghantaran dibuat keseluruh Malaysia termasuk Sabah Sarawak. Ada juga yg pos sampai ke oversea tau spt Singapore, Brunei, Saudi dan lain-lain. Dan yang bestnya konsultasi dan cara pemakanan secara percuma tau !! =)

5. Kenapa Vitamin Shaklee Tiada Silica Gel ?


Andayang biasa mengamalkan supplemen lain mesti biasa nampak silica gel ni kanPerasan tak semua vitamin Shaklee tiada Gel Silica ni? Haaa....itula bezanya vitamin Shaklee..apa fungsi benda alah ni??? Silica gel ni sebenarnyaberfungsi untuk menyerap kelembapan. Vitamin yang ada gel silica di dalamnya adalah vitamin sintetik. Oleh kerana vitamin Shaklee adalah vitamin semulajadisebab itula silica gel ni xdak..=)

Lagi info mengenai SILICA GEL

Jadijenis vitamin yang mana yang anda akan pilih? Vitaminsintetik atau vitamin semulajadi ?? Semestinya vitaminsemulajadi kan...sebab anda adalah pengguna yang bijak !!

6. Produk Shaklee adalah Produk Yahudi, Haram Umat Islam Join Jadi Ahli Shaklee


Isu Shaklee ini adalah produk Yahudi memang hangat diperdebatkan. Ada pihak yang berkeras menyatakan tidak boleh menyokong produk Shaklee kerana ia adalah keluaran Amerika Syarikat. 

Sebelum itu, jom kita hayati sebuah hadis Nabi Muhammad SAW yang diriwayatkan oleh Sahih Bukhari ini dan nilailah dari sudut pandangan Islam.



So, sekiranya Shaklee ada bukti yang kukuh penyumbang kepada Zionis Yahudi maka Shaklee tatkala itu hukum HARUS berubah menjadi HARAM menurut sepakat ulama. Berkaitan membeli barangan keluaran kafir, ulamak telah bertegas bahawasanya sekiranya barang tersebut adalah HALAL dan tidak mengandungi unsur syubhah maka barang itu boleh dibeli. Bahkan terdapat bukti Nabi Muhammad telah menggunakan produk orang kafir contohnya Nabi Muhammad pernah menggunakan KHUF (sejenis kasut) yang buatannya dari negara Habsah (sekarang dikenali sebagai Ethiopia) yang ketika itu adalah negara kafir. Oleh yang demikian mana-mana produk apabila sudah diperakui status kehalalannya maka ia halal untuk diguna atau dimakan.

7. Produk Shaklee Selalu Out of Stock


Haaa...ini satu lagi keburukan yang paling teruk. Kalau macam ni, macamana nak amalkan secara konsisten? Itula, masalah ni sebenarnya dah tunjuk bahawa produk Shaklee menjadi pilihan di hati pengguna dan menjadi fenomena Shaklee sekarang ini.Inilah terjadi pabila permintaan melebihi pengeluaran. Antara produk-produk yang selalu habis stok ialah :

·                     Chewable Vita-C Plus
·                     Sustained Released Vitamin C
·                     Advanced Joint Health Tablet
·                     Caratomax
·                     ESP Soy Protein Shaklee
·                     Herb-Lax


Maka bila ada stok tu, kenalah beli lebih ye supaya bolehlah amalkan supplemen secara konsisten =)

8. Produk Shaklee Banyak Kesan Sampingan


Ada ke benda di dunia tiada kesan dan akibat? Mustahil kan? Jadi samalah juga dengan supplemen Shaklee ni. Ada sesetengah orang yang mula-mula amalkan supplemen Shaklee akan merasa beberapa perubahan seperti rasa loya, mual, pening kepala, terasa panas dan mcm2 lagi. Adakah semua ini merbahaya? Don’t worry be happy ok! Sebenarnya, ia adalah satu proses yangdipanggil Healing CrisisHaa....apa pulak tu??

Healing Crisis adalah tanda-tanda yang ditunjukkan oleh badan terhadap perubahan untuk menjadi lebih sihat daripada proses penyembuhan secara semulajadi. Ianya berlaku apabila badan membuang toksin dari sistem tubuh disebabkan proses pembersihan. Healing crisis ini boleh terjadi apabila menukar diet pemakanan, supplement dan treatment. 

Jadi anda tak perlu risau ya, sbb bila ada tanda-tanda healing crisis ni sebenarnya lebih bagus sebab badan anda menunjukkan reaksi dengan vitamin yang diambil dan segala toksin akan dibuang dari badan.

9. Produk Shaklee ada yang Berbau Tidak Best dan Warnanya Tidak Cantik




Ya betulantara produk Shaklee yang paling berbau tidak bestsemestinya B-Complex. Baunya memang sangat kuat. Kalau letak dalam beg tu memang bila bukak beg memang semerbaklah bau B-Complex tu.

Lagi satu, produk shaklee seperti pencuci muka Nutriwhite, Shampoo Pro Sante dan even sabun pencuci baju Get Clean Shaklee ni memang baunya tak wangi seperti produk lain yg ada dipasaran. Memang kadang2 tu rasa mcm tak pakai sabun pulak kan...=)

Kenapa eh?

Sebabnya, misi Shaklee adalah mengekalkan semua produknya semulajadi tanpa tambahan apa2 pewarna dan pewangi. Semuanya adalah bahan semulajadi tanpa bahan kimia!! 

10. Shaklee Tidak Memerlukan Duta atau Selebriti untuk Mempromosikan Produknya


Normal sekarang ni mesti nak selebriti atau orang-orang terkenal menjadi duta produk mereka dan mereka ini akan turut membantu mempromosikan produk itu. Namun ia tidak terjadi untuk produk Shaklee ini. Walaupun sebenarnya banyak selebriti terkenal dalam dan luar negara mempercayai dan menggunakan produk Shaklee seperti Tun Mahathir, Rita Rudani, Ashraf Muslim, Jennifer Lopez, Tiger Woods dan Oprah Winfrey namun mereka bukanlah duta yang dilantik.

Tapi kenapa?? Adakah sebab Shaklee tiada duit nak bayar mereka?? Ehhhhh….setiap bulan Shaklee untung juta-juta xkanla nak amik duta pun xmampu kann??

Shaklee sebenarnya menegakkan legasi nya yang mahukan kita yang biasa-biasa ini yang berkongsi kehebatan produk Shaklee selepas menggunakannya sendiri. Bagi mereka apabila orang-orang biasa ini mencuba sendiri, dan berkongsi cerita kepada keluarga dan kawan-kawan itu adalah lebih mempengaruhi daripada iklan yang dibelanjakan berjuta-juta. Kerana Shaklee sememangnya sudah kukuh dengan produknya yang Selamat, Berkesan dan Terbukti lebih 50 tahun ini....


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care


0 Comment:

10 FUNGSI & KEBAIKAN OSTEMATRIX SHAKLEE

8:55 PM yong norliza 0 Comments



Ostematrix merupakan sumber kalsium terbaik harian anda. Tambah-tambah bagi yang tidak suka dengan rasa susu.Bagi yang mengamalkan susu pun belum tentu boleh konsisten setiap hari segelas susu bukan ?

Entry kali ini akan mengupas 10 Fungsi & Kebaikan Ostematrix . Memang berbaloi-baloi tau!





1. Menguatkan Tulang – Kalsium menguatkan tulang belakang dan memastikan bentuk yang betul kepada badan selain daripada mengurangkan risiko sakit belakang. Kalsium membantu menjadikan tulang berada dalam keadaan yang baik dan mencegah sakit tulang seperti artritis dan osteoporosis yang boleh menjejaskan pergerakan bebas selain dari menjadi amat menyakitkan.

2. Mencegah Obesiti - Kalsium dapat membantu dalam mengekalkan berat badan optimum bagi lelaki dan perempuan. Jika terdapat mana-mana kekurangan kalsium dalam diet anda, badan akan cenderung untuk melepaskan hormon paratiroid, yang seterusnya merangsang tulang untuk melepaskan kalsium ke dalam aliran darah anda untuk mengimbanginya. Dari segi lain, hormon paratiroid juga merangsang pengeluaran lemak dan mencegah pembuangannya, yang sekali lagi boleh membuat anda gemuk. Jadi pastikan anda mengambil jumlah kalsium yang betul, supaya obes tidak terjadi dengan bahaya kesihatan lain yang berkaitan.

3. Melindungi Otot Jantung - Kalsium melindungi otot jantung anda. Jumlah kalsium yang mencukupi membantu otot jantung untuk melakukan penguncupan dan pengembangan betul. Kalsium juga membantu sistem saraf untuk mengekalkan tekanan di dalam arteri anda. Jika terdapat penurunan kalsium, sejenis hormon yang dipanggil calcitrol dilepaskan yang bertindak dengan otot lembut arteri, dan dengan itu meningkatkan tekanan darah. Otot jantung memerlukan ion kalsium extracellular untuk penguncupan. Apabila kepekatan intrasellular kalsium meningkat, ion kalsium berkumpul bersama-sama dengan troponin protein yang merangsang cecair extracellular dan ruang intraselular, malah otot rangka, yang hanya diaktifkan oleh kalsium yang disimpan dalam reticulum sarcoplasmic.

4. Mengelakkan Kanser Kolon - Kalsium yang mencukupi mengurangkan risiko keseluruhan kanser kolon dan mengelak pertumbuhan polip yang boleh membawa kepada kanser. Suplemen kalsium dapat mengurangkan risiko adenomas, juga dikenali sebagai tumor nonmalignant di dalam kolon. Ini sebenarnya adalah pelopor kepada kanser kolon, namun ia masih tidak diketahui jika pengambilan kalsium mengurangkan risiko kanser sepenuhnya. Kalsium berlebihan akan tinggal di dalam usus anda setelah badan anda menyerap apa yang diperlukan. Dalam perjalanan melalui kolon, kalsium yang tidak diserap ini dipercayai untuk mengikat sel-sel kanser supaya ia dikumuhkan bersama-sama dari badan. Kajian telah menunjukkan bahawa kedua-dua makanan sumber kalsium dan supplemen kalsium memberikan kesan perlindungan ini.

5. Mencegah Blues Pra-haid - Jumlah kalsium yang mencukupi mengurangkan gejala-gejala sindrom prahaid pening kepala, perubahan mood, tekanan darah tinggi dan sebagainya. Tahap kalsium yang rendah mungkin mencetuskan pengeluaran hormon yang menyebabkan hilang mood termasuk cepat marah dan kemurungan.

6. Mencegah Batu Karang – Batu karang sebenarnya deposit terhablur kalsium dan lain - lain mineral dalam saluran kencing manusia. Bentuk yang paling umum batu karang ialah batu-batu oxalate. Sebelum ini, ia dianggap bahawa pengambilan kalsium yang tinggi atau penyerapan kalsium tinggi membangunkan batu karang, tetapi kajian terkini menunjukkan bahawa pengambilan kalsium diet tinggi mengurangkan bahaya batu karang dengan baik. Secara ringkasnya, kalsium tidak menyebabkan batu karang, tetapi kalsium yang hadir berlebihan di dalam air yang mengakibatkan batu karang. Faktor-faktor lain seperti penggunaan oxalate tinggi daripada sayur-sayuran berdaun seperti kale dan bayam, kekurangan minum air boleh menjadi punca besar untuk batu karang.

7. Memastikan Tahap pH Alkali Yang Sihat - Makanan ringan, gula yang berlebihan dan barangan di dalam tin menyumbang pembentukan asid dalam badan, yang boleh menimbulkan pelbagai penyakit seperti kanser, batu karang dan darah tinggi. Kalsium membantu untuk mengekalkan tahap pH yang sihat, seterusnya meningkatkan kecergasan dan kesihatan secara keseluruhan.

8. Kawalan Tekanan Darah - Beberapa penyelidikan mengisytiharkan bahawa diet vegetarian dengan jumlah yang tinggi dengan kalsium, magnesium dan kalium dan serat akan mengurangkan tekanan darah. Walaupun penyelidik lain membuat kesimpulan dengan pendapat yang berbeza dan berkata bahawa pengambilan kalsium menyebabkan darah tinggi. Kemudian ia melihat bahawa sebab bagi keputusan itu adalah kerana kajian-kajian ini menguji kesan nutrien tunggal dan bukannya sumber-sumber makanan yang mempunyai kandungan nutrien. Institut Kesihatan Negara menjalankan penyelidikan yang dikenali sebagai "Pendekatan Pemakanan Hentikan Tekanan Darah Tinggi ( DASH) ". Diet "tipikal American" berbanding dengan dua diet diubah yang kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran dan kombo "DASH" diet yang disumbat dengan buah-buahan, sayur-sayuran, dan kalsium. Hasil kajian menunjukkan peningkatan pengambilan kalsium menyebabkan tekanan darah menurun.
*Untuk membantu menguji kesan gabungan nutrien termasuk kalsium dari makanan pada tekanan darah, satu kajian telah dijalankan untuk menyiasat kesan pola makan pelbagai tekanan darah. Secara keseluruhan didapati bahawa pengambilan makanan yang mencukupi buah-buahan dan sayur-sayuran serta kalsium memainkan peranan penting dalam mengawal tekanan darah.*

9. Mengekalkan Gigi dan Gusi yang sihat - Kalsium melindungi gigi anda dengan menjaga tulang rahang yang kuat dan kukuh sepanjang kehidupan anda, yang seterusnya memastikan gigi kuat di mana bakteria tidak boleh berkembang. Oleh itu, sebelum gigi dan gusi anda mula memberi masalah, amalkan diet yang kaya kalsium dengan teratur. Pengambilan kalsium seharusnya tinggi terutama dari usia muda, jadi anak anda secara semulajadi membesar gigi dan tulang yang kuat.

10. Membantu Pengangkutan Nutrien - Kalsium membantu nutrien bergerak mudah melintasi membran sel.

Kalsium adalah mineral yang paling penting, dan kita cenderung mengabaikan ia. Kebanyakan kanak-kanak cerewet untuk minum susu dan akhirnya berhenti minum susu sama sekali. Harus diketahui bahawa mengabaikan mineral kalsium boleh menyebabkan banyak penyakit yang serius dalam jangka panjang. Kalsium adalah elemen penting dalam diet mana-mana manusia yang sihat. Jika susu dan produk tenusu tidak diingini, cuba untuk menggabungkan bahan-bahan ini dengan bijirin lain dan membuat resipi yang melibatkan susu dan produk tenusu. Walau bagaimanapun, kalsium tambahan boleh didapati di kedai-kedai/farmasi, walau bagaimanapun ia sentiasa dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat doktor sebelum mula mengambil apa-apa ubat.


Untuk maklumat lanjut berkaitan produk & order, boleh hubungi saya: 

Norliza Binti Othman 
Shaklee Independent Distributor : ID 879163 
sms/whatsapp: 019 2638675
Pm fb : Mommy Lizz Health and Beauty Care



0 Comment: